Autor Wątek: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid  (Przeczytany 49788 razy)

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #30 dnia: 2023/02/28 20:03 »
Advertisement
Dokładnie Galon mam te same odczucia . Co do przycisku GTE to według mnie jest on umieszczony w fatalnym miejscu idealnie by było mieć go tak jak w seacie na kierownicy. Na szczęście można nacisnąć ten guzik który jest pod pedałem gazu  :)  Ale też go rzadko używam ,bo i bez niego moc jest odpowiednia ,a z nim to już bajka.
Nawiązując za to do sugestii Arekp ,że silnik nie jest dobry do wielkości auta to może kolega Arekp jakoś to uzasadni ,napisze jaki on by wstawił silnik do hybrydowego auta . Może tą opinie ktoś przeczyta w VW i zmieni strategię budowania tego rodzaju pojazdów Powiecie że to sarkazm z mojej strony oczywiście że tak bo kompletnie nie zgadzam się z Arekp .Ten silnik jest idealny do tego czym powinna być hybryda - oczywiście według mnie.
 
The following users thanked this post: Galon

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #31 dnia: 2023/02/28 20:09 »
Wybraliście auta które ważą jeżeli dobrze pamiętam 1,7 tony. Są wysokie, mało opływowe. Wsadzono do nich jednostkę, która jest wykorzystywana w pojazdach dużo mniejszych i lżejszych. Oczywiście że to będzie się jakoś kulać. Problemem jest to jakoś.

Widzę też że w swojej wcześniejszej odpowiedzi nie odniosłem się do:

Jest pojemność baterii brutto i netto, ten dość znany fakt oznacza ile pojemności mamy do dyspozycji na jazdę wyłącznie elektryczną, a ile rezerwuje komputer do wspomagania jazdy na silniku spalinowym.

Pojemność brutto, to teoretyczna pojemność baterii jako suma z pojemności ogniw. Pojemność netto, to pojemność z której da się skorzystać w czasie jazdy. Część wynikająca z różnicy nie jest dostępna tak jak piszesz. To pojemność poniżej której BMS w pojeździe nie pozwoli się rozładować ogniowom aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia/przedwczesnej degradacji.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #32 dnia: 2023/02/28 20:15 »
Nawiązując za to do sugestii Arekp ,że silnik nie jest dobry do wielkości auta to może kolega Arekp jakoś to uzasadni ,napisze jaki on by wstawił silnik do hybrydowego auta .

Nie muszę nic sugerować. Jak napisałem, uważam że 1.4/1.5 nie jest dobrym wyborem do Tiguana - i siódmy rok eksploatacji wersji z silnikiem 2.0 mnie w tym utwierdziło. Użytkownicy tych silników wypowiadali się na forum wielokrotnie z głosem, że im to wystarcza. I ja w to wierzę. Ale tak samo jak nadal jestem zadowolony z eksploatacji 2.0 TSI w wersji 180KM, tak wystarczyło mi kilkaset metrów w Tiguanie z 2.0 TSI 220KM, aby się przekonać że to byłby lepszy wybór dla mnie.


Co do moich preferencji, to wybrałem auto, które jako uzupełnienie napędu elektrycznego posiada 3 litrową, benzynową jednostkę - aczkolwiek samo auto jest też większe i znacznie cięższe niż Tiguan.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #33 dnia: 2023/02/28 20:21 »
Pozwolisz że wyjaśnię w skrócie co Galon miał na myśli Tiguan ma baterie 15 kWh 10 kWh jest dostępne do dyspozycji kierowcy może ją zablokować na później możę ją wyładować do końca pozostałe 5 kWh jest do dyspozycji systemu wtedy działa to jak zwykła hybryda tak jak np. w Toyotach.
A co do tego że ten silnik jest wykorzystywany w innych modelach nie ma żadnego znaczenia . Napisz konkretnie co mu brakuje w porównaniu do twojego 2.0 TSI 180 KM o ile pamiętam .Pochwal się przyspieszeniem , spalaniem prędkością max czymkolwiek ale konkretnie nie sprzedawaj nam opowieści smutnej treści .Chcemy wiedzieć jaki straszny błąd popełniliśmy kupując takie auto
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #34 dnia: 2023/02/28 20:25 »
@Wojmar przestań z tym Ludwikiem.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #35 dnia: 2023/02/28 20:25 »
Tiguan ma baterie 15 kWh 10 kWh jest dostępne do dyspozycji kierowcy
Sprostowanie: brutto jest 13 kWh.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #36 dnia: 2023/02/28 21:18 »
Pojemność podałem dla przykładu bo chodziło o wyjaśnienie zasady działania .
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #37 dnia: 2023/02/28 21:20 »
Wojmar przestań z tym Ludwikiem.
Tak myślałem że tylko na tyle będzie cię stać

 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #38 dnia: 2023/02/28 21:41 »
@Wojmar ale o czym Ty chcesz dyskutować? O tym, że hybryda jak ma prąd jest ekonomiczniejsza? Czy że słabiutkie 1.4 popychane prądem daje radę?

Bo ja widzę np. tutaj https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg24152/#msg24152, ze te 1.4 bez prądu przy 80km/h pali tyle co 2.0 w mieszanej trasie? https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg25799/#msg25799

Albo niewiele mniej niż 2.0 przy 120km/h w stabilnej trasie? https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg25800/#msg25800

Ponieważ możesz stwierdzić, że to przypadek, to odszukałem jeszcze w starszych postach kolejny, https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg22811/#msg22811 ... Ups, 2.0 potrafi spalić jeszcze mniej.

EDIT: w sumie linkowałem do swoich screenów, więc pewnie są zmanipulowane, tutaj link do zdjęcia od kogoś innego https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg22998/#msg22998 ;-)
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #39 dnia: 2023/02/28 22:30 »
No i co teraz udowodniłeś ? Podajesz spalanie z wybranych tras. Wiesz do czego są projektowane hybrydy odpowiedz sobie na to pytanie . Czy codziennie jeździsz po drogach pozamiejskich ,po drogach szybkiego ruchu autostradach. Ja i śmiem twierdzić większość ludzi jeździ po mieście z domu do pracy na dystansie ok 50 km. Moje spalanie długodystansowe wynosi ok 1,1 z 3190 km kolejny odczyt to 1,9 z 3080 km 1,8 z 3430 km no najgorzej było z pierwszego odczytu 2,9 z 2620 km to jest mniej więcej mój przebieg od zakupu niecały rok. To ja się pytam co który z twoich nie hybryd tyle pali. Piszesz że 1.4 jest słabiutkie - nie jest ten samochód został zaprojektowany w w pakiecie z silnikiem elektrycznym i to właśnie pakiet się liczy .Tak samo jak np. twój  silnik 2.0 TSI  którym sie chwalisz też ma pakiet składa się z 4 cylindrowego silnika który sam jest słaby ale dodano mu turbinę i to uczyniło różnicę . Hybryda w pakiecie ma 4 cylindry + turbo + elektryczny silnik który zmienia znane tobie zasady gry. Spytasz i co to daje daje wybór (którego ty nie masz) 7,5 s do setki ogromny moment obrotowy na starcie  245 KM mocy żeby nie było też jedzie ponad 200 km/h pali tak jak napisałem wyżej .W ekstremalnie niesprzyjających warunkach pali podobnie jak inne benzyniaki ,ale w ogólnym rozliczeniu pali tak jak napisałem wyżej 1,1 do 2,9 litra na 100 km Więc Arekp przestań mi tu udowadniać swoje chore wizje o tym jak złym  słabym i nieekonomicznym samochodem jest hybryda Tiguana
Bez odbioru jak to w filmach mówią  :D
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #40 dnia: 2023/02/28 22:37 »
Porzucamy ten temat  8)
Odnośnie pojemności baterii, to zauważam, że dane śą bardzo różne. Od 9,coś tam kwh do 13,coś tam. Próbowałem u dealera to wyjaśnić ale jakoś skomplikowało się bardziej, bo netto podał 10,coś tam.
Czy dostaliście listownie ankietę dotyczącą satysfakcji klienta z zakupu Tiguana? Ja taką wczoraj wypełniłem. 
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #41 dnia: 2023/02/28 22:37 »
Spytasz i co to daje daje wybór (którego ty nie masz) 7,5 s do setki

Oczywiście zdajesz sobie sprawę z tego, że 2.0 TSI robi to szybciej, i to bez sterydów w postaci elektrycznego silnika? :-)

Porzucamy ten temat 

Ale dlaczego? Ja się dobrze bawię.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #42 dnia: 2023/02/28 23:35 »
ale ja muszę iść spać. Na noc została mi jedna zagwostka, drapię się po głowie. Przeczytałem bowiem:
J
o to był dla mnie naturalny kierunek po zmianie sposobu korzystania z samochodu - z robienia tras minimum raz na dwa tygodnie, na raz na kilka miesięcy, przy obecnym kulaniu się w koło komina.

Czy stałeś się takim przeciętniakiem jak my, którzy jak statystyka pokazuje, jeżdżą wokół komina i rzadko pokonują więcej niż 50 km dziennie?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #43 dnia: 2023/03/01 09:11 »
Odnośnie pojemności baterii, to zauważam, że dane śą bardzo różne.
Bateria ma
13,0 kWh brutto      i
10,4 kWh netto - co stanowi dokładnie 80% pojemności brutto.

Z tego co kojarzę, to 5% jest limitem górnym (celowe niedoładowanie by wydłużyć żywotność) a 15% to limit dolny (dla bezpieczeństwa i zapewnienia jakiejś tam sensownej wydajności prądowej).
 
The following users thanked this post: Galon

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #44 dnia: 2023/03/01 11:12 »
Co do przycisku GTE to według mnie jest on umieszczony w fatalnym miejscu idealnie by było mieć go tak jak w seacie na kierownicy
Tak byłoby znacznie lepiej, ale też umiejscowienie jego byłoby prowokujące do użycia.😉