Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

To nie jest tak, że ja odradzam Tiguana PHEV. Ja po prostu od początku uważam, że Tiguan - czy inne auto o tej wadze, gabarycie i kształcie budy - z silnikiem 1.4/1.5 to nieporozumienie ;-)

Peterka

@Wojmar
Jeszcze raz  dzięki za Twoje cenne uwagi. Wiem ze to forum VW a nie Toyoty i sam muszę dokonać wyboru.
Wracają do Tiguana wiem ze ma wiele zalet . Ale  tez wady co jest normalne . Np  nie jest 4x4.
Spalanie to właśnie analizuje . Ma dobre światła ale podczas ostatniej długiej jazdy do Gorzowa w deszczu i burzy zauważyłem ze Matrixy gubią się  i nie działają  tak jak przy normalnej pogodzie . Wiele samochodów jadących z przeciwka dawało mi znać ze ich oślepiam.
W każdym razie ba bazie swej jazdy Tiguanem i Waszych postów muszę sobie to przeanalizować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon

Cytat: Peterka w 2023/08/29 22:15Ma dobre światła ale podczas ostatniej długiej jazdy do Gorzowa w deszczu i burzy zauważyłem ze Matrixy gubią się  i nie działają  tak jak przy normalnej pogodzie . Wiele samochodów jadących z przeciwka dawało mi znać ze ich oślepiam.

to zaskakujące, bo światłą te mają tryb na deszcz i złe warunki pogodowe.

van_daal

Nie ma rzeczy doskonałych. Nasze matrixy nie są tu wyjątkiem. A właściwie to kamerka nimi sterująca. Trzeba tylko mieć tej niedoskonałości świadomość.

Deszcz podczas burzy bywa ekstremalnie intensywny. IMHO już zwyczajnie mocny deszcz zakłóca w stopniu znacznym - w razie czego trza przejść na sterowanie ręczne długimi i tyle.

PS. To nie wątek o światłach... Nie skupiajmy się na światłach proszę.

arekp

Cytat: van_daal w 2023/08/30 11:25PS. To nie wątek o światłach... Nie skupiajmy się na światłach proszę.

Ile spalają matrixy w Tiguanie? :D

van_daal


Galon

Cytat: Galon w 2023/09/25 11:24Planuje przy następnej okazji zablokować pobór energii z akumulatora na 80% czyli zostawię jakieś 20% dla odzysku energii w czasie podróży,  to chyba tyle co mniej więcej mają akumulatory w HEVach i zobaczę jaki wynik będzie z tego ustawienia.

I tak zrobiłem, po DK, ruch nawet dość gęsty jak na niedzielę. Trzy osoby. Wpierw jazda przez miasto, potem droga krajowa. Nawigacja VW.

Galon

I ta sama trasa tyle, że z powrotem, w aucie 4 osoby, ruch mniejszy, podróż szybsza, mimo jazdy po zmroku. No i z racji zablokowania poziomu energii w baterii, mniej jej do dyspozycji. Symulacja jady hybrydą typu HEV.

van_daal

Cytat: Galon w 2023/10/01 22:01No i z racji zablokowania poziomu energii w baterii, mniej jej do dyspozycji.
Nie rozumiem. W obie strony blokowałeś, wcześniej na 80% a teraz nie napisałeś na ile ale skoro "mniej jej do dyspozycji" to na niższym poziomie? Tak to rozumieć?

Na zwiększone zużycie IMHO największy wpływ ma zwiększenie prędkości jazdy.

Galon

#159
Blokada zapisana przed podróżami. Pierwsza miała zatem 20 % energii z aku do dyspozycji. Powrotna już nie miała tyle, bo blokada została ponowiona.

---------------------------------------- 

Obie na 80%, dopiszę dla jasności. Znaczy się, że powrotna podróż miala tyle energii w aku ile jej pierwsza nie zużyła z 20%.

[mod: scalono wpisy.]

van_daal

Tak zamieszałeś, że już nic nie kumam  :o

To w końcu jak miałeś zablokowane? 80% naładowania, 20% czy ile? I w którą stronę?  ;D ;D ;D

Galon

Język mniej giętki nie wyraził czego zamierzał. Już go zganiłem 😠.
Pełne energii aku zablokowałem, aby nie wydało prądu poniżej 80% jego pojemności. Tak przygotowany do testu wyruszyłem przez miasto na drugi jego koniec i dalej drogami krajowymi na spotkanie. Gdy dotarłem, zjadłem posiłek w gronie mi znanym, choć jedynie spowinowaconym. Gdy tylko Pogoń pogoniła Lecha, zabrałem spokrewnionego pasażera, młodocianego kibica do auta i już we czwórkę udaliśmy się w odwrotną drogę. Przed jej rozpoczęciem znowu zablokowałem Aku na 80%, co by jechać nadal jak HEV. Te wspomniane Aku miało wówczas około 80% prądu, zatem auto w dyspozycji od Aku  mniej prądu niż w pierwszej podróży, która rozpoczęła się wcześniej tego dnia na pełnej baterii. To chyba wszystko.

van_daal

No to teraz już wszystko jasne.  :)   

Czyli jak naładujesz do pełna i zablokujesz na 80% przed jazdą to Pogoń daje wycisk Lechowi.
A jak zaczynasz z 80% i od razu blokujesz to jadąc głównie krajówkami prawie jak typowa hybryda Tiguan spala 5,8 L/100 km. Prawie bo trochę jednak tej energii z baterii dostał...

Mimo tego w obu powyższych przypadkach wynik uważam za świetny!  ;) 
 
;D ;D ;D 

van_daal

No to i ja pokażę efekty dzisiejszych "testów"...

Jazda na obiekt, tam i z powrotem.

TAM: podładowany (nie do pełna) do zasięgu 45 km. Najpierw jazda EV, przed wyjazdem na autostradę bateria zablokowana na 80% (30 km zasięgu) i zmiana na hybrydę (do końca trasy). Na autostradzie (odcinek ok. 5 km) troszeczkę poszalałem w trybie GTE bo chciałem pokazać koledze co toto potrafi i przy okazji przypomnieć też sam sobie. Był naprawdę zaskoczony (a sam ma BMW wyglądające na dość szybkie). Stwierdził, że "chyba idzie nawet lepiej niż mój"...  8)

Z POWROTEM: od razu tryb hybrydy z utrzymaniem naładowania baterii na 80%. Na autostradzie (znów ok. 5,5 km) tym razem jazda w typowym korku czyli 5 km/h i częste zatrzymania.

Reasumując: w jedną stronę jazda z zużyciem 15 km zasięgu i prędkościami do 130 km/h + trochę szaleństwa z nogą w podłodze i prędkościami 180-190 km/h
a w drugą stronę czysta hybryda z prędkościami do 120 km/h.


Na fotkach: stan przed jazdą, po pierwszej i po drugiej jeździe.

Galon

Mam nadzieję, że oprócz nas ktoś inny to zrozumie🧐