Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

@arekp 
Arku, kolega @Galon  nie był złośliwy. To żarcik był...  ::)

Peterka

Cytat: van_daal w 2023/08/29 14:59

Jak kto klepie często długie trasy to bierze diesla.

Tak mówią. Ja raczej nie robię  często długich tras. Zdecydowana przewaga to trasy krótkie. Nawet bardzo krótkie 3-10 km i potem postój . Wiec muszę to przemyśleć. Człowiek chciałby mieć wszystko. Na krótkich trasach to Moj Kodiaq nawet nie zbliża się do spalania Tiguana eHybryd .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon

Cytat: arekp w 2023/08/29 14:53
Widzę, że pogoda nie sprzyja, więc ułatwię. Zacytowałeś opis drugiego zdjęcia, z trasy, ze spalaniem benzyny 8,6l/100km, przy średniej przekraczającej 90km/h.

W dodatku auta o jakieś 700kg cięższego i dużo większego gabarytowo.

W kwestii czy się godzi, cokolwiek miałeś na myśli - tym barzdiej, że mój post był neutralny - mógłbym odpowiedzieć "Wolność Tomku ...". Ale nie odpowiem, bo po co wstawiać złośliwości w odpowiedzi na czyjąś złośliwość.
No u nas rzeczywiście dzisiaj paskudna pogoda. A reszta to normalna wymiana postów, nie ludwikuj ;)  bo wyjdzie na to, że chciałeś uznania. Parkujesz na chodnikach z taką masą?

arekp

@Peterka po kilku miesiącach z PHEV, a wcześniej kilku latach z Tiguanem 2.0 TSI 4x4, uważam że hybrydy mają duży sens jak większość przejazdów realizujesz lokalnie.

Co prawda kolega poruszający się o miesiąc dłużej Teslą Y w podstawowej wersji napędu - czyli krótszym zasięgu - pokazuje mi wyraźnie, że i dłuższe przejazdy EV po Polsce da się zrealizować, to jednak na chwilę obecną pozostałbym przy PHEV jako podstawowym aucie.

Jak bym miał coś doradzać w kwestii decyzji o PHEV, to podstawowym pytaniem jest czy wspomagasz się PV, czy może płacisz w 100% za zużytą energię elektryczną. Pytaniem uzupełniającym byłoby, czy PV na starych czy aktualnych zasadach. Niestety niestabilne ceny prądu, durna polityka rządu i niewielka ilość energii z "zamrożoną" - czyli przewidywalną stawką, byłyby podstawowymi kwestiami do przemyślenia - głównie ze względu na różnicę w cenie jaką trzeba dopłacić do PHEV vs. analogiczna wersja pojazdu z tradycyjnym napędem.

arekp

Cytat: Galon w 2023/08/29 15:11Parkujesz na chodnikach z taką masą?

Tak. A na parkingach zawsze na trzech miejscach. Wiesz, marka zobowiązuje.

van_daal

Cytat: Peterka w 2023/08/29 15:10Wiec muszę to przemyśleć. ... Na krótkich trasach to mój Kodiaq nawet nie zbliża się do spalania Tiguana eHybryd .
Jak masz gdzie codziennie tanio ładować (dom, praca) to IMHO nie masz się nad czym zastanawiać.
Mam teraz na liczniku niecałe 12 kkm. Z tego tylko ok. 2 kkm w trasach (wakacje, święta itp.).
Codzienna trasa to łącznie 31 km z/do pracy - tylko prąd. Wyjątkiem zima - muszę dodać ok. 3-6 km dziennie hybrydowo.
Ponadto sporadycznie parę km do kina albo na zakupy jakieś.

Jestem z napędu bardzo zadowolony. Jestem przekonany, że Ty też będziesz.

Galon

@arekp Imponujące; ale bardziej to, że jesteś z nadal z nami, choć cieszysz się inną marką, dlatego podziękowałem Tobie za post z tymi zdjęciami. 

arekp

W sumie jest jeszcze jedna giga zaleta PHEV nad tylko spalinowym, ta urzekająca cisza podczas jazdy!

van_daal

Cytat: Galon w 2023/08/29 15:23że jesteś z nadal z nami, choć cieszysz się inną marką
;D ;D ;D   

Jestem pewny, że kolega Arek jest:
- uzależniony od naszego forum      albo
- strasznie nas kocha...

Możliwe też że oba

;)

arekp

Kiedyś pewna znakomita polska artystka śpiewała:

"To pozostanie tajemnicą. Nie usłyszy o niej świat. Gazety o tym nie napiszą. Nie zarobią netto plus vat."

van_daal

Cytat: arekp w 2023/08/29 15:17Cytat: Galon w Dzisiaj o 15:11:42
CytatParkujesz na chodnikach z taką masą?

Tak. A na parkingach zawsze na trzech miejscach. Wiesz, marka zobowiązuje.

Coś czuję, że w końcu Admin Was pogodzi...  :P

Galon

Cytat: van_daal w 2023/08/29 15:23Jestem z napędu bardzo zadowolony. Jestem przekonany, że Ty też będziesz.
Jak zastanawiałem się nad kupnem PHEVa to wciąż była wątpliwość czy aby założona hipoteza (o darmowych jazdach i przedsionku do elektryfikacji) zrealizuje się po odbiorze auta. Ziściło się, ale konkluzje były inne niż testerów/redaktorów, które wcześniej brałem pod rozwagę. Nie wożę bezsensu ciężkiej baterii, bo tą wolałbym mieć jeszcze większą, a silnik spalinowy jest tym wożonym leniuchem, duży i ciężki, potrzebuje całej świty aby cokolwiek ruszyć (układ chłodzenia, rozrusznik, układ zapłonowy, spalinowy, przekładnia itd...). Od miesiąca mam paliwa w baku (jest jak kanister na: w razie co) na 140 km i od tego czasu wciąż przesuwam konieczność podjechania na stację paliw, bo to niewygodne jest. Jutro pojadę i nie jadę ostatecznie... .Zmieniły się moje, nie tylko spojrzenie, ale też nawyki. Dbam o prąd w akumulatorze.
Powrót do jazdy poprzednim SUVem to jak lekcja historii, najpierw hałas potem do przodu (wtedy tego nie zauważałem).

Wojmar

Czytam i czytam o dylematach kolegi  Peterka[/size][/color] i tak się zastanawiam nad czym się zastanawia i co z czym porównuje.Z tego co czytam kolega Peterka chce kupić hybrydę tiguana ,ale jaką starą czy nową która niebawem wejdzie na salony.Jak starą taką jak my jeździmy to wystarczy to forum przeczytać i wszystko koledzy opisali. Jak  nową to nie ma co tu czytać bo wszystko się ma zmienić bo przy dwukrotnie większym zasięgu na baterii spalanie na dłuższych trasach powinno bardzo wyraźnie spaść .Proponuję zatem czekać na nowy model ( a będzie pan zadowolony  :) ) lub rozważyć pełnego elektryka .

Peterka

@Wojmar
Dzięki za Twoje uwagi. Na nowego Tiguana nie będę czekać bo musiałbym czekać ze dwa lata. Nie wiadomo kiedy będzie można go zamówić, nieświadomi czy będzie dostępny w hybrydzie w Polsce tzn kiedy będzie dostępny. No i najważniejsze to błędy wieku dziecięcego. Wole nie być testerem. Kiedyś byłem jednym z pierwszych  użytkowników Mazdy
6 GJ ( tej z kondensatorem) Masakra. Byłem bardzo częstym goście w serwisie . Dlatego teraz jeśli się zdecyduje to to wezmę obecna wersje Tiguana na jakieś dwa- trzy lata. Potem mógłbym przejść na nowego Tiguana.
Zastanawiam się tez nad klasyczna Toyota czyli Cortolla Cross 4x4 czy mize lepiej AWD-i.

Chciał b dodać ze nie ba razie nie jestem zwolennikiem pełnych elektryków . Za mały zasięg i za długi czas ładowania.
Rozważam hybrydę aby zmniejszyć zużycie paliwa ale nie być uzależnionym id zasięgu elektryka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wojmar

To teraz wiadomo w którą stronę spoglądasz. Na tym forum nie spotkasz raczej osoby która mając hybrydę Tiguana będzie ci jej odradzać (no może za wyjątkiem ArkaP  :)  ) bo to świetny samochód nie tylko dlatego że mało pali . Z tego co pisałeś to już sobie trochę pojeździłeś i część zalet już poznałeś ale założę się że jak poznasz to auto jeszcze lepiej to będziesz z niego bardzo zadowolony. A co do nowego Tiga i jego błędów wieku dziecięcego ,to nie sądzę żeby one wystąpią .To nie jest całkowicie nowe auto tylko jego kolejne rozwinięcie i udoskonalenie .,więc na co chcesz czekać dwa lata ,aż nauczą się je robić .Jeśli patrzysz w stronę Toyoty to musisz sam potestować i porównać my ci w tym nie pomożemy - myśmy już wybrali i to forum jest dowodem naszego wyboru. Powodzenia