Fora techniczne > Modele hybrydowe i elektryczne

Porady dla Tiguanów (i nie tylko) hybrydowych

(1/5) > >>

Peterka:
Panowie (nie wiem czy są Panie na forum)
Kilka zdjęć. Jak to powinno być ustawione?

Prąd ładowania powinien być na zmniejszony czy maksimum?

Dolna granica jak powinna być ustawiona ? Teraz jest na zero.

Czy ten stan naładowania powinien być na maksa jak jest teraz czy zmniejszony? Co doradzacie ?

I po dzisiejszym nocnym ładowaniu z gniazdka 230V taki otrzymałem wynik  odnośnie zasięgu na silniku elektrycznym


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon:
Poziom zachowania energii w baterii pod czas jazdy ma na celu umożliwienie jej wykorzystania na później  np. do jazd w strefach 0-emisyjnych (takowe występują w niektórych miastach) albo gdy zostawiasz auto na dłużej na parkingu przy lotnisku. Możesz mieć też taką fanaberię, aby korzystać z tego prądu przy dynamicznej jeździe, np. pod górę lub przy GTE. Auto dysponuje wtedy niedźwiedzim momentem obrotowym, co dla kierowcy objawia się przyjemną i cichą elastycznością.




Prąd ładowania mam ustawiony na max, ale wyobrażam sobie, że ktoś ma potrzebę zmniejszenia poboru prądu z instalacji kosztem wydłużenia czasu ładowania, np. zimą przy korzystaniu z prądu z FV.
Klimatyzację zasilam prądem z akumulatora, dzięki czemu działa również na postoju - w spalinowym przy wyłączonym silniku klima nie działa. Możesz wówczas też ustawić sobie, zdalnie chłodzenie/grzanie Tiguana na określony czas, bo samochód zasili auto prądem z baterii lub za jej pośrednictwem z instalacji, jeśli zostawiłeś go podłączonego do gniazdka. Tiguan będzie czekał na kierowcę z wnętrzem w zadanej mu temperaturze.
Dolna granica naładowania to poziom, do którego ładowarka doładuje baterię, przerwie pracę, a resztę doładuje na wyznaczony czas kolejnej podróży, jeżeli tą opcję wskażesz np. w aplikacji. Wówczas auto rozpoczynając podróż ma zoptymalizowane parametry.

Peterka:
@galon A ty jak ustawiasz poziom zachowania energii w swoim samochodzie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon:
Zasięg 58 km, to szacowany wynik na podstawie poprzedniego zużycia kWh, a te miałeś niskie bo jechałeś w trybie hybrydowym.

Galon:
Nie ustawiam na codzień, bo jeżdżę na elektryku. Jak  wiem, że pojadę > 50 km to jak tylko opuszczę miasto, przechodzę na hybrydę.
Przypominam, dość nudny aspekt, phev to auto dla jazd na krótkich odcinkach, a silnik spalinowy ma do tras długich, aby być niezależnym od infrastruktury ładowarek komercyjnych oraz aby nie tracić czasu na ładowania w trasie.
Ładowanie silnikiem spalinowym ma dość ograniczony sens, tak uważam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej