Sprawdzone ładowarki, kable, wallboxy itp. (nie OEM VAGa)

Zaczęty przez van_daal, 2023/10/23 10:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Temat zakładam bo ostatnio sam poszukiwałem i w sumie to ciężko coś jednoznacznego znaleźć w necie - nawet na YT.
By wątek był czytelny (pomocny) sugeruję wrzucać tylko informacje o przetestowanych akcesoriach i nie dyskutować za wiele.

Temat wpisu proszę zaopatrzyć w nazwę / oznaczenie konkretnego akcesorium, którego wpis dotyczy - ułatwi to odnajdywanie informacji przez wyszukiwarki.

van_daal

Ładowarka VEVOR (prod chiny)
modele:
EV-B06-EU003A - 3,7 kW (16A/230V) bez wyświetlacza
EV-B06-EU003B - 3,7 kW (16A/230V) z wyświetlaczem
EV-B06-EU007B - 7,4 kW (32A/230V) z wyświetlaczem


Ja kupiłem model EV-B06-EU003A bez wyświetlacza za ok. 500 zł.
Bardzo fajna ładowarka z możliwością obsługi przez aplikację (WiFi - obsługuje tylko 2G). Sama aplikacja (Smart Life) dość intuicyjna. Jedyny minus: o jakimś sensownym zliczaniu pobranej energii można zapomnieć - prawdopodobnie wina oprogramowania samej ładowarki - może kiedyś poprawią?...
W ładowarce można ustawić maksymalny prąd ładowania:
przyciskami - skokowo (8/10/13/16A - dla modeli EU003 i 16/20/24/32A dla modelu EU007)
w aplikacji - też skokowo ale z dokładnością 1A.
Uwaga: zmiana prądu ładowania możliwa tylko z odłączoną wtyczką ładowania.

Działa bezproblemowo z modelami hybrydowymi VAG z wtykiem typ 2.

van_daal

Kabel do stacji ładowania, BMW 5A0B427 (61445A0B427) OEM

Kabel ok - działa. Kupiłem za ok. 300 zł.
Zagadką jest czemu producent (JETTY, Chiny) podaje przy 20A moc 11kW (tak jest na "metce" kabla) choć z obliczeń wychodzi 14kW?
Niektórzy sprzedający podają w opisie właśnie tę wyższą wartość.

Co ciekawe, pomimo że gniazdo-wtyk daje się elegancko włożyć do wtyczki ładowarki (np. tej opisanej wyżej) to ładowanie nie startuje czyli 
kabel ten nie może być używany jako przedłużacz.   
Testowałem tylko z ciekawości.  ;D