Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)

Zaczęty przez mike_0, 2022/09/06 08:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Peterka

Cytat: Galon w 2023/08/27 10:17
Bądź spokojny, stopy zaświecają się.
Niestety ale nie zapalają się . Sprawdzałem to w czasie ostatniej jazdy w nocy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

van_daal

Zapalają, tylko rekuperacja musi być konkretna i wyraźnie wyhamowywać samochód.
Też sprawdzałem.

Gdyby było inaczej to przez ten rok jeżdżenia miałbym już kogoś w du..ie albo byłbym wielokrotnie strąbiony.
Nigdy nie miałem jakiejkolwiek, choćby nawet mało groźnej sytuacji tego rodzaju.

Peterka

#62
Ok. Wydawało mi się ze rekuperacja jest silna i samochód bardzo zwolnił. Ale może hamowanie było za słabe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Peterka

Witam wszystkich. Nie mam jeszcze Tiguan PHEV. Dostalem natomiast do jazd firmowy samochd KIA Optima PHEV. I zaobserwowalem taki objaw w tej KIA. Ja uruchamiam rano ( samochod w garazu podziemnym - temp ok 14 stopni) uruchamia mi sie silnik spalinowy, mimo ze ma wybrany tryb elektryczny i w pelni naladowany akumulator. Nie pytam czy jest to prawidlowe w KIA, bo to nie miejsce na to , ale moje pytanie dotyczy Tiguana. Czy wy macie podbnie przy obecnych temeperaturach ? tzn ze od rqazu wlacza sie silnik spalinowy? co prawda w KIA wwidze ze energia jst przekazywana na akumulator, ale silnik pracuje kilka dobrych minut.
Pewnie amietacie, ze testowalem Tiguana w sierpniu. Duzo wyzsze temperatuty i tam nie pamietam takigomobjawu, Jka byl wybrany tryb elektryczny to dzialal tylko elektryczny.
Jakie sa wasze doswiadczenia?

Galon

Kiedyś czytałem, że KIA tak ma...tzn. rozgrzewa silnik cieplny do ewentualnego dalszego użycia przy dynamicznej jeździe. Robi to podobno za każdym razem w celu zabezpieczenia tego silnika przed gwałtownym suchym uruchomieniem .
W moim VW taka procedura nie występuje, aczkolwiek poprzedniej zimy, w mroźny poranek po przejechaniu kilku kilometrów przełączyłem Tiguana z trybu EV na HEV i od razu włączył się silnik spalinowy. Ponieważ stałem w korku, nie chciałem bez potrzeby zużywać benzyny i produkować spaliny. Nie mogłem jednak dedykowanym przyciskiem wrócić do jazdy elektrycznej. Tiguan chciał zakończyć procedurę, przypuszczam że smarowania od dawna nie używanego silnika spalinowego i doładowania akumulatora rozruchowego. W tym trybie pracował jeszcze przez kilka kilometrów, aż dojechałem na miejsce i wyłączełem zapłon. Wcześniej i później taka sytuacja nie wystąpila.

Galon

W skrócie. Tiguan jeżeli "ma prąd" jedzie wyłącznie w trybie EV, to ustawienie fabryczne i nadrzędne. Kierowca może je zmienić na HEV, ale musi to robić za każdym razem, po uruchomieniu auta - nie zachowuje się w pamięci ustawień.

arekp

W BMW można sobie zdecydować w ustawieniach co jest trybem domyślnym, EV czy PHEV. Co prawda jeszcze nie wiem jak się zachowa przy minus kilkunastu, ale przy minus kilku nadal kulał się na prądzie - po całej nocy pod wiatą, a nie w garażu.

Benzyna odpaliła się dopiero przy mocniejszym przyśpieszeniu z 40 do 70km/h i po kilku minutach zgasła. Przy czym tak to działało też latem, że jeżeli nastąpiło to pierwsze od dłuższego postoju odpalenie silnika, to chwile popracował przed powrotem do elektryka - nie wiem czy chodzi o smarowanie czy rozgrzanie, czy może jedno i drugie.



PS tak, musiałem ;-)

Peterka

#67
Cytat: arekp w 2023/11/22 13:02
W BMW można sobie zdecydować w ustawieniach co jest trybem domyślnym, EV czy PHEV.

Jakie Ty masz to BMW ?

Ok juz widze . :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk