Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Mamy to. Konsekwentnie do konfiguratora Tiguana II, także nowy w wersji PHEV 204KM jest tańszy od TDI 193KM. Na tej podstawie możemy się spodziewać, że wersja słabsza 2.0 TSI będzie droższa od eHybrid 204 KM, ale różnica będzie symboliczna. Kolejna wersja tego TSI będzie droższa od eHybrid 272KM.

Zauważam, że Tiguan III eHybrid 204KM, ma te same parametry siników: cieplny 150KM i elektryczny 115KM, co Tiguan eHybrid II, ale już moc systemowa to odpowiednio 204 do 245 KM. We wszystkich 3 wersjach eHybrid silnik elektryczny ma te same dane techniczne.
Zatem >
Cytat: van_daal w 2024/03/13 11:04Silnik po gwarancji do mapowania -> będzie mocniejszy. Przed gwarancją może da się boxa?...
może być całkiem niegłupie.



Galon

Cytat: Kabe w 2024/03/13 17:53Ale to są 2 różne grupy odbiorców
\
oczywiście. Tyle, że bardziej mentalne niż właściwie rozpoznające swoje potrzeby. Znam kilka wspaniałych "diesli", które jeżdżą przede wszystkim w korkach, na krótkich dystansach, a czasem (nie codziennie, nie co weekend) w trasach. Mniemam, że te trasy są bardzo ważne, ważniejsze od narzekań na włączanie się trybu wypalania DPF i inne.

Kabe

W DE dla Elegance jest tak:
- 1,5 eTSI 150KM = 45.910€
- 2,0 TDI 150KM = 48.340€
- 1,5 eHybrid 204KM = 53.525€
- 2,0 TDI 4Motion 193KM = 53.925€
- 1,5 eHybrid 272KM = 55.725€


Benzyna 2.0 190KM 4Motion zazwyczaj jest tańsza niż Diesel 190KM 4Motion, jeśli dobrze pamiętam


@Galon mentalności nie zmienisz, wiem to po sobie, nie chcę mieć Diesla nawet jak by to było opłacalne, a robie 80% kilometrów na trasie ...