VW Crafter Problem z wibracjami podczas przyspieszania

Zaczęty przez VWCrafterTS, 2023/07/25 08:00

Poprzedni wątek - Następny wątek

VWCrafterTS


Cześć, potrzebuję waszej pomocy ze swoim VW Crafterem. Auto z 2015 roku 9 osobowe w zabudowie. Otóż od pewnego czasu podczas przyspieszania z niskich obrotów silnika pojawiły się wibrację na karoserii.
Lista rzeczy wymienionych i sprawdzonych jest długa więc ją wypunktuję


X Wymieniony dwumas komplet
X Wymienione łożyska na skrzyni + synchronizatory i nowy olej
X Wymieniony olej w moście + prawa półoś z piastą koła i lewa tylna piasta koła
X Sprawdzono drożność układu wydechowego
X Wymienione całe zawieszenie silnika + odprężone i ustawione na nowo w serwisie.
X Skontrolowany wał (podmieniany z innego auta)
X Jazda z zaślepionym EGR
X Jazda bez wiskozy
X Sprawdzono wtryskiwacze na stole
X Diagnostyka na serwisie (turbo sprawne)
X Wymienione tylne resory piórowe na podwójne pióro (stare pojedyncze pióro pękło)
X Wymienione opony na osi napędowej na nowe + kontrola bicia felg


Ewidentnie czuć że podczas przyspieszania z dolnych obrotów wibracja przenosi się z silnika na pojazd. Przy każdej prędkości km/h pojazdu jeśli wysprzęgle bieg to wibracja ustaje.
Czy ma ktoś może jakiś pomysł, co można jeszcze zweryfikować? pojazd był już raz na serwisie VW i mistrz serwisu rozłożył ręce po 5 godzinnej diagnostyce, a serwis zaprosił na dalszą weryfikację
"bo póki co nie mają się do czego przyczepić".


Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :P

van_daal

Na logikę. Skoro wibracje występują tylko gdy:
- przyspieszasz (silnik mocno obciążony czyli "ciągnie")
- tylko w zakresie niskich-średnich (?) obrotów
to obstawiam jednak poduszki silnika. Tak na 80%.

Jest jakaś częstotliwość rezonansu jak sądzę.
Może trzeba trochę pokombinować i coś dodatkowego pod którąś podłożyć? Jakiś kawałek dodatkowej gumy?
Bo może stare gumy były mniej elastyczne? Albo bardziej? Znaczy z innego materiału były kiedyś?

Szukałbym w tym kierunku.

Jeszcze do sprawdzenia przeguby przy kołach czy nie ma luzów.
Generalnie duże luzy napędu mogą generować nadmierne wibracje całości.

Tak bym kombinował...

Mave

... sporo tego wymieniłeś ... sprawdzali ustawienie zapłonu ?

Charls

Cytat: Mave w 2023/07/25 13:14sprawdzali ustawienie zapłonu ?
Jakiego zapłonu?


@VWCrafterTS po takim serwisie ciężko cokolwiek doradzać drogą internetową. Może jest jakaś wada jednostki napędowej typu krzywy wał.

Mave

...ustawienie kąta zapłonu (początek kąta wtrysku - pompa - rozrząd)  i sprawdzenie czujnika położenia wału.


p.s - po 8 latach by wyszło że krzywy wał ? no chyba że od nowości były te wibracje albo silnik miał jakieś przygody w tym czasie.

VWCrafterTS

Cześć,


Kolego Van_daal zarówno na starych poduchach silnika oryginałach jak i na nowych lemforderach wibracja jest identyczna. Staraliśmy się przy naprawie używać tylko części z "wysokiej półki".
Serwis diagnozował (wykonywał jazdy próbne z komputerem), nie stwierdzili żadnych odchyleń w pracy pompy/wtryskiwaczy/turbiny/egr. Generalnie żadne z danych nie wzbudzało ich podejrzeń co do problemów w pracy samego motoru. Macie może namiary na warsztat który radził sobie z podobnymi problemami? Obecnie odbijam do VW Poznań, może większy serwis niż mój miejscowy pochyli się nad problemem.


Mave
Przy diagnozie sprawdzaliśmy dane z pojazdu naszym Jaltestem, VW swoim programem i żaden nie wyrzucił nic co mogłoby wskazać na "przestawienie" rozrządu..

Charls

Cytat: Mave w 2023/07/26 10:49...ustawienie kąta zapłonu
Nie ma czegoś takiego jak kąt zapłonu oraz nie ma czegoś takiego jak kąt wtrysku, był ale w silnikach 1.9 TDI VP na pompie wtryskowej i ustawienie sprawdzało się vag-com w timingu)

Mave

...no tak, czyli wymieniając pasek  rozrząd nie trzeba ustawiać (blokować)  pompy w odpowiednim ustawieniu do rozrządu i wału ? ... i nie ma możliwości regulacji koło napędowe pompy a oś pomp ?


p.s - jak nie ma kąta zapłonu i kąta wtrysku , jak jest ( dzięki temu pracuje silnik )  :)  no może w tym silniku nie ma takiej manualnej regulacji tych parametrów ...

Charls

Oczywiste jest że rozrząd należy ustawić, chodzi mi o nazewnictwo, bo podałeś terminy, które albo nie istnieją albo nie dotyczą silnika na wtrysku common rail.

Charls

Cytat: Mave w 2023/07/28 11:33p.s - jak nie ma kąta zapłonu
Nie ma czegoś takiego jak kąt zapłonu, jeśli już to kąt wyprzedzenia zapłonu.
Jest coś takiego jak synchronizacja wałka rozrządu.