Skoda Scala 1.6 TDI - Brakuje mocy

Zaczęty przez Koksu102, 2025/09/25 10:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Koksu102

Cześć Wszystkim, 
Mam problem ze swoim samochodem. Generalnie na zimnym silniku jest ok, jak się rozgrzeje, to stopniowo zaczyna brakować mocy, czuję, że turbina zaczyna się odzywać przy coraz to wyższych obrotach, aż wpada w tryb awaryjny, zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych i koniec, turbo odcina do zera.
Czterech mechaników próbowało, jeden z nich stwierdził, że to turbina (za jedyne 6000zł może mi wymienić na regnerowaną, na nową za 9000 XD), ale zarówno mechanik przed i po mówią, że akurat turbina jest w porządku.
Przewody podcisnienia oraz zawór N75 również ok (zawór został wymieniony na nowy, nie zmieniło to absolutnie nic).
Co jest najdziwniejsze - latem jest dużo gorzej. Jak temperatura na zewnątrz sięga ok 30 stopni, to bardzo szybko odcina mi turbinę. Wiosną i teraz, jak temperatury są niższe, jest lepiej, ale nadal nie jest dobrze.
Przy trybie awaryjnym wyskakuje mi błąd P0299 (za niskie ciśnienie doładowania).
Oprócz tego, niedawno przegoniłem samochód na autostradzie (oczywiście niemieckiej) do 2 z przodu i się bez problemów rozpędził. Jednak kilka minut później, jak zwolniłem, wyskoczył mi check engine i świece żarowe. Check nie zniknął po resecie silnika, dopiero po wykasowaniu błędu - P0113 (temperatura w dolocie). W załączeniu zdjęcie z VCDS, niestety chiński i moje auto jest do niego zbyt nowe...
Kolejną rzeczą jest fakt, że trochę płynu mi ubywa (od wiosny dolałem jakoś 0,7l, przez 15kkm).
Ostatni mechanik stwierdził, że to prawdopodobnie pęknięty intercooler, bo jest nieszczelność w dolocie. Rozebrał wlot do kolektora (na zdjęciu), mówi, że widzi osad z parującego płynu. Ale mówił też, że pewności nie ma czy to jest to, że on się nie podejmie, bo nie zagwarantuje, że wymiana kolektora z IC rozwiąże problem.
Tutaj też się zastanawiam - skoro IC jest "głębiej" w kolektorze, to skąd osad z płynu na wejściu, które jest fizycznie wyżej (zamontowane pod kątem)? Nie wspomnę już o powietrzu, które tamtędy leci - płyn musiałby też lecieć pod prąd.
Nie mam pojęcia co robić, nie mogę znaleźć żadnego info w necie, a to nie jest jakiś neispotykany silnik, tylko zwykłe 1.6 tdi...
Z góry dzięki za każdy trop i każdą pomoc!