Problem z turbo? dymienie , dziwne dźwięki z okolic turbo

Zaczęty przez MargoROSS3, 2024/12/06 18:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

MargoROSS3

Witam serdecznie zmagam się z dość nietypowym problemem w Skodzie Superb II 2009 DSG 170 koni kod silnika CBBB , odwiedziłem już kilka warsztatów jak i serwis Skoda TMT niestety każdy rozkłada ręce . Wydaje mi się że wina leży po stronie turbo lecz niby działa poprawnie nie ma luzów ,nie cieknie . Zacznę od tego ze z problemem zmagam się już 3 lata i cały czas szukam problemu i nie ma żadnego kodu usterki . Problem pojawia się średnio 1-2 razy w miesiącu i znika po przejechaniu ok.30 km z obrotami max 1100-1200 lub dłuższej normalnej jazdy ok.80km wiec szukanie mechanika dalej od miejsca zamieszkania jest utrudnione gdyż problem samoczynnie znika zanim dojedzie się do warsztatu .
Był podmieniany zawór N75 , sprawdzana gruszka-trzyma ciśnienie , sprawdzane luzy , wycieki , szczelność dolotu , i ogólny brak jakichkolwiek błędów ,auto nie jest zamulone ma normalną moc zbiera się nawet ładnie wyczuwalne bardzo delikatne turbo dziury(kilka) powyżej 2500obr do końca zakresu obrotowego.
Jak problem jest ,,aktywny'' po uruchomieniu silnika obroty są wzorowe 700obr , biegi zmienia normalnie w granicach 1600obr lecz towarzyszy mu dym(opisany niżej) i słyszany dźwięk ,,upustu i ssania '' powietrza z turbo dopiero po rozpędzeniu auta do 70-90km/h dochodzi reszta objawów (które się utrzymują do czasu zgaszenia auta) . Po rozpędzeniu auta (gdzie wszystkie objawy są widoczne i słyszalne) następnie zatrzymaniu obroty jałowe są już podwyższone do 950-1000obr , przy gazowaniu na postoju jest ten charakterystyczny dźwięk wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie .
Zauważyłem ze po odpięciu przewodu od podciśnienia z N75 idącym do gruszki obroty wracają do normalności 700obr, przestaje wydobywać się dym z wydechu a w czasie jazdy z odpiętym przewodem nie ma żadnego opisanego niżej objawu .

Podpięte załączniki -
- charakterystyczny dźwięk wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie na postoju ale identyczny odgłos jest w czasie jazdy
- ustępujące dymienie po odpięciu podciśnienia N75- gruszka

OBJAWY:
- ogromne kłęby szarego-białego dymu - o bardzo nieprzyjemnym ,,gryzącym'' zapachu na postoju i w czasie jazdy ( chmurę widać w każdym lusterku że aż siwo za autem )
-podwyższone obroty jałowe do 950-1000obr
- słyszalny dźwięk ,, upustu'' powietrza z turbo w czasie zdjęcia nogi z gazu oraz odgłos ,,ssania'' w czasie dodawania gazu najbardziej słyszalne miedzy 1800-2000obr
-skrzynia zmienia biegi dopiero przy 2100-2200obr towarzyszy temu bardzo dziwny dźwięk (wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie ) jak problem znika na jakiś czas to normlanie zmienia w granicach 1600 przy spokojnej jeździe bez tego dźwięku
-na postoju i dodanie gazu w deski (3000obr max ) wydobywający się odgłos z rury wydechowej dźwięku przypominającego dmuchanie powietrzem z pistoletu
- po dodaniu gazu do deski wyczuwalne jest kilka bardzo delikatnych/znikomych turbo dziur ( powyżej 2500obr do końca zakresu obrotowego. )