Autor Wątek: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC  (Przeczytany 3100 razy)

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1162
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/06/04 12:12 »
Podsumowując DCC to zmiana charakterystyki amortyzatorów.
Przy wybieraniu profilu jazdy Eco, Comfort (profil dostępny tylko z DCC), Normal, Sport i Individual system inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, skrzynię DSG i włąśnie charakterystykę amortyzatorów.
Nie należy też mylić DCC z zawieszeniem pneumatycznym, bo to dwie różne rzeczy.

Tak jak koledzy napisali DCC i 4-motion to dwa niezależne systemy i należy je traktować osobno. Ja mam 4-motion, ale DCC nie brałem. Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/06/04 12:19 »
Warto też rozróżnić nastawy statyczne (profil) kontra fakt, że nawet w Comfort zawieszenie może się maksymalnie utwardzić, jak wymaga tego sytuacja.



 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1162
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/06/04 12:26 »
Dokładnie DCC to zawieszenie adaptacyjne.
Ustawienie danego profilu jazdy ustawia dane parametry, ale cały czas analizowane są dane z czujników. Jeśli czujniki skrętu kół wykryją ostry manewr (ominięcie jakiejś przeszkody) to system DCC natychmiast zareaguje miedzy innymi usztywniając zawieszenie. Po zakończeniu manewru wszystko wróci do standardowych ustawień wybranego profilu.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/06/04 12:27 »
Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)
Porządne, wielowahaczowe zawieszenia (głównie aluminiowe) oferują komfort i prowadzenie niespotykane przy tym co mamy w VW na platformie MQB (w sedanach ujdzie, w SUVach jest gorzej). Patrz Audi Q5 (nawet w wersji sportowej, bez DCC) czy BMW X3. Stanowi to dobry kompromis skomplikowanie/cena+obsługa/komfort. Fakt jest faktem, że jak kogoś stać i lubi mieć wygodnie to pneumatyka to jest to. I być może będę się takim cieszył już za tydzień.

Szkoda, że zawieszenie elektromechaniczne by Bose nie zostało skomercjalizowane.

Polecam obejrzeć całość, robi wrażenie:
https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1162
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/06/04 12:35 »
Ale czad z tym przeskakiwaniem przez belkę. ;)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/06/04 12:44 »
Albo jak koła pracują na nierównościach. Zero pochylenia na boki też robi wrażenie. Tak samo jak brak nurkowania przy hamowaniu.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1162
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/06/04 12:48 »
Może jednak coś w temacie się ruszy.
Podobno firma Clearmotion odkupiła prawa od BOSE i chcą to komercjalizować.
Jeśli tak faktycznie będzie to pewnie cena doposażenia i eksploatacji będzie kosmiczna. ;)

Ale wracając do rzeczywistości zawieszenie standardowe w Tiguanie jest całkiem spoko i da się normalnie jeździć, nawet w lekkim trybie offroad daje radę. :)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/06/04 13:03 »
Tak dla zainteresowanych dobry materiał o zawieszeniach, rzadko niestety tego typu szczegóły są w testach internwetowych.

Tiguan Allspace (wersja USA).
https://www.youtube.com/watch?v=1NPLULHATPI&t=917s

Audi Q5 z rynku USA dla porównania, video pokazuje różnice lepiej niż słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=eDiFSr-qDAI&t=779s

 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Thanked: 59 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/06/04 17:47 »
nie wszyscy mają te problemy i efekty różnią się między autami użytkowników.

Nie wszyscy potrafią je wygenerować, a to jest różnica.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/06/04 18:01 »
No wszystkich Tiguanów nie przetestowaliśmy, ale może masz rację.


W tych co próbowaliśmy zawsze dało się wygenerować hałas, raz mniejszy raz większy ale się dało. Natężenie tych dźwięków nie było na pewno identyczne.