Autor Wątek: Jak jeździć DSG  (Przeczytany 5295 razy)

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Thanked: 13 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #45 dnia: 2019/07/09 10:14 »
przy włączonym tempomacie tryb żeglowania nie jest aktywny, to raczej normalne
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Thanked: 82 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #46 dnia: 2019/07/09 14:22 »
Nie udało mi się wymusić trybu żeglowania w Audi manetką +, ale robiłem to źle. Jest to możliwe tylko przy niskich prędkościach, jak jechało się w trybie żeglowania i auto przeszło w tryb hamowania silnikiem, Doczytałem, że to działa przy wyższych prędkościach także np. w sytuacji lekkiego naciśnięcia hamulca (dezaktywującego żeglowanie). Muszą być spełnione naturalnie inne parametry umożliwiające wejście w ten tryb. Podobno można też użyć manetki  '-' do powrotu do hamowania silnikiem. Wg. SSP działa to tylko w skrzyni DL382. Przy okazji przetestuję.

@Charis, w moim Q5 żeglowanie działa z aktywnym tempomatem jak włączony jest Predictive Efficiency Assistant, również w Normal/D z i bez tempomatu. W Tiguanie 2 nie działa z tempomatem (ogólnie działa przy mojej kombinacji skrzynia DQ500/2.0 TSI tylko w trybie EKO). Podobnie było w Golfie 7.
 

lukas

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OP
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #47 dnia: 2019/07/10 00:19 »
U mnie nie ma wyboru trybu jazdy, więc tryb żeglowania działa na pozycji D skrzyni.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Thanked: 82 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #48 dnia: 2019/07/10 11:35 »
@lukas to raczej wynika z faktu, że masz skrzynie DQ381. Nowsze skrzynie w grupie VAG mają taką funkcjonalność.


Sprawdziłem wymuszenie w różnych scenariuszach trybu żeglowania manetką i to w moim Q5 nie działa. Za to skrzynia sama wraca do trybu żeglowania, np. po lekkim naciśnięciu hamulca. manetka '-' umożliwia hamowanie silnikiem (wyłącza żeglowanie), nie zwróciłem uwagi czy skrzynia przechodzi w tryb M czy nie. Na pewno nie dało się wrócić do trybu żeglowania.



 

tiguan220

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL + Rline
  • Silnik: 2.0TSI / 220KM
  • Skąd: ZK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #49 dnia: 2019/07/10 17:48 »
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Thanked: 13 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #50 dnia: 2019/07/10 18:17 »
Do 1100 rpm raczej nie spadają, 1200-1250 to minimum
 

tiguan220

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL + Rline
  • Silnik: 2.0TSI / 220KM
  • Skąd: ZK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #51 dnia: 2019/07/10 19:08 »
Być może 1,2tys co niewiele w tej sytuacji zmienia bo jak napisałem przy stromych podjazdach to 1,5tys jest za malo