Autor Wątek: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie  (Przeczytany 756 razy)

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #45 dnia: 2019/07/04 20:26 »
System Auto Start Stop aktywuję się przy prędkościach w okolicach 100 km/h

A co ze wspomaganiem układu kierowniczego i hamulcowego ? Gdyby nagle trzeba było wykonać awaryjne hamowanie ?
Nie jestem pewien czy postęp w dziedzinie oszczędności spalania i emisji zmierza w dobrym kierunku.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Thanked: 82 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #46 dnia: 2019/07/08 23:55 »

Perwsza aktywacja SS przy takiej prędkości wprawiła mnie w lekkie zdziwienie.

Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne, także powinno być OK. Wydawało mi się, że działało (do ponownego potwierdzenia). SS chyba tylko na prostych się aktywuje.


Co do hamulców mam podobne wrażenia, że działały normalnie, ale przy okazji przetestuję.


Wracając do konkretnych różnic - Audi ma wlew do płynu do spryskiwaczy z lewej krawędzi komory silnia i jest on dość mały. Wlew w Golfie czy T2 jest zdecydowanie wygodniejszy. Poza tym w Audi po wyświetleniu alarmu, weszło mi niecałe 4l (odrobina płynu została). W T2 wchodził cały baniak.


Z rzeczy śmiesznych - do schowka pod kierownicą wchodzi mi ręka aż do łokcia, spokojnie można tam zmieścić parasolkę;) Jak to odkryłem to było małe WTF.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #47 dnia: 2019/07/16 08:26 »
Hmmm... w sumie to racja, da się zrobić.
Wspomaganie kierownicy już od dawna jest elektryczne.
A elektryczne wspomaganie hamulców Bosch robi od 2016 (chyba). Jeżeli w Q5 jest własnie taki wynalazek to rzeczywiście z technicznego punktu widzenia SS w czasie jazdy da się bezpiecznie zrobić.
Mimo wszystko nadal jestem zdania, że wysiłki (i koszty) projektantów i producentów w tym przypadku skierowano w co najmniej dziwnym kierunku. Bo jaki procent paliwa i emisji szkodliwych substancji można zaoszczędzić w skali roku w przypadku przeciętnego użytkownika dzięki temu systemowi ?? A ile to kosztowało ?? Nie lepiej tych zasobów (ludzi i kasy) przekierować w inny obszar, gdzie praktyczna efektywność będzie większa ?
To raczej jedna z tych pseudo-innowacji VAG'a. Można się pochwalić na papierze a praktyczne zastosowanie prawie żadne.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #48 dnia: 2019/07/16 23:35 »
wysiłki (i koszty) projektantów i producentów
ja bym nie przesadzał, to prosty algorytm, może niewiele daje ale nie szkodzi, tak jak piszesz można się pochwalić na papierze