Autor Wątek: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI  (Przeczytany 38857 razy)

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #15 dnia: 2019/05/12 13:43 »
Advertisement
Ja podobnie do @Fircyk zrobilem insignia diesel 50 tys w 4 lata. Trasy mam zabójcze - 24 km do miasteczka i spowrotem. Do tego czeste jazdy na zimnym silniku do sklepu po 2-3 km. W mojek okolicy nie ma autostrad ani drog szybkiego ruchu. Tak wiec wmowilem sobie,ze auto przepala sie jak raz na dwa miesiace robie dluzsza trase i do tego raz w roku dluzsze wakacje w Europie.

Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....

Bardziej martiwe sie o to, ze gdzies mi wytna katalizator jak zostawie auto na 15 min...
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #16 dnia: 2019/05/12 13:48 »


Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....


dokładnie, na dzień dobry zmieniłbym auto
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #17 dnia: 2019/05/12 13:52 »
Jest dokładnie tak jak pisze @Charis . Dodam, że lampki ostrzegawczej nie wolno zlekceważyć i należy udać się na jazdę wg. specyfikacji z instrukcji jak najszybciej. W większości VW było to minimum 60km/h, najczęściej 4/5 bieg w manualu i obrotu na poziomie 2000 na minutę. Czas to około 15 minut, po tym zabiegu lampka powinna zniknąć. Jak nie jest jeszcze szansa na wykonanie dopalania w serwisie. Po szczegóły odsyłam do instrukcji.

Co do DPFa w dieslu, postępował bym wg. rad Charisa.

Zwróć uwagę, że masz dwa rodzaje wypalania sadzy:
- pasywne, gdy spaliny osiągną 350-500 st. C, to ma miejsce np. na autostradach, proces jest powolny, ale jeśli jeździsz trasy to sporo sadzy wypali się w trakcie (jeśli nie cała), więc nie ma się co przejmować przerwanymi cyklami. Jak pisze Charis są one inicjowane na podstawie obliczonej ilości sadzy, co może nie mieć żadnego związku z rzeczywista jej ilością

- aktywne, proces trwa koło 10 minut, kontroler silnika podnosi temperature w DPF do 600-650 stopni (zamyka recyrkulację, zwiększa ilość paliwa (upraszczając, po to aby ono wyparowało i przedostało się do DPFa) a także odpowiednio reguluje ilość powietrza oraz kontroluje turbosprężarkę (coby kierowca nie zauważył zmian w charakterystyce silnika).

Oba procesy to inne reakcje chemiczne.

Do określenia ilości sadzy używane są dane z przepływomierza, temperatury (przed i za filtrem) i ciśnienia (spadek ciśnienia na filtrze).

Nawet jak przerwiesz cykl aktywny, to jednak coś tam się wypali. Jeśli nie jeździsz tylko w mieście, to nie ma się co przejmować. Jeśli twój styl jazdy jest niewystarczający, poinformuje cię o tym żółta lampka.



Dodam też, że kupując auto warto się zapoznać z podstawowymi uciążliwościami danego typu napędu, bo później jest płacz i człowiek staje się niewolnikiem rzeczy.
 
The following users thanked this post: Charls

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #18 dnia: 2019/05/12 13:55 »


Ja podobnie do @Fircyk zrobilem insignia diesel 50 tys w 4 lata. Trasy mam zabójcze - 24 km do miasteczka i spowrotem. Do tego czeste jazdy na zimnym silniku do sklepu po 2-3 km. W mojek okolicy nie ma autostrad ani drog szybkiego ruchu. Tak wiec wmowilem sobie,ze auto przepala sie jak raz na dwa miesiace robie dluzsza trase i do tego raz w roku dluzsze wakacje w Europie.

Jakbym mial byc niewolnikiem dopalania i o tym myslec to ktos musialby wydluzyc mi dobe do 48 godzin....

Bardziej martiwe sie o to, ze gdzies mi wytna katalizator jak zostawie auto na 15 min...

Mam identycznie jak kolega , trasy  i podejście do tego tematu.

Jedyne czego się  trzymam i pilnuje od zawsze to wymiana oleju co max 10tysi.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #19 dnia: 2019/05/12 13:59 »
Jedyne czego się  trzymam i pilnuje od zawsze to wymiana oleju co max 10tysi.
no to masz moje słowa uznania bo ja co 15kkm. "Podziwiam" ludzi jeżdżących głównie po mieście a stosujących interwał LL i kierujących się wskazaniami kompa tylko często to jest tak - jest leasing, auto firmowe, jest tania eksploatacja, co ja się będę przejmował, i tak za 2-3 lata auto sprzedam, kupię nowe itp..
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #20 dnia: 2019/05/12 14:06 »
Przyzwyczaj się, w benzynowych też już montują DPFy (nazywa się to GPF) ;-)
To jest inny filtr. Silnik benzynowy bardzo szybko i łatwo osiąga wysokie temperatury (600 st. C). Dodatkowo PMy są produkowane w TSI tylko jak silnik jest zimny. Jak nie jeździsz tras typu 1km to w wypadku benzyny nie powinno się obecności tego filtra zauważyć (jak auto jest sprawne). W GPF problemem mogą być niewypalalne popioły, dlatego istotne są odpowiednie parametry oleju. Z sadzą powinno być OK.

DPF != GPF
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #21 dnia: 2019/05/12 14:10 »
opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
sorry ale dopiero teraz zaskoczyłem, to jest nierealne aby jeżdżąc wyłącznie po mieście trasy 1-3 km wypalał się po 1000 km, mam dość sporo doświadczenia w diagnostyce VCDS, bo od 13 lat użytkuję VCDS-a /pierwszy był 704.1, nie liczę wczsniejszych vag-com'ów 3xx i 4xx) ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #22 dnia: 2019/05/12 14:13 »
@rk i wszystko w tym temacie : )
 
Kontrolka = dzialanie. W innym wypadku lepiej inwestowac zmartwienia i czas w wyższe priorytety : )

@Fircyk u mnie zabojcze 110 tys przebiegu dla 7-letniego auta, olej wymieniany co roku : )

@iks moj kolega stwierdzil, ze kupi nowe auto, ale nie chce w niego wkladac pieniedzy, stwierdzil, ze KIA sportage bedzie idelana - brak paska rozrzadu, bral turbiny, brak dwumasy. Po 3 miesiacach od zakupu kombinuje jak to sprzedac po zamortyzowaniu, zeby wyjsc z twarza - wyprzedzanie trwa 6 lat, a pali tyle co 2.0 tsi : ) Cale zaoszczedzone pieniadze, ktorych i tak nie zaoszczedzi bo bylo pewne ze sprzeda auto po paru latach i nawet tego rozrzadu czy dwumasy nie bedzie ruszal, zabilo mu frajde z jazdy i nowego auta : )

tym sposobem szuka teraz auta powyzej 200 km - ze skrajnosci w skajność : )


@Charls dlaczego mam nie jechac do aso co roku, lub co 10 tys, wydac okreslona kwote i nie martwic sie o nic. W Oplu taki przeglad z olejem kosztowal cos ponizej 1000pln brutto, ponad stowke miesiecznie i glowa spokojna - ale to juz temat rzeka i kazdy bedzie mial swoje zdanie w tych kwestiach
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #23 dnia: 2019/05/12 15:03 »
opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
sorry ale dopiero teraz zaskoczyłem, to jest nierealne aby jeżdżąc wyłącznie po mieście trasy 1-3 km wypalał się po 1000 km, mam dość sporo doświadczenia w diagnostyce VCDS, bo od 13 lat użytkuję VCDS-a /pierwszy był 704.1, nie liczę wczsniejszych vag-com'ów 3xx i 4xx) ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem
W TDI Volkswagena jest dodatkowe zabezpieczenie, jeśli nie udał się żaden cykl regeneracji albo żaden nie został zainicjowany. Wtedy co 750-1000 km jest inicjowana aktywna regeneracja. Bo rzeczywiście przy tak krótkich trasach, te 1000 km to trochę dziwne jest.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #24 dnia: 2019/05/12 15:38 »
@Charls dlaczego mam nie jechac do aso co roku, lub co 10 tys,

Źle mnie zrozumiałeś, mi nie chodzi o ASO czy o prywatny garaż, to nie ma znaczenia, po prostu chciałem pochwalić to, że tak często wymieniasz olej bo ja uważam z kolei że przy moim sposobie jazdy czyli głównie trasy, co 15kkm w zupełności wystarczy, oczywiście 10kkm byłoby pewnie jeszcze lepsze ale uważam że i tak jest ok





@rk  miałem e84 z 2.0D  N47D20C i tam w ogóle nie rozpoznawałem kiedy była  procedura dopalania, żadne wentylatory po wyłączeniu silnika, żadna kontrolka, żadne podwyższone obroty, jedyny objaw to gorący tłumik, nawet nie wiem co ile się zapełniał i dopalał, nigdy nie sprawdzałem tego ISTĄ
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #25 dnia: 2019/05/15 00:54 »
No i dziś co zrobił? Ewidentnie włączył procedurę na stacji benzynowej. No i miałem co zrobić zrezygnować z tankowania i odjechać, no nie zgasiłem silnik i zrobiłem to po co przyjechałem. No ale po zatankowaniu podjechałem pod dom i dalej obroty podwyższone więc pojechałem na przejażdżkę, żona się śmiała jak powiedziałem o co chodzi. Musiałem przejść na manual no i wtedy na 4 te przeszło 2000 obrotów gdzieś może z 10 minut. Chyba wystarczyło bo po zatrzymaniu obroty spadły do standardu. Rozumiem, że jeśli obroty wracają do normy to to jest potwierdzenie, że się zakończyło?
PS. Przy okazji czy jest jakaś prawidłowa zasada przechodzenia z automatu na manual i odwrotnie?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #26 dnia: 2019/05/15 09:00 »
Rozumiem, że jeśli obroty wracają do normy to to jest potwierdzenie, że się zakończyło?

Tak, to da się poznać właśnie po obrotach oraz po nieco innej dynamice pracy silnika, także nawet trzymając sztucznie te wyższe obroty po czasie będziesz potrafił poznać kiedy się skończyło.

I nie chodzi o to zeby w sytuacji jak opisałeś "rzucać wszytko" i DPF, tylko nie dopuszczać do zbyt wielu pod rząd sytuacji kiedy to zignorujesz. Zatankowanie i przejażdżka były dobrym kierunkiem, aczkolwiek też proponuję już w takiej sytuacji po odjechaniu od stacji upewnić się czy procedura się ponownie odpaliła i jechać do domu z manualem na wyższych obrotach - przypominam, nie chodzi o prędkość co o obroty i czas trwania operacji.

Automat/Manual - nie ma znaczenia, skrzynia i tak będzie miała zwłokę dla bezpieczeństwa, co również da się zaobserwować.
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #27 dnia: 2019/05/15 09:01 »
nie ma jak być niewolnikiem sojego samochopdu
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #28 dnia: 2019/05/15 10:59 »
Zwłaszcza, jak ma się wszystkie informacje z tego wątku, które wskazują, żeby tego w takich sytuacjach nie trzeba robić. No, ale jak ktoś chce iść w niewolę;)
 
The following users thanked this post: Charls

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #29 dnia: 2019/05/15 11:51 »
no i dodajmy, że jeśli byłoby konieczne aby to robić to na pewno byłaby kontrolka która mówiłaby o tym: "proces trwa, pojeździj sobie jeszcze trochę, najlepiej powyżej 4 tys obrotów" :)
 
The following users thanked this post: Charls