Autor Wątek: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat  (Przeczytany 457 razy)

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #15 dnia: 2019/04/20 21:12 »
Niestety Tiguan 2 nie ma sprzęgniętego systemu rozpoznawania znaków i ACC. Ze stajni VW ma to na pewno Arteon oraz Touareg. Pozostaje zatem ręczne ustawianie prędkości.
A wiesz może czy ma to np. Kodiaq?
 

vicek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 79
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 190 KM
  • Skąd: KRK
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #16 dnia: 2019/04/20 21:13 »
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 63
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #17 dnia: 2019/04/20 21:38 »
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..


To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Thanked: 59 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #18 dnia: 2019/04/20 21:59 »
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..


To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.

Oczywiście, że jest :) Wystarczą odpowiednie dane dla komputera.

https://www.youtube.com/watch?v=gTNMFDzoBJ4
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 913
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #19 dnia: 2019/04/21 20:09 »
Dokładnie, taki sprzęg mają np. nowe BMW czy Audi (widziałem i testowałem w A4/A5/A6/Q5/Q7). Inna sprawa, że auta z grupy VAG (sprawdzałem tylko w Touaregu i powyższych Audi)  nie mają ustawienia gdzie można ustawić np. 10km/h więcej niż jest na znaku lub w danych nawigacji (ma to np BMW). Prędkość ustawiana jest automatycznie, bez ingerencji kierowcy.. Jak dane nawigacyjne są złe lub system rozpoznawania znaków popełni błąd i fuzja danych będzie zrobiona nieprawidłowo (np. na autostradzie ustawi się 40km/h ze zjazdu) to nagle może się okazać, że trzeba będzie prędkość albo mocno i szybko ręcznie korygować albo auto dość szybko ją wytraci (co może być niebezpieczne).

Lepiej to działa w ustawieniu z tolerancją, które jest obecna w VAGach, ale używana jest głównie, żeby poprawić wyniki spalania (np. jak auto zwalnia to użyje coastingu a nie hamowania silnikiem i o te kilka km/h przekroczy przez chwilę prędkość). W BMW nowa prędkość (także z wyprzedzeniem) może być zatwierdzona przyciskiem SET. Audi z kolei (i chyba Touareg) są w stanie ściągnąć znaki drogowe na trasie i okolicy online (modyfikowane na żywo na podstawie danych z innych samochodów)

System taki jest na pewno krokiem w przód, ale do ideału jeszcze daleko.
 

moharp

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: OP
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #20 dnia: 2019/05/06 14:45 »
Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1156
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #21 dnia: 2019/05/06 14:52 »
Jeśli przy tym manewrze nie użyjesz hamulca (czyli nie wyłączysz ACC) to ACC przyhamuje, aby ustawić taką odległość od auta przed tobą jaką sam wcześniej zdefiniowałeś.
Może nie będzie to gwałtowne hamowanie, ale na pewno je poczujesz.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #22 dnia: 2019/05/06 14:58 »
Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?


ale zanim wykryje auto na prawym pasie - w momencie zmiany pasa, też minie pewien okres czasu i może nie być bezpiecznie z przodu, no i wszystko zależy od prędkości wszystkich aut oraz odległości miedzy nimi
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 913
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #23 dnia: 2019/05/06 15:19 »
Dokładnie, może się to odbyć albo bardzo płynnie albo być dość niebezpieczne w zależności od sytuacji. Proponuje trochę pojeździć z ACC bez takich manewrów, żeby nabrać wyczucia jakie będzie jego zachowanie. Czas reakcji i jej dokładny moment zależy też od ustawień ACC eko/normal/sport, które połączone są z ustawieniami auta (comfort=eko).
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Thanked: 59 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat
« Odpowiedź #24 dnia: 2019/05/21 22:38 »
Powiem Wam, że dziś po raz pierwszy poczułem na własnej skórze jak bardzo przyzwyczaiłem się do ACC.

Trasa przez ~200km w deszczu mniejszym lub większym. ACC stracił widoczność 9 razy! I nawet nie problem w tym ile razy, co jak męczący jest ten brak komfortu.


Inna sprawa, że dziś system po raz pierwszy zachował się dziwnie. ACC w pewnym momencie przestało działać (nawet nie mżawka). Zero komunikatu o braku widoczności, zero reakcji na przycisk aktywacji. Wyłączenie i włączenie asystenta też zero reakcji i zero komunikatu.

Komunikat o braku widoczności pojawił mi się dopiero po ~20km jazdy bez wsparcia. Kolejne utraty widoczności jak i ponowne wznowienia gotowości do pracy działy się bezproblemowo.