Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 45930 razy)

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 377
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #540 dnia: 2019/08/07 17:29 »
W klapie jest czujnik
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #541 dnia: 2019/08/15 02:07 »
Co to może być: błyski białym światłem spod kolumny kierownicy. Już któryś raz mi się to przytrafiło... pierwszy raz myśłalem ze to jakieś odbicie. Oczywiście zaobserwowane podczas nocnej jazdy. Tym razem 2 x podczas 2.5h jazdy. Raz jedno mignięcie, po jakimś czasie podwójne. Jasne ostre, krótkie światło (jak strobo albo flesz) w nogi a raczej pomiędzy nogi. Żeby nie było nie tylko ja to widziałem ;P
Na prostym odcinku drogi. Nawet nogami nie ruszałem wiec nie ma opcji o bliku od oświetlenia nóg.
Tam w ogóle jest jakaś dioda??

To jakaś sygnalizacja rozładowabego kluczyka? Ale czemu tylko widoczna w nocy (nie jestem w stanie stwierdzić czy w dzień też miga)

A może to modułu vw connect wpiętego w gniazdo diagnostyczne...
 

spec556

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 7-DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #542 dnia: 2019/08/16 17:13 »
Czy Tiguan wyświetla komunikat o niskim poziomie oleju w silniku albo niskim stanie płynu do szyb?


Ile powinno być oleju w silniku, u mnie pokazuje ciutke poniżej połowy w zakresie min/max?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #543 dnia: 2019/08/16 17:55 »
Komunikat o poziomie oleju wyświetla ale dzieje się to dość późno (ktoś wrzucił w wątku o oleju fotkę). Trzeba pamiętać, że nie w każdych warunkach pojawi się alarm a także, że taki alarm się skasuje jak otworzysz maskę. O niskim stanie płynu do szyb tak, ale czy w każdej wersji to nie pamiętam (na pewno w wersji ze spryskiwaczami i lampami LED TOP wyświetla).  W niektórych VW ta opcja się pojawiała np. wraz z pakietem zimowym.

Olej powinien być przy wymianie zalany na max, ale absolutnie nie więcej niż max. Tak samo jeśli zdarzają Ci się bardzo długie, bardzo szybkie jazdy autostradowe (okolice max), ciąganie przyczep itp.

W normalnych warunkach pracy między max/min (to około 1l do dolania jak osiągniesz min.). Mój 2.0 TSI chce wymiany oleju po 23000 km, wtedy ciągle mam jeszcze wskazanie w połowie. 1.4/1.5 TSI są mniej olejożerne. Co do TDI proponuje wyszukać odpowiedni wątek.

Sprawdzenie poziomu oleju wymaga rozgrzania auta do temperatury roboczej (Tiguany 2 mają czujnik temperatury oleju) - tak minimum 60 stopni, najlepiej 80-90. Po zatrzymaniu, koniecznie na płaskiej powierzchni (o co nie zawsze jest łatwo) po kilku minutach olej spłynie do miski. Po zatrzymaniu należy poziom oleju sprawdzać na płaskiej powierzchni o co nie zawsze jest łatwo.

Instrukcja obsługi zawiera pozostałe szczegóły.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 377
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #544 dnia: 2019/08/16 22:52 »
ale absolutnie nie więcej niż max.

Możesz to uzasadnić?

Takie stwierdzenia potem powodują, że w przypadku przelania o 2-3mm ludziska koniecznie chcą wysysać albo spuszczać olej co jest absolutnie niepotrzebne
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #545 dnia: 2019/08/17 00:14 »
Nie no, bądźmy poważni. 2-3 mm nikomu krzywdy nie zrobią. To zresztą norma, kilka razy auto mi wyjechało z serwisu z poziomem lekko ponad max.
 
The following users thanked this post: Charls