Autor Wątek: System Start-Stop w praktyce  (Przeczytany 7432 razy)

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #90 dnia: 2019/05/13 20:29 »
@arekp ma rację. Jak chwyci autohold to nie ma bata, silnik zgaśnie. Jedynie bez autoholda przy lekko wciśniętym hamulcu (jak nie dochodzi do rozłączenia skrzyni) to silnik nie gaśnie.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #91 dnia: 2019/05/13 20:29 »
@arekp ma rację. Jak chwyci autohold to nie ma bata, silnik zgaśnie. Jedynie bez autoholda przy lekko wciśniętym hamulcu (jak nie dochodzi do rozłączenia skrzyni) to silnik nie gaśnie.

Ja i bez AutoHold jakoś nie umiem nie zgasić silnika.
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #92 dnia: 2019/05/13 20:58 »
@arekp musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni 🙂 chyba, że Twoja DSG działa inaczej 😛
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #93 dnia: 2019/05/13 20:59 »
@arekp musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni 🙂 chyba, że Twoja DSG działa inaczej 😛

Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy już przed samym zatrzymaniem.


Mam tę samą DSG co @rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 63
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #94 dnia: 2019/05/13 21:23 »

Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy już przed samym zatrzymaniem.

W manualu też tak to działa - poniżej pewnej prędkości gaśnie.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #95 dnia: 2019/05/13 22:12 »
Mam tę samą DSG co @rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
Działa też w roczniku modelowym 2018, także to nie kwestia 2016 ani 220KM :)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #96 dnia: 2019/05/13 22:15 »
Mam tę samą DSG co @rk , więc albo w 2016 inaczej było to oprogramowane, albo nie umiem się tym posłużyć ;-)
Działa też w roczniku modelowym 2018, także to nie kwestia 2016 ani 220KM :)

Skoro działa w 2017 i 2018, to nadal nie oznacza że w 2016 diałało ;-)
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 378
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #97 dnia: 2019/05/13 22:24 »
Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy
tak chyba nie powinno być, to raczej wbrew zasadom prawidłowego działania i użytkowania  DSG



musisz pedał hamulca trzymać wciśnięty na tyle lekko, żeby samochód się nie toczył, ale jednocześnie żeby nie doszło do rozłączenia skrzyni
specjalnie dziś aktywowałem SS żeby to sprawdzić i u mnie w 2016 też w takim przypadku nie wyłącza
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #98 dnia: 2019/05/13 22:32 »
jam ma RM2019 i wyłącza zawsze i wszędzie... aż do przesady, możecie sobie dodatkowo wyobrazić jak komfortowo w Dieselku taki proces się odbywa... choć znam ten system z GLK i też komfortowo nie jest podczas uruchamiania to jednak nie wyłącza się tak natrętnie.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 378
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Sport&Style R-line, 4Motion MY2016
  • Silnik: 2.0 TDI CUWA 184hp DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #99 dnia: 2019/05/13 22:35 »
w moim byłym e84 2.0D SS szarpał beznadziejnie
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #100 dnia: 2019/05/14 17:39 »
Zaobserwowałem, że potrafi się wyłączyć nawet jeśli jeszcze się lekko toczy
tak chyba nie powinno być, to raczej wbrew zasadom prawidłowego działania i użytkowania  DSG
Start Stop w nowszych modelach wyłącza silnik nawet jak auto się toczy (do chyba 7km/h, ale tego nie jestem pewien).


Benzyna 2.0 uruchamia się dość ładnie, na pewno lepiej i płynniej niż miało to miejsce w 1.4 TSI w Golfie VII z 2012 roku.