Autor Wątek: System Start-Stop w praktyce  (Przeczytany 7435 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #30 dnia: 2018/09/24 15:07 »
Ja mam podobne odczucia jak @westsajd. 0/1, a nie płynne znane mi np. z mietków.

Możliwe że mamy też różnice w oprogramowaniu sterowników, moje auto jest z 2016 roku.
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #31 dnia: 2018/09/24 15:12 »
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).
Jeżeli skrzynia się nie rozłączyła, silnik nie zgasł ani autohold się nie załączył to nie mogłeś wtedy stać bo jak? Pełzanie też się nie włączyło? :)
U mnie na 100% nie ma takiej możliwości, żeby nacisnąć pedał hamulca w taki sposób, żeby auto stało i nie złapał hold.
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #32 dnia: 2018/09/24 17:33 »
@juz_nie_passat jak dojeżdżasz do punktu zatrzymania to popuszczasz hamulec i trzymasz na tyle lekko, że skrzynia sie nie rozłącza. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ostatnio próbowałem i zatrzymałem samochód przed skrzyżowaniem w taki sposób, że silnik nie zgasł a autohold się nie załączył (obie opcje były aktywne).
Jeżeli skrzynia się nie rozłączyła, silnik nie zgasł ani autohold się nie załączył to nie mogłeś wtedy stać bo jak? Pełzanie też się nie włączyło? :)
U mnie na 100% nie ma takiej możliwości, żeby nacisnąć pedał hamulca w taki sposób, żeby auto stało i nie złapał hold.
Wracając z pracy sprawdziłem i nie udało mi się zatrzymać bez załączania autoholda więc przyznaję Ci rację 🙂 ale dalej podtrzymuję, że można się zatrzymać bez gaszenia silnika (przy wyłączonym autoholdzie) 🙂
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 86
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #33 dnia: 2018/09/24 18:17 »
Wracając z pracy sprawdziłem i nie udało mi się zatrzymać bez załączania autoholda więc przyznaję Ci rację 🙂 ale dalej podtrzymuję, że można się zatrzymać bez gaszenia silnika (przy wyłączonym autoholdzie)

No własnie, Rocko masz rację, próbowałem i potwierdzam, że tak to działa - można bardzo delikatnie hamując zatrzymać samochód tak, aby AUTO-HOLD nie złapał. Ale musisz trzymać cały czas wciśnięty hamulec bo inaczej pojedzie. Tylko, że:
- jest to bez sensu bo jak jedziemy na AUTO-HOLDZIE to dlatego, że chcemy, aby załapywał
- żeby się tak zatrzymać to trzeba baaardzo uważnie hamować co w rzeczywistych warunkach jest niemożliwe
- to jest moim zdaniem raczej uboczny efekt fatalnie napisanego oprogramowania niż zamierzona funkcja

Podsumowując: jak mam włączony AUTO-HOLD to ona ma łapać za każdym razem jak się zatrzymam a wtedy gaśnie auto (nawet jak trwa to 0.5s) co powoduje, że START-STOP z DSG jest w praktyce nieużywalny, wręcz w pewnych sytuacjach niebezpieczny.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1201
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #34 dnia: 2018/09/26 22:35 »
Jak przycisk jest niebieski to w sytuacjach w których start stop mógłby być aktywowany ale nie jest na krótko pojawia się informacja w formie okienka popup (niezależnie od trybu infotainment). Np. w trybie nawigacji jak zatrzymasz auto i start stop się nie włączy u góry ekranu pojawi się powód, czemu tak się stało. Po chwili ta informacja zniknie.
dziwna ta niemiecka logika, jak >>i off<< jest białe to jest off, a jak >>i off<< jest niebieskie to jest on

natomiast air care jak jest białe to jest off, a jak żółte to on

oni są chyba jednak na wyższym stopniu rozwoju od nas

Przyjrzałem się temu dokładniej i to chyba jest trochę inaczej niż piszecie. Przynajmniej u mnie jest jak poniżej.
Przycisk ma nazwę "off i" czyli po dłuższym namyśle oznacza "wyłącz powiadomienia".
Logicznie rozumując, gdy jest biały to powiadomienia powinny się pokazywać, bo "wyłączenie powiadomień" jest wyłączone - u mnie faktycznie wtedy powiadomienia się pokazują.
Natomiast, gdy aktywujemy przycisk "off i" i zmieni kolor na inny (u mnie żółty) to wtedy aktywujemy "wyłączenie powiadomień - u mnie wtedy nie pojawiają się powiadomienia.
Czyli dokładnie tak jak w innych miejscach.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 263
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #35 dnia: 2018/09/27 11:35 »
zmieni kolor na inny (u mnie żółty)
może żółty to zaprzeczenie niebieskiego
tak czy siak, a u mnie to nic nie robi
« Ostatnia zmiana: 2018/09/27 15:06 wysłana przez asta »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #36 dnia: 2018/09/27 15:10 »
@MrBlacker

Masz rację, niebieski oznacza wyłączone okienko z informacją/powiadomieniami, biały włączone:) Przepraszam za zamieszanie, pamięć podpowiedziała, że jest odwrotnie.

No własnie, Rocko masz rację, próbowałem i potwierdzam, że tak to działa - można bardzo delikatnie hamując zatrzymać samochód tak, aby AUTO-HOLD nie złapał. Ale musisz trzymać cały czas wciśnięty hamulec bo inaczej pojedzie. Tylko, że: - jest to bez sensu bo jak jedziemy na AUTO-HOLDZIE to dlatego, że chcemy, aby załapywał - żeby się tak zatrzymać to trzeba baaardzo uważnie hamować co w rzeczywistych warunkach jest niemożliwe - to jest moim zdaniem raczej uboczny efekt fatalnie napisanego oprogramowania niż zamierzona funkcja Podsumowując: jak mam włączony AUTO-HOLD to ona ma łapać za każdym razem jak się zatrzymam a wtedy gaśnie auto (nawet jak trwa to 0.5s) co powoduje, że START-STOP z DSG jest w praktyce nieużywalny, wręcz w pewnych sytuacjach niebezpieczny.

Myślę, że nie musi być aż delikatnego hamowania, wystarczy w momencie jak staniemy lekko odpuścić hamulec i auto start-stop nie zadziała. Dla mnie to rozwiązanie idealne, bo sam wybieram czy auto-hold ma zadziałać. System służy do tego, by nie zacząć staczać się do tyłu na wzniesieniach po odpuszczeniu hamulca co w DSG jest możliwe. Cechą uboczną jest możliwość odpoczywania nogi i dla mnie to świetny ekstras.

Naturalnie przy bardzo mocnym hamowaniu możemy nie być w stanie wykonać tego odpuszczenia (stres itp.) i wtedy pomaga jednokrotne 'pyrgnięcie' gazu by włączyć silnik bez ruszania (noga może być dalej na gpedale gazu, auto nie ruszy). Ja robię to odruchowo jak czekam dłuższy czas na skrzyżowaniu na możliwość wjazdu ze zgaszonym silnikiem. Nie ma wtedy problemu z czasem potrzebnym na włączenie silnika,  uzyskanie odpowiedniego ciśnienia w skrzyni i zdjęcie hamulca. Auto rusza od ręki.
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 148
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/03/17 18:21 »
Witam. Nie mm jeszcze VW Tiguana. Obecnie jezdze Mazda 6. I tu Start/Stop ( w MAzdzie nazywany I-stop) dla mnie jest koszmarem. Tzn ja chce, aby dzilal, ale po ok 6 miesiacach od wlozenia nowego EFB akumulatora jesden parametrow spada ponizej wartosci progowwwej. Chodzi tu o SOC ( State of charge) w %. I nie ma sily aby go podniesc. Tylko ladowanie prostownikiem co mniej więcej  2 tygodnie ( u mnie) lub nowy akumulator co 6 miesiecy.
Jak to jest w VW Tiguan? Jak sie ten uklad sparawuje sie? Czy nocne spadki SOC sa kompensowane przez jazde?
 
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 263
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/03/18 16:37 »
Peterka    To z tego powodu masz dość Japońca??
 W T2 w zależności od wersji są AGM lub EFB (tak słyszałem),.U mnie EFB 3 lata i jeszcze działa, samochód eksploatowany często na krótkich odcinkach.
Wg mnie jakbym jęździł tylko po mieście to efekt będzie taki sam jak u Ciebie, ale trasa, moim zdaniem tak ok. 50km i aku jest naładowany i S/S działa ponownie
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 148
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/03/18 20:29 »
Prawdę mówiąc to Start/Stop ma działać głównie w jeździe po mieście. Na autostradzie jest on na plaster. W moim japonczyku to nawet jak nie używam Start/Stop to w krótkim czasie system zdycha.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/03/18 21:01 »
Jesteś pewien, że to wina systemu a nie usterki samochodu ? Może sterowanie ładowania jest uszkodzone, ew. jest jakiś odbiornik prądu (najczęściej zewnętrzny typu alarm, kamerka ale nie tylko)/zwarcie które wykańcza akumulator. 6 miesięcy i nowy aku to wyjątkowo kiepski wynik. W żadnym aucie żadnej marki nie miałem tego typu problemów z systemem SS.

W T2 start-stop jest przyzwoity, jedno auto VW użytkowałem ponad 3 lata, w drugim mija 2.5 roku i SS ciągle się załącza. Naturalnie zimą system doładowuje aku bardziej agresywnie niż latem. Przy dużych ilościach zatrzymań i startów doładowanie aku trwa relatywnie krótko. Nie jeżdżę krótkich tras, u mnie każdy wyjazd to minimum 2x7 km.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #41 dnia: 2019/03/18 21:14 »
@Peterka w T2 S/S nie zadziała, jeśli nie jest spełniony szereg parametrów zezwalających - w tym stan naładowania AKU. Identycznie jest w Passacie i pewnie każdym innym modelu - kolega był przekonany, że u niego w Pasku system jest zepsuty, gdyż się przez pierwsze tygodnie system się nie załączał, a okazało się, że kupił auto z mocno niedoładowanym AKU (wyprzedaż rocznika i auto długo na stocku dealera stało).
 

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 148
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #42 dnia: 2019/03/18 22:34 »
Dzięki Panowie. Nie chce tu robić forum Japończyka ale wiem ze w moim samochodzie jest coś skopane a producent nie kwapi się do wyjaśnienia. Stad pytanie jak dział ten układ w T2.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

WOLF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #43 dnia: 2019/05/09 10:34 »
czy tylko ja zauważyłem że przycisk start/stop po paru miesiącach ,trzeba wcisnąć  sporo mocniej i kiedy robi sie to delikatniej tak jak na początku eksploatacji -potrafi nie zadziałać ?
myślałem że tylko mi się wydaje ale Żona zauważyła to samo . :(
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1201
  • Thanked: 78 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: System Start-Stop w praktyce
« Odpowiedź #44 dnia: 2019/05/09 11:00 »
Używam praktycznie codziennie (od połowy zeszłego roku), aby wyłączyć system START/STOP i na razie u siebie takiego objawu nie zauważyłem.
Co prawda już przyzwyczaiłem się do naciskania, ale cały czas się zastanawiam, czy nie wyłączyć sobie na stałe tego systemu. ;)