Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez S-Tig dnia 2024/05/19 15:04 »
żeglowanie...świetna umiejętność, nie trwa długo, ale nie musisz tracić energii na napęd, jak też nie marnujesz pędu w jaki wprowadziłeś auto.
Żadna umiejętność, kretyński wynalazek. Zamiast spalać 0 spalasz na obroty jałowe, zamiast hamować silnikiem i nie używać hamulców, trzeba używać hamulców. Tylko skończony idiota mógł coś takiego bez możliwości wyłączenia zaimplementować.
22
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia 2024/05/19 14:55 »
Spokojnie na wakacje jechać i nie wymieniać, szkoda pieniędzy i środowiska.
23
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez firemantom dnia 2024/05/19 10:39 »
U mnie to chyba nie działa, nie potrafię tego uruchomić 🧐
24
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia 2024/05/19 10:26 »
... chce zeby mi hamowal silnikiem gdy silnik pali 0 / 100 a nie żegluje i mi pali 1,2l / h.
...no tak, tylko trzeba jeszcze napisać że w tych samych warunkach hamując silnikiem przejeżdżamy zdecydowanie krótszy dystans (co najmniej o połowę), wiec  żeglując spalamy mniej  :)
25
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez firemantom dnia 2024/05/19 09:59 »
Panowie, mam pytanie odnośnie pierwszej wymiany oleju. Planowałem wymienić olej tak przy 3000km i przed wyjazdem na wakacje. Aktualnie mam przebieg 1000km i do wyjazdu na wakacje zrobię maksymalnie jeszcze 1000km więc max 2000km będzie. Czy mogę jechać spokojnie na wakacje autem gdzie zrobię jakieś 3000km i wymienić olej dopiero po powrocie (zakładam że wtedy stuknie 5000km)? Czy może na wariata robić wymianę przed samym wyjazdem co średnio mi jakoś pasuje? Będę wdzięczny za jakieś sugestie czy wymiana po dłuższej trasie i przy tych 5000 km będzie też ok.  ;)
26
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kabe dnia 2024/05/18 16:35 »
Oj zgadza się, po 3 takich wyprzedzaniach jeden drugiego,  nie ma wyjścia i dodaje +10km/h i najcześciej rozwiązuje problem, gorzej jak taki dzban też przyspiesza ... wtedy trzeb zwolnić -10km/h
ale tak strasznie to wkurwia, jak ktoś wyprzedza by za chwilę zwolnić ponizej mojej prędkości
27
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia 2024/05/18 14:47 »
@arekp co masz na myśli, teraz bardzo dużo osób tak jeździ według moich obserwacji

Jedziesz 120km/h ustawione na tempomacie i trafiasz na kogoś kto jedzie 115km/h. Nic wielkiego, wybór każdego.

Wyprzedzasz i lecisz dalej swoje nastawione 120km/h.

Wyprzedzany się obudził, więc podbija do 125km/h i wyprzedza Ciebie. Nic wielkiego.

Problem z dzbanem zaczyna się, jak mu znów noga zejdzie do poniżej 120km/h i adaptacyjny tempomat się dostosuje i przez dłuższą chwile nawet tego nie zauważasz. A do tego problem jest jeszcze większy, jak on cały czas pływa, a Ty zamiast jechać stabilnie i ekonomicznie, z powodu nastawu tempomatu masz przyśpieszenia i spowolnienia.

To jest "efekt dzbana". I zgadzam się, dużo osób tak ostatnio jeździ.
28
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kabe dnia 2024/05/18 11:56 »
W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.
@arekp co masz na myśli, teraz bardzo dużo osób tak jeździ według moich obserwacji
29
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia 2024/05/18 09:00 »
Doskonale rozumiem jazdę w trybie S. Przez 7 lat użytkowania Tiguana TSI 180KM, tryb D mógłby dla mnie nie istnieć. Dynamika samochodu żadna, a spalanie większe. Zwłaszcza przy małych prędkościach w ruchu miejskim. W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.

Jest na forum kolega który kupił w tym samym czasie co ja analogiczną wersję do Twojej i u niego tryb D był doskonale skalibrowany. Większa moc silnika zapewniała lepsze rozłożenie obrotów na poszczególnych biegach, a przy tym spalanie miał porównywalne z moim - a jeździliśmy w tym samym mieście.

I nie muszę Ciebie znać, gdyż sam siebie przestawiłeś. W moich oczach najgorszą możliwą wizytówką stylu jazdy, "nie po to kupiłem".

Zjeżdżając z ekspresówki czy autostrady wykonujesz najbardziej przewidywalną czynność na tego typu drodze. Da się przełączyć tryb jazdy z wyprzedzeniem.

Ile argumentów, tyle kontr. Ale nie zamierzam Ciebie do tego przekonywać. Życzę abyś się kiedyś sam przekonał, może przypadkiem, i wtedy przypomnisz sobie ten fragment dyskusji na forum :-)
30
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Moonmaker05 dnia 2024/05/18 08:49 »
Śmieszy mnie juz ta dyskusja... widze ze lepiej mnie znasz i moj styl jazdy niz ja sam ale spoko


W trasach jezdze tylko i wylaczenie na tempomacie i zgodnie z przepisami (Czy miasto czy trasa to i tak wiekszosc czasu tylko tempomat nawet korki) , czy tryb D czy tryb S to na tempomacie i tak i tak nie żegluje, a zjezdajac z ekspresowki czy autostrady i majac do np ronda 500 m chce zeby mi hamowal silnikiem gdy silnik pali 0 / 100 a nie żegluje i mi pali 1,2l / h.


A dlaczego glownie jezdze na trybie S ? bo przedewszystkim wyzej zmienia biegi a przy szybszym hamowaniu fajnie zbija biegi i fajnie podbija obroty przy czym 2.0 TSi fajnie brzmi.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10