Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mms1994 dnia Dzisiaj o 08:11 »
Trasa jak w załączeniu, jeden z lepszych wyników jakie mi się udało uzyskać. Ok 15% to autostrada, przed wjazdem na nią (ostatnie km autostrada) było 6,1  :o
2
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MrBlacker dnia Wczoraj o 21:07 »
Wyjazd urlopowy - autostrada 1500 km, ACC ustawione na 130 km/h, 4 osoby plus pełny bagażnik.
Cały dystans przejechany na dwóch pełnych bakach. Średnie spalanie równiutko 8,0 l/100 km. ;)

Podsumowując jednak po przejechaniu 24600 km zatankowałem już 2700 litrów paliwa - średnie spalanie wychodzi ok. 11,0 l/100 km. 25-35% to autostrady i drogi szybkiego ruchu, a reszta to miasto i korki.
Czy to dużo czy to mało? Wg mnie wychodzi rozsądnie jak na takie auto.

Przypomnę też to co już wcześniej pisałem:
"Kupując w miarę duże auto z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów z napędem na 4 koła nie rozsądne jest spodziewanie się niskiego spalania. Jeśli ktoś tak myśli i na prawdę chce się cieszyć z jazdy takim autem w różnych warunkach drogowych i pogodowych to znaczy, że przyjął złe założenia przy zakupie auta.
Nie mówię, że nie warto czasem odpuścić i obniżyć prędkość przy dłuższych trasach, ale przecież nie po to kupuje się takie auto za ponad 150 000 zł (a nawet ponad 200 000 zł), żeby nie korzystać z możliwości jakie w nim drzemią i teraz oszczędzać na paliwie."


Jak ktoś chce Tiguana z silnikiem benzynowym, który mniej pali i nie ma zamiaru szaleć, to pozostaje wersja z silnikiem 1.5 TSI.
3
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ARS dnia Wczoraj o 20:23 »
Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.


Chciałem się zatem samemu przekonać i odbyć jazdę testową, ale skończyło się na informacji, że obecnie tylko 2 dealerów w Polsce ma auto z tym silnikiem - oczywiście oba miejsca są oddalone ode mnie o ponad 400 km. Jestem więc w martwym punkcie i nie wiem czy się decydować w ciemno, czy szukać innego auta.


Czy ktoś z Was, zwłaszcza posiadaczy aut po tych wszystkich normach WLTP itd., może napisać coś więcej o swoich odczuciach z jazdy?
Dzień dobry,
Odnośnie silnika 230 hp mogę się wypowiedzieć wyłącznie subiektywnie i zapewne każdy kierowca oceni go trochę inaczej.
Faktem jest i również to zauważyłem, że wciśnięcie gazu w podłogę czasami  (nie za każdym razem) działa ospale. Sprawę rozwiązuje przełączenie dsg na tryb sport, ale nie zawsze się o tym pamięta przy wyprzedzaniu mając automat.
Od czego zależy, że czasami dsg w trybie "D" działa szybko a czasami  ospale ( to wyłącznie moja opinia i własne spostrzeżenia). Jeżdżąc kilka dni jak emeryt -:), komputer sterujący dsg zapamiętuje nasz sposób jazdy i wciśnięcie po takiej jeździe gazu mamy reakcje jak na emeryta przystało -:).
Wystarczy jednak kilka razy wcisnąć gaz głębiej i jest ok zmienia to zachowanie naszego samochodu. Śmieszne to trochę, ale takie są moje subiektywne spostrzeżenia.
Generalnie to jestem zadowolony z dynamiki silnika, jakoś nie przeszkadza mi delikatna ospałość dsg. Można się mimo wszystko przy tym silniku cieszyć z auta i odczuwać dużą przyjemność z jazdy.
Spalanie wg. moich spostrzeżeń odpowiada temu co jest podane przez producenta zgodne z WLTP.
Spalanie na krótkiej trasie ok 6 km plus kilka świateł na zimnym silniku to trochę masakra od 11- 14 l/100km, dużo mam takich odcinków - dojazd do pracy.
Autostrada dynamiczna jazda 120-180 ok 9 litrów/ 100 km
Autostrada spokojna płynna jazda 120-140 ok 8,6 litra / 100 km
Jadąc spokojnie w małym ruchu drogami lokalnymi od 80-100 km można osiągnąć 7litrów / 100 km, raz nawet na odcinku 40 km bez specjalnych trudności miałem 6,5 litra/ 100km.
Tak dla porównania -czasami jeżdżę Skodą Octavia z silnikiem 1,4- 150 km, różnica w spalaniu na tych samych trasach wynosi + 2l/100km
Pozdrawiam
4
DIY / ODIS / VCDS / OBDeleven / VW Data Plug / VW Connect / Odp: Oświetlenie bagażnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bramarz dnia Wczoraj o 19:55 »
Alternatywą dla chińczyka może być oryginalna lampka nr części 2K5947101B,  po feriach będę zamawiał  8)
5
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: klocki przód
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tiguan220 dnia Wczoraj o 10:26 »
Jaki masz przebieg?
70tys, żadnych wibracji nie mam
6
Forum ogólne / Jazda na suwak
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TMP dnia 2020/01/18 20:11 »
Do tego wpisu zainspirował mnie ten film z głównym udziałem kierowcy Tiguana święcie przekonanym o swojej racji:
https://youtu.be/3Gn7xAcDQ54?t=121

Podobna sytuacja w 7:37...

Nowy przepis kodeksu drogowego o jeździe na suwak nie zmienia normalnych zasad pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu... Obowiązek wpuszczania po jednym samochodzie z pasa zanikającego/zamkniętego ma miejsce tylko w korku:

Cytuj
W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.

Dodatkowo suwak nie obowiązuje:
  • gdy jeden z pasów ruchu prowadzi w innym kierunku np. do skrętu - bo nie jest pasem zanikającym,
  • przy pasie rozbiegowym jeśli na jezdni głównej nie ma korka,
  • jeśli na jednym z pasów ruchu jest korek a na drugim nie,
  • dopóki nie dojedzie się bezpośrednio przed przeszkodę/do końca zanikającego pasa.
7
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pryzma dnia 2020/01/18 13:49 »
Dzieki serdeczne za info ... już się udało
muszę rozpracować o co tym chodzi i w czym moze ta aplikacja pomoc ;)
8
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TMP dnia 2020/01/18 13:04 »
Tak, to nowa nazwa na aplikację mobilną i stronę Car-net. Żeby było bardziej mylące, aplikacja zwana dawniej VW Connect obecnie również nazywa się We Connect, tyle że z dodatkiem Go.
9
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pryzma dnia 2020/01/18 12:25 »
Sorka za lamerstwo ale dopiero zabieram sie za ten temat - czy we connect to inna nazwa car net ?
Zabieram sie za rejestracje w aplikacji we connect ale podajac numer VIN dostaje info, iz numer taki (moj VIN) nie istnieje
10
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: klocki przód
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Michał dnia 2020/01/18 11:48 »
Jaki koszt w ASO?
Strony: [1] 2 3 ... 10