Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Tym razem trochę modyfikacji związanych z asystentami wspomagającymi kierowcę.
Wymienione poniżej opcje w niektórych rocznikach, wersjach wyposażenia są dostępne fabrycznie i nie ma potrzeby ich aktywowania.

Na początek kilka większych zmian, które są możliwe, ale wymagają odpowiedniego wyposażenia samochodu:
  • Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu wspomaga kierowcę podczas długich i męczących podróży - aktywacja wymaga kamery na przedniej szybie (patrz załącznik)
  • Traffic Jam Assist - asystent jazdy w korku ułatwia poruszanie się autem w trakcie powolnego pełzania - aktywacja wymaga wyposażenia w aktywny tempomat ACC i posiadania Lane Assist
  • Trailer Assist - asystent parkowania z przyczepą wspomaga kierowcę podczas manewrowania przyczepą tyłem - aktywacja wymaga instalacji haka oraz asystenta parkowania (Park Assist)
  • Traffic Sign Assist - asystent rozpoznawania znaków drogowych to system informujący kierowcę o rozpoznanych znakach na podstawie informacji pozyskiwanych z kamery zamontowanej z przodu pojazdu porównywanymi z danymi pochodzącymi z nawigacji - aktywacja wymaga kamery na przedniej szybie (patrz załącznik)
A to kilka drobnych modyfikacji dotyczących aktywnych asystentów w samochodzie:
  • wibracje Lane Assist - możliwe jest aktywowanie dodatkowej pozycji w menu asystentów pozwalające na włączenie/wyłączenie wibracji kierownicy (patrz załącznik)
  • siła wibracji Lane Assist - po aktywowaniu tej opcji mamy możliwość zmiany siły wibracji kierownicy (patrz załącznik)
  • automatyczne hamowanie ACC przy wyprzedzaniu z prawej strony - przy wyprzedzaniu z prawej strony ACC wykrywając samochód na lewym pasie będzie automatycznie hamował, po wyłączeniu tej opcji nie zostaniemy już zaskoczeni nagłym hamowaniem
  • dystans ACC - po aktywowaniu tej opcji w menu samochodu mamy możliwość ustawienia domyślnego dystansu ACC (patrz załącznik)
  • Hill Start Assist - modyfikacja pozwala na zmianę czułości asystenta ruszania pod górę wg własnych upodobań
2
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: komunikat - brak danych nawigacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Charls dnia Dzisiaj o 00:45 »
Przypomnę jeszcze, że w mrozy rano pokazywał mi komunikat o sprawdzeniu płynu na czerwono
To częsta przypadłość VW, rozwiązaniem jest utrzymywanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym 1-2 cm ponad kreskę maks. Przerabiałem to w G5 i A3 8P
3
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Sygnalizacja niezapietych pasow
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomus dnia Wczoraj o 23:25 »
Wlasnie o to chodzi ze niezaleznie od rzeczywistosci, ikonki nie zgadzaja sie ze stanem faktycznym, puste nie sa puste a te niby zapiete - nikt tam nie siedzi. Czy to trzeba gdzies aktywowac? U Was to dziala prawidlowo?
Obstawiam ze pas jest wpiety w nie swoj slot.


T
4
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Sygnalizacja niezapietych pasow
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MrBlacker dnia Wczoraj o 20:29 »
@ellah chyba u Ciebie coś jednak nie tak działa jak powinno.

U mnie z tyłu (wersja 5-osobowa dlatego tylko 3 fotele) to wygląda tak jak w załączniku. Lewy fotel i środek wolny, a po prawej siedzący i zapięty pasem pasażer.
Z przodu jak wsiądzie kierowca i/lub pasażer to pojawiają się na AID czerwone ikonki pasażera w fotelu z zapiętym pasem (taka jak ta biała z tyłu), a po zapięciu pasów znikają.
Te tylne świecą po wejściu do auta i włączeniu zapłonu ikonki przez chwilę, później znikają.
Jak ktoś odepnie pas podczas jazdy to słychać ostrzeżenie dźwiękowe i pojawią się pulsujące czerwone ikonki dla kierowcy i pasażera z przodu, a dla tylnych pasażerów białe i chyba też pulsują.
5
Znalazłem ostatnio ciekawą modyfikację, może komuś się spodoba. ;)
Otóż możemy uaktywnić pulsowanie podświetlenia przycisku Start/Stop, gdy silnik nie jest uruchomiony. Po uruchomieniu silnika przycisk jest standardowo podświetlony.
6
Przedstawiam nowe zweryfikowane modyfikacje klimatyzacji i ogrzewania:
  • niezależne profile klimatyzacji na przód i tył - mamy możliwość aktywowania osobnego profilu klimatyzacji na tył
  • zakres temperatury podgrzewania foteli - jeśli standardowe poziomy grzania foteli nie do końca nam odpowiadają możemy zmienić sobie zakresy temperatur do własnych potrzeb
7
Nowe zweryfikowane modyfikacje związane z oświetleniem:
  • jasność oświetlenia tablicy rejestracyjnej - możemy zmienić jasność oświetlenia tablicy rejestracyjnej, domyślne ustawienie to maksymalna jasność, ale jak za bardzo daje po czach to możemy ją trochę zmniejszyć, zmniejszenie o połowę wydaję być idealne
  • jasność podświetlenia kontrolki świateł awaryjnych - domyślna wartość to 10%, możemy zmienić, aby kontrolka świeciła dużo jaśniej
  • stan podświetlenia kontrolki świateł awaryjnych - domyślnie kontrolka podświetlona jest zawsze, ale możemy wyłączyć podświetlenie podczas jazdy, a wtedy kontrolka będzie podświetlona tylko na postoju
8
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Sygnalizacja niezapietych pasow
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mms1994 dnia Wczoraj o 13:18 »
Czasem wystarczy wgrać jeszcze raz oprogramowanie jakiegoś sterownika i zadziała, ale bez komputera specjalnego tego nie zrobisz, więc zostaje Ci ASO, tym bardziej że samochód na gwarancji ;)
9
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: Sygnalizacja niezapietych pasow
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ellah dnia Wczoraj o 12:43 »
Cholera auto dopiero co odebrane i juz do ASO? :(
10
VW TIGUAN II - 2016 - 20xx / Odp: komunikat - brak danych nawigacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VWTIG dnia Wczoraj o 12:09 »
Nie mam karty. Sytuacja wygląda tak , że po 2h wsiadłem do auta i właczam sprzęt  i Navi chodzi ale...pojawił się komunikat tzn.lampka awaria oświetlenia do jazdy:(. Po 45min jazdy i wyłaczeniu auta zgasło:( Nie wiem co o tym myślec. Przypomnę jeszcze, że w mrozy rano pokazywał mi komunikat o sprawdzeniu płynu na czerwono. Auto 30k przebiegu.
Strony: [1] 2 3 ... 10