FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: flamecards w 2018/09/04 21:29

Tytuł: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: flamecards w 2018/09/04 21:29
Krótkie pytanie - do czego są te tryby? Oczywiście nie mam 4x4 i dcc.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/05 07:35
Ja mam 4motion, ale nie mam DCC.
Mam pokrętło przy dźwigni zmiany biegów, za pomocą którego można ustawiać tryb jazdy (Snow, Normal, Offroad i Offroad Individual) oraz profile jazdy (Eco, Normal, Sport i Individual - przy DCC powinno być jeszcze Comfort). Jak nie ma 4motion to jest tylko przycisk Mode do ustawienia profilu jazdy po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.
W przypadku profilu Individual mogę wybrać dedykowane programy (Eco, Normal i Sport - przy DCC dodatkowo Comfort) niezależnie dla napędu, ACC, klimatyzacji i skrzyni biegów.
W tym miejscu, gdzie pokazujesz nie mam takiej opcji.
Może, gdy nie ma 4motion i DCC to można wybrać program jazdy tylko dla ACC.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/05 09:48
Krótkie pytanie - do czego są te tryby? Oczywiście nie mam 4x4 i dcc.
Ciekawe. Te tryby zmieniają kilka rzeczy innych niż 4motion i DCC. M.in. charakterystykę gazu (przełącz w sport i zobacz czy gaz łapie szybciej w stosunku do normal lub eko). W eko obcięta jest maksymalna odpowiedź gazu, chyba, że przekroczysz czujnik kickdown. Kierownica powinna być cięższa do skręcenia w trybie sport. Jak masz DSG zmienia się tryb jego pracy (D/S/E). W Eko klimatyzacja przełącza się w spokojniejszy tryb, wyłącza się m.in. funkcja doświetlania zakrętów oraz ALS w LEDach Top. Pewnie zmienia się ten sposób pracy silnika i itp.itd.

Daj znać czy to tylko wtopa z programowaniem czy to rzeczywiście działa - najłatwiej przetestować odpowiedź gazu i zmianę trybu pracy DSG (jak masz).
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: flamecards w 2018/09/05 10:34
Sprawdzę temat dziś. Nie mam tez DSG.


EDIT: Zero zmian gazu na poszczególnych programach....juz sam nie wiem do czego one są.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/05 23:43
Dobra, teraz zauważyłem, że to dotyczy tylko ACC (u mnie nie ma tej opcji, tryb ACC zmienia się ze zmianą trybu auta). W tym wypadku tempomat powinien w Sport znacznie szybciej przyśpieszać, w Komfort dużo spokojniej, wręcz anemicznie.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: flamecards w 2018/09/05 23:57
a w trybie eco praktycznie nie dzialac :D  Sprawdzę temat jutro rano.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/06 07:17
@flamecards tak jak pisałem to powinno dotyczyć trybu jazdy tylko w przypadku używania ACC.
Przy różnych trybach auto powinno inaczej reagować podczas zbliżania się i oddalania od auta znajdującego się przed Tobą.
Domniemam, że w trybie Sport będzie chciało się szybciej zbliżać, a w eco wolniej. Niezależnie od wybranego biegu (pisałeś, że nie masz DSG).
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: flamecards w 2018/09/06 09:46
@MrBlacker jest dokładnie tak jak piszesz. Sprawdziłem rano i rzeczywiście w trybie sport, nawet na 6 biegu auto przyspiesza na acc znacznie lepiej, szybciej, agresywniej. Tak naprawdę te programy mogłyby się ograniczyć do dwóch - Normal i Sport, bo na eco i komfort różnice, przynajmniej dla mnie nie są zauważalne. Co ciekawe, miałem ustawione od początku eco i jakoś nie zastanowiłem się nawet, że można to zmienić - przyjąłem to za pewnik, że to normalne, że tak działa system a tymczasem miłe zeskoczenie.


p.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/07 20:40
Zdecydowanie najprzyjemniejszy do jazdy po mieście, gdy nie ma korków to profil Sport. Dynamiczna i za razem przyjemna jazda. Program skrzyni DSG mógłby być troszkę lepiej dostrojony, ale nie jest źle.
Do jazdy w korkach oraz gdy chcę się odprężyć podczas jazdy to używam profilu Normal. A profil Eco to sporadycznie i tylko na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/08 23:52
Ustawianie profilu jazdy fajna rzecz, ale jest jednak pewien problem.
Jak włączę profil Sport lub Eco to wszytko jest OK. do czasu ponownego uruchomienia auta. Jak wsiadam ponownie do auto to profil jest ustawiony na Sport lub Eco, ale skrzynia DSG jest w trybie  Normal.
Czy to oznacza, że profil jest aktywny i dla profilu Sport wystarczy skrzynię przełączyć na ten tryb? Czy trzeba jeszcze raz cały włączyć, co niestety jest mało wygodne?
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/09 10:41
Wydaje mi się, że tylko skrzynię. I to chyba jest by design - nadeszły czasy EKO:)
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/09 17:28
Wygląda na to, że tak to chyba jest.
W sumie dla profilu Sport to tylko jedno dodatkowe machnięcie dźwignią zmiany biegów. I to jest OK.
Niestety profil Eco trzeba wybierać ponownie za pomocą przycisku Mode. Ale w przypadku używania tego profilu tylko na autostradach też wydaje się to nie być dużym problemem.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/09/09 19:12
@MrBlacker  - u mnie wygląda to tak, że jeśli uruchomię samochód i rozgrzeję silnik na profilu Comfort lub Normal i wtedy dopiero przełączę na profil SPORT to wszystkie ustawienia,  łącznie ze skrzynią wchodzą w tryb S.

Jeśli natomiast silnik został zgaszony i ponownie uruchamiam go w profilu SPORT, to skrzynia ustawia się w tryb D i wtedy, żeby osiągnąć wszystkie parametry trybu S, muszę jak to ładnie ująłeś - "machnąć dźwignią" ;)
Wygląda to na zabezpieczenie, żeby na zimnym silniku zaraz po ruszeniu w S, nie wchodzić na czerwony obrotomierz.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/09 22:08
To raczej jest po to,żeby po starcie auto nie paliło za dużo - wymaga się od kierowcy świadomej decyzji. To samo z EKO, nadmierny,permanentny coasting nie jest za dobry dla skrzyni DSG. A korzyści z tego są głównie na autostradach/drogach krajowych/luźnych miejskich ulicach, co wymaga każdorazowej aktywacji. W mieście hamowanie silnikiem w gęstym ruchu jest lepsze. Ale to tylko moje hipotezy.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/03/31 13:09
I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Robert_em w 2019/03/31 13:27
I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tryb jazdy wybierasz w menu systemu infotainment, ale tryb pracy samej skrzyni z D na S można zmienić poprzez pociągnięcie dźwigni w tył.

Co do silnika 1.5 EVO - wg mojej wiedzy ma odłączanie cylindrów.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/03 12:52
I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana trybu jazdy z ECO na sport odwrotnie odbywa się przez panel czy tez wystarczy uderzyć lekki w Dźwinę biegów.? Oczywiście  w DSG.
W wypadku pokrętła związanego z 4-Motion, tryb można zmienić przez naciśnięcie przycisku w środku pokrętła (czasami kilkukrotne, bo zmieniasz wg zapętlonej listy - lepsze to jednak niż klikanie na ekranie). Zmiany te, widać też na AID (nie wiem, czy widać je na zwykłych zegarach).
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/04/03 15:46
A jak nie ma 4motion to jest tylko przycisk Mode do ustawienia profilu jazdy po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/27 23:05
Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy...


Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: lukas w 2019/04/27 23:26
Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy... Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?
wydaję mi się, że chodzi o regulacje jak szybko czujnik światła ma powodować włączenie świateł mijania
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/29 22:08
Czy ktoś rozszyfrował może co oznaczają poszczególne "siły" w ustawieniach Indyvidual: o ACC pisaliście powyżej, a na przykład przy DLA: chyba jest sport i normal czy jakoś tak (szybciej przełacza światła?!)... Nie mogę nic znaleźć w instrukcji na takie tematy... Jak Wy macie to pustawiane i dlaczego tak :P ?
wydaję mi się, że chodzi o regulacje jak szybko czujnik światła ma powodować włączenie świateł mijania


@lukas jakkolwiek nie będę psioczył na VW - czujnik przełączania świateł w realiach drogi jednopasmowej gdy auto z naprzeciwka takiej technologii nie posiada jest kompletnie bezużyteczny - testowane w mercedesie jak i oplu (Tigiem po nocy jeszcze nie jeździłem), ale po jakiego wuja VW dają taką opcje - czujnik powinien JAK najszybciej przełączyć światła przecież to bezpieczeństwo moje jak i innych użytkowników ruchu.

Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: lukas w 2019/04/29 23:39
@Snooper ale tu chodzi o przełączenie ze świateł dziennych na mijania, z tego co wiem to nie ma regulacji działania DLA, jest tak jak piszesz -> czujnik ma jak najszybciej działać, żeby nie oślepiać innych uczestników ruchu.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/30 10:13
@lukas co do swiatel mijania to sie zgadzam, jednak sa ustawienia DLA w trybie Indyvidual - sport oraz normal.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/30 10:43
One ustawiają czas reakcji pewnych komponentów. W trybie sport reagują one szybciej. Są to:
- szybsze przełączenie świateł drogowych. Co prawda nie używam, ale pewnie chodzi tu o szybsze ich włączenie, jak już minęliśmy pojazd jadący z naprzeciwka. Co do wyłączenia nie jestem pewien czy nie jest opóźniane do ostatniego momentu. Nie używam tego ustawienia, więc nie wiem też czy odnosi się ono do DLA czy tylko do klasycznego przełączania krótkie/długie.
- szybsza regulacja zasięgu świateł
- szybsza reakcja dynamicznych świateł kierowanych
- szybsza reakcja statycznych świateł doświetlających zakręty

Jak dla mnie Normal działa idealnie, więc nigdy nic tutaj nie zmieniałem. Na marginesie, większość ustawień defaultowych jest ok w Tiguanie, także zmieniałbym jedynie te rzeczy które mnie denerwują mając oczywiście na uwadze, że nie ma nic za darmo i trzeba znać też negatywne skutki zmiany takich ustawień.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/30 15:57
Takoż też jest u mnie - zonie pasuje profil normal, mi zaś Indyvidual gdzie mam zgrane DCC comfort ze sportowym ukladem kierowniczym - pierwsze co ustawilem po wyjechaniu z salonu i zatankowaniu, ten zwykly chodzi dla mnie za lekko, reszty nie ruszam, na sprawdzenie opcji DLA przyjdzie jeszcze czas : )


W ogole dziwne ze takich rzeczy czlowiek sie musi dowiadywac z internetu  - kazda opcja i jej dzialanie powinno byc szczegolowo opisane w instrukcji dziwi mnie ze Niemcy tak po lebkach to odwalaja.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/30 16:30
Tak powinno być. Inna sprawa, że sporo rzeczy jest dobrze opisane w instrukcji a i tak przeczytanie jej to co najmniej tydzień. Kwestia czy takie szczegóły coś zmieniają w praktyce pozostaje sprawą otwartą;)


Całe szczęście, że tego typu informacje są w SSP (dostępne z Erwina), inaczej trzeba by było macać metodą prób i błędów. Niestety są one mocno rozproszone i czasami są obence logiczne niekonsekwencje. Informacje też się starzeją. Jak będziesz miał czas przetestuj ustawienie sport i daj znać czy różnice w działaniu świateł są istotne i czy to nie oślepia innych uczestników ruchu.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: omen w 2019/05/01 03:31
Właśnie jestem po nocnej trasie i testach. Mimo że bawiłem się ustawieniami po zakupie auta zostały one tak jak wydawało mi się że jest dobrze 1,5 roku temu.

Ustawienia świateł DLA są w dwóch miejscach:

1. W menu oświetlenie i tam można ustawić czas po jakim światła zmieniają się z dziennych na mijania (wolno/średnio/szybko).
Wątek na forum
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=225.15
Wg mnie mylące jest to że ustawienia te znajdują się pod checkboxem do oznaczenia jako dynamiczne światła kierowane. Powinna być jeszcze jedna linijka nazwana np prędkość reakcji/zmiany dzienne/mijania.

2. W trybie indywidual w profilach jazdy. Tzn w trybie normal, eco i sport też są ale można je tylko wyświetlić. Modyfikować można tylko tryb indywidual.

Tu zmienia się z kolei czas reakcji oraz sposób zachowania świateł i tak:
Eco mamy do dyspozycji tylko mijania/długie w trybie 0-1
Normal to standardowe ustawienia
Sport to bardziej agresywne zachowanie sie strumienia światla niż w normal.

Pół trasy przejechałem na światłach DLA w teybie normal i pół na sport.

Domyślne ustawienie normal jest ok ale jak się szybciej jedzie polecam tryb świateł sport. Po wyjechaniu z jasnego terenu szybciej przełączają sie na długie. Szybciej "uciekają" z wykrytego samochodu, wydaje minsię że również szybciej przechodzą w długi strumień tzw autostradowy (węższa długa wiązka). Jak jedzie się powoli można mieć wrażenie że działają zbyt nerwowo ale przy prędkościach powyżej 90 sport sprawdza się super. Nie ma jednak tak pieknego w obserwowaniu efektu przepływania wiązki światła, szukania, zaciemniania. Wszystko odbywa się płynnie ale tak jakby 1.5 raza szybciej.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/01 11:56
No i wszystko jasne ; ) dzieki @omen
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/01 20:28
Dzięki @omen. Mimo prawie 3 lat z Tiguanem, nie miałem zbyt wielu okazji do korzystania z tego asystenta - większość tras za dnia. Do minionego poniedziałku, kiedy trasę pokonywaliśmy późnym wieczorem i przypomniałem sobie o tym cudzie techniki ;-)

Tylko raz zdarzyło się, że ktoś nerwowo zareagował "długimi" i był to kierowca TIRa wynurzający się zza górki - czyli standard. Asystent od razu zareagował na błysk - wykrył pojazd - i zaciemnił strefę, tak jak było już wspomniane na forum.
Tytuł: Odp: Wybór profilu jazdy - Eco, Normal, Comfort, Sport
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/05/24 10:04
Obecnie korzystam tylko z dwóch zdefiniowanych profili Sport i Normal.
Gdy używam profilu Sport to na pierwszym biegu obroty osiągają wartość ok. 2000 i automatycznie wrzucany jest drugi bieg i tutaj obroty już dochodzą do ok. 3000 zanim wrzucony zostanie trzeci bieg. W przypadku profilu Normal przy przejściu z pierwszego na drugi bieg też mam wartość ok. 2000.
Wydaje mi się, że dla profilu Sport na pierwszym biegu obroty powinny osiągnąć trochę większą wartość.
Czy u Was też to tak wygląda?

EDIT:
Zapomniałem dodać, że tak się dzieje przy lekkim naciskaniu pedału przyspieszenia.
Oczywiście przy bardziej agresywnym operowaniu pedałem (nie mylić z opcją Kickdown) obroty osiągają wartości 4000-6000.