Autor Wątek: Stuki w zawieszeniu  (Przeczytany 83556 razy)

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #30 dnia: 2018/09/06 09:28 »
Advertisement
Chodziło mi o to, że jak dwa Golfy stały koło siebie było to widać wyraźnie a jak porównuje Tigi nie widzę tego;) No ale może miałem pecha i wszystkie miały DCC lub jest to trudniejsze do zauważenia. Ewentualnie coś się zmieniło w specyfikacji.
 

squadak

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSi 220km
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #31 dnia: 2018/09/06 09:46 »
natchniony Waszymi odczuciami po zmianie ciśnienia w oponach , pojechałem kilka dni temu sprawdzić jak owo ma się u mnie.
Podpinam a tu 1,9 lewo koło 2,1 prawe. Łooo ,no to się ucieszyłem bo myślę ze jak ustawie w końcu 2.6 to będzie luksus.
Wbijam więc odpowiednio do jednego i drugiego koła. Trzask drzwiami i jadę... w spokoju i luksusie słucham jak ze zdwojoną siłą moje zawieszanie
tłucze, hałasuje i jest twarde tak, że ikonka COMFORT na wyborze trybów powinna być kategorycznie usunięta. Jeden dzień wytrzymałem i ustawiłem na 2.2 bo inaczej się jeździć nie da.

 

luk99

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Skąd: GWE
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #32 dnia: 2018/09/06 09:51 »
squadak
 

topic75

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #33 dnia: 2018/09/06 21:16 »
Jest to normalny hałas z maglownicy przy ruszaniu kierownicą bez zapłonu?


https://www.dropbox.com/s/0vxemij1d0ltzco/maglownica%20tiguan%20ad1.mp4?dl=0
 

w-piotrek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: Dolnośląskie
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #34 dnia: 2018/09/06 21:36 »
Hej. Zdaje się że to jest ten sam rodzaj dźwięku który ja słyszę podczas jazdy!

 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 98
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #35 dnia: 2018/09/07 08:25 »
Jest to normalny hałas z maglownicy przy ruszaniu kierownicą bez zapłonu?

U mnie jest dokładnie tak samo przy wyłączonym silniku.
 

topic75

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #36 dnia: 2018/09/07 10:25 »
Mam sporą grzechotkę metaliczna przy wjeżdżaniu na parking gdzie jest krawężnik od 5 cm i przy nierównością  np. zjazd z ronda. Wyraźnie słyszalne przy skreczowaniu. Dla tego się zastanawiam czy to może powodować tą grzechotkę.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #37 dnia: 2018/09/07 21:56 »
natchniony Waszymi odczuciami po zmianie ciśnienia w oponach , pojechałem kilka dni temu sprawdzić jak owo ma się u mnie.
Podpinam a tu 1,9 lewo koło 2,1 prawe. Łooo ,no to się ucieszyłem bo myślę ze jak ustawie w końcu 2.6 to będzie luksus.
Wbijam więc odpowiednio do jednego i drugiego koła. Trzask drzwiami i jadę... w spokoju i luksusie słucham jak ze zdwojoną siłą moje zawieszanie
tłucze, hałasuje i jest twarde tak, że ikonka COMFORT na wyborze trybów powinna być kategorycznie usunięta. Jeden dzień wytrzymałem i ustawiłem na 2.2 bo inaczej się jeździć nie da.

Ja od początku zakupu przez miesiąc jeździłem z ciśnieniem 2,4 bara. Od tygodnia mam 2,8 i jeżdżąc po tych samych drogach jakiejś większej różnicy nie zauważyłem (nie posiadam DCC).
Oczywiście nie ukrywam, że zawieszenie Tiguana jest dalekie od ideału, a wystarczyłoby zastosować z przodu zawieszenie wielowahaczowe jak w Passacie i byłoby zdecydowanie lepiej.  :)
 

topic75

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #38 dnia: 2018/09/11 13:57 »

Ja szukam co może powodować znowu stuki metaliczne, po wymianie przekładni, stuki wróciły.  Nagrałem następny filmik, to może powodować te stuki?. Od serwisu na pewno dostanę odpowiedz że wszystkie tak mają.


https://www.dropbox.com/s/xi2db52ymnpd856/polaczenie%20z%20przekladnia.mp4?dl=0
« Ostatnia zmiana: 2018/09/11 14:33 wysłana przez topic75 »
 

w-piotrek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: Dolnośląskie
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #39 dnia: 2018/09/11 15:55 »
Od serwisu na pewno dostanę odpowiedz że wszystkie tak mają

I wszystkie stukają ;-)


Co to za element jest?
Gdzie tego szukać?
 

topic75

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #40 dnia: 2018/09/11 16:07 »
Miejsce łączenie kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą za pomocą przegubu z krzyżakiem, dokładnie zaraz koło hamulca nożnego. Dla lepszego widoku przegubu z krzyżakiem, trzeba wykręcić jedna spinkę żeby odsunąć tapicerkę.
 

w-piotrek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: Dolnośląskie
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #41 dnia: 2018/09/11 16:39 »
Dzięki. Jutro sprawdzę u siebie. Daj znać co serwis na to. Stuka paskudnie.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #42 dnia: 2018/09/12 11:31 »
U mnie jest to samo na postoju (chodzi mi o hałas z maglownicy przy poruszaniu kierownicą bez zapłonu). W normalnej eksploatacji tego nie słychać.

Tak przy okazji przejrzałem dane techniczne w kilku miejscach i nie widać różnicy w prześwicie w związku z DCC. Jedną jaka jest to auto z 4Motion zawieszone o 1 cm wyżej, o czym było wiadomo od początku oraz zawieszenie sportowe obniżone o 1 cm (niedostępne dla największego diesla i największej benzyny).
« Ostatnia zmiana: 2018/09/12 11:54 wysłana przez rk »
 

topic75

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 31
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: SZ
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #43 dnia: 2018/09/12 11:44 »
Ten drugi filmik co posłałem nie jest poruszanie kierownicą, tylko poruszanie w miejscu łączenia kolumny z przekładnią. I mnie interesuje czy to normalne?  Czy to może powodować hałas przy wjeżdżaniu na nierówności przy małych prędkościach i wjeżdżanie na krawężniki do 5cm? Nie jestem pewien czy taki luz w tym miejscu jest normalny. https://www.youtube.com/watch?v=rLsA8t5PJK4&feature=youtu.be
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Stuki w zawieszeniu
« Odpowiedź #44 dnia: 2018/09/12 11:53 »
Wcześniej pytałeś się o hałas z maglownicy (pierwszy filmik, ten post https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=137.msg2608#msg2608 ). I to też przetestowałem i do tego się odnosiłem. Hałas na postoju nie przekłada się na hałas w czasie jazdy w żadnej sytuacji.

Co do drugiego filmiku nie wiem. Jak będe miał czas przetestuję i dam znać.