Autor Wątek: Zabezpieczenie karoserii i lakieru  (Przeczytany 56423 razy)

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #75 dnia: 2019/06/02 12:13 »
Advertisement
Po czterech latach od nowości, gdy sprzedawałem 4 letniego, czerwonego Tourana z przebiegiem 59520km, bez jednej rysy na lakierze, ale za to poobijanym od kamieni z przodu i po bokach, postanowiłem całego Tiga ofoliować. Prosto z salonu pojechał na zabieg. Parę złotych kosztuje, ale nie żałuję. https://www.facebook.com/1230626613642622/posts/2295585400480066/
 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #76 dnia: 2019/06/02 16:19 »
Fajnie ale drooogo
 

Skakun

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 91
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM / R-line ext
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #77 dnia: 2019/06/02 17:19 »
Taniej pewnie by było po 4 latach polakierować uszkodzone części auta...
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #78 dnia: 2019/06/02 18:03 »
Taniej to by było także wymienić maskę na nową;) Tak na marginesie, VW ma zaprawki w kolorze lakieru fabrycznego (identyczne) - także można sobie kilka dziurek poprawić jak ktoś ma ochotę.
 

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #79 dnia: 2019/06/02 18:20 »
Nie tylko maskę, ale i lampy, grill, zderzak, i lusterka. Nie oklejałem tylko przedniej szyby, bo folia na nią kosztuje 2.5tyś w formie podwójnej zrywki. Wolę co roku wymieniać na nową z AC za darmo.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #80 dnia: 2019/06/02 20:26 »
Zmieniając auto co 3-4 lata nie widzę sensu aby płacić tyle kasy ale każdy jest kowalem swojego losu i robi co chce ze ze swoimi pieniędzmi, ogólnie zabieg jest ok i myślę że sam zrobiłbym to kilka razy taniej, w dwóch autach sam przyciemnialem sobie szyby więc mógłbym spróbować  :D 
 

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #81 dnia: 2019/06/03 19:02 »
Jest 10lat gwarancji na folię, a potencjalny przyszły klient doceni auto z takim zabezpieczeniem i dołoży odpowiednio parę złoty więcej. Ja sam też już nie będę się wkurzał na odpryski.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #82 dnia: 2019/06/09 14:07 »
i dołoży odpowiednio parę złoty więcej.
czy tyle ile folia kosztowała ??
a co z fotelami? oklejasz czy dajesz pokrowce?? - bo wnętrze przy odsprzedaży też bardzo ważne  8)
« Ostatnia zmiana: 2019/06/09 14:27 wysłana przez asta »
 

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #83 dnia: 2019/06/09 20:10 »
a co z fotelami? oklejasz czy dajesz pokrowce?? - bo wnętrze przy odsprzedaży też bardzo ważne 

asta - w ogóle na nich nie siedzę, bo auto stoi tylko cały czas w garażu pod przykryciem i ładnie wygląda. Uwierz mi gdybym miał silnik 1.4, to na pewno bym go nie oklejał 8)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #84 dnia: 2019/06/09 21:27 »
gdybym miał silnik 1.4, to na pewno bym go nie oklejał
nie wiem jakie to ma znaczenie co siedzi pod maską, lakier taki sam wszędzie
 

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #85 dnia: 2019/06/09 21:51 »
Charls - nie zrozumiałeś aluzji.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #86 dnia: 2019/06/10 00:21 »
No nie, ale po ponownym przeczytaniu już tak ;)
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #87 dnia: 2019/06/11 17:44 »
gdybym miał silnik 1.4, to na pewno bym go nie oklejał

nie bardzo rozumie,

 :-[ to od jakiejś konkretnej pojemności oklejają??
 

endriue

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline R-line Exterior i Interior
  • Silnik: 2.0 TDI/240KM
  • Skąd: DCh
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #88 dnia: 2019/06/12 01:38 »
A Charls zrozumiał 8)
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #89 dnia: 2019/07/22 09:50 »
Zaraz minie rok jak zakupiłem auto i przejechałem 16 000 km. Praktycznie od razu została nałożona powłoka ceramiczna na całe auto.
Wczoraj myłem Tiga i półroczne auto firmowe mojej żony (biała Skoda Rapid), które nie ma żadnej powłoki, ani nigdy nie było woskowane.
Mimo, że nigdy nie myłem Tiga ręcznie gąbkami tylko zawsze myjka ciśnieniowa to powierzchnia lakieru jest idealnie gładka. Jak przesunie się dłonią po karoserii to nie wyczuwa się żadnej chropowatości. Natomiast w przypadku drugiego auta efekt jest odwrotny, tak jakbym przesuwał dłoń po papierze ściernym. ;)

Dodatkowo na Tigu ilość "łapanych" muszek/komarów na przodzie auta jest kilkukrotnie mniejsza, a po myciu myjką ciśnieniową (bez szczoty/gąbki) wszystko elegancko schodzi. Na Skodzie, aby pozbyć się tego dziadostwa nawet po zastosowaniu dodatkowej chemii bez szoty/gąbki nie da rady. ;)
Dodam, że oba auta są garażowane.

Podsumowując rok po zabiegu jest lepiej niż myślałem. Zobaczymy jak będzie za kolejny rok. Powłokę mam w wersji na cztery lata i mam nadzieję, że jeszcze trochę wytrzyma. :)