Autor Wątek: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold  (Przeczytany 18296 razy)

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #15 dnia: 2018/07/07 14:28 »
Advertisement
Faktycznie na dużym spadku opierał się na bolcu, bo ciężko było zmienić położenie manetki biegów. Autohold wyłączyłem, bo trudno się z nim manewruje w garażu podczas precyzyjnego parkowania. Trzeba znaleźć jakiś zloty środek. 
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #16 dnia: 2018/07/07 15:44 »
Bolec blokujący jest tylko w dźwigni zmiany biegów (mogący blokować dźwignię w P lub N), no pomijając jak są wersje bez Kessy bo wtedy jest też w stacyjce. Pozycja skrzyni NIE jest przekazywana mechanicznie, a elektromagnetycznie.

@Preszus,jesteś pewien, że opieranie się na bolcu powoduje trudniejszą pracę manetki. Co prawda bolce blokujące w dźwigni i skrzyni połączone są linką Bowdena, to jednak bolec w dźwigni wyciągany jest elektrycznie.

Moim zdaniem ten dźwięk, to na 99% dźwięk zaciąganego do końca hamulca postojowego. Najłatwiej to sprawdzić prosząc kogoś po prostu aby go zaciągnął ręcznie jak ty nagrywasz. Fakt, że u mnie ten hamulec zaciąga się od razu po wyłączeniu silnika, ale to wynika z włączonego autohold. Doświadczeń z wyłączonym nie mam.

Wyprobuj sobie jeżdżenie z autohold. Ja to włączyłem bo nie chce mi się trzymać nogi na pedale hamulca na światłach. Po chwili przyzwyczaiłem się. Mam dość wąski wjazd w garażu i musze się trochę namanewrować. Autohold w niczym nie przeszkadza.

@VENOM
Czemu uważasz, że takie opieranie się na bolcu nie służy skrzyni (bolec ma swój bieg blokujący)? Rozumiem, że nie ustawiasz na P tylko wyłączasz silnik w innym położeniu? Bo jak na P to bolec blokujący i tak się uruchomi.
« Ostatnia zmiana: 2018/07/07 15:48 wysłana przez rk »
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #17 dnia: 2018/07/07 17:18 »

@VENOM
Czemu uważasz, że takie opieranie się na bolcu nie służy skrzyni (bolec ma swój bieg blokujący)? Rozumiem, że nie ustawiasz na P tylko wyłączasz silnik w innym położeniu? Bo jak na P to bolec blokujący i tak się uruchomi.

Zatrzymuję samochóod  i trzymam jeszcze naciśnięty pedał hamulca. Przesuwam na P i zwalniam noge z hamulca. Wtedy - jeśli samochód stoi na nierównym terenie, auto stacza się może z centymetr lub dwa i ewidentnie zatrzymuje się opierając na bolcu (?) skrzyni biegów. To czuć i słychać. Jeśli zaciągnę wczesniej el. ręczny to zjawisko to nie występuje. Nie gaszę silnika w innej pozycji niż na P. Tak samo zachowywała się CVT
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #18 dnia: 2018/07/07 17:19 »
Chyba nawet nie da sie wyłączyć stacyjki (przyciskiem start/stop) jeśli dźwignia nie jest na P. W autach z kluczykiem nie dało się wyjąć kluczyka.
Miałem kilka takich sytuacji że parkowałem i coś jeszcze w samochodzie robiłem (mam włączony auto hold i włączony system start/stop). Parkuje na wstecznym, hamuję, włacxa sie auto hold. Auto teoretycznie zaparkowane, silnik wyłączony.  Grzebie coś w telefonie, chce wysiadac a ten na mnie pika. Odruchowo naciskam przycisk start/stop a ten dalej. Wystarczyło przeczytać komunikat aby przełączyć na P :)
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #19 dnia: 2018/07/07 17:25 »
Chyba nawet nie da sie wyłączyć stacyjki (przyciskiem start/stop) jeśli dźwignia nie jest na P

Da się, da ... tylko piszczy okropnie i wysyła smsy do Ciebie ;)
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #20 dnia: 2018/07/07 18:46 »
W takim razie za wcześnie się poddałem, ale to pikanie jest męczące i zdecydowanie zwraca uwagę że coś jest nie tak.
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #21 dnia: 2018/07/07 19:45 »
Po prostu siedząc w aucie z DSG wydaje nam się że nic nie robimy i mamy czas na patrzenie i czekanie czy jedzie. Ja tak miałem na początku. A w poprzednim w tym czasie musiałem przewachlować 3-4 biegi i tyle sie działo podczas sprintu że miałem wrażenie że jest bardziej dynamiczny. Jednak cyferki na liczniku mówią zupełnie coś innego

Dokładnie tak jest jak napisałeś. Jednak o ile w DSG można jeszcze usłyszeć/poczuć zmianę przełożen, to w w skrzyni CVT samochód przyspiesza a wokół nie dzieje sie zupełnie nic. Można odczytywać i analizować dane licznika,  ale brak doznań, odgłosów i wykonywanych a raczej niewykonywanych "wachlowań",  powoduje złudne wrażenie, że samochód dosłownie stoi w miescu - chociaż jedzie i przyspiesza całkiem solidnie.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #22 dnia: 2018/07/07 22:05 »
@Preszus,jesteś pewien, że opieranie się na bolcu powoduje trudniejszą pracę manetki. Co prawda bolce blokujące w dźwigni i skrzyni połączone są linką Bowdena, to jednak bolec w dźwigni wyciągany jest elektrycznie.

U mnie też tak jest, że jeśli zatrzymam się na skosie, a auto "zawiesi" się na bolcu, to później ciężko ustawić D z P.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #23 dnia: 2018/07/07 23:43 »
Interesujące. Muszę to przetestować. Pewnie nic nie czuję, bo zawsze mam włączony autohold i jest po prostu łatwiej wycofać bolec.
« Ostatnia zmiana: 2018/07/07 23:46 wysłana przez rk »
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #24 dnia: 2018/07/08 09:08 »
Ja również potwierdzam, że jak samochód „oprze się” na biegu to ciężej wrzuca się D. Czuć wyraźny opór.
 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #25 dnia: 2018/07/08 11:34 »
Wyprobuj sobie jeżdżenie z autohold. Ja to włączyłem bo nie chce mi się trzymać nogi na pedale hamulca na światłach. Po chwili przyzwyczaiłem się. Mam dość wąski wjazd w garażu i musze się trochę namanewrować. Autohold w niczym nie przeszkadza.

No widzisz a ja odwrotnie. Na światłach inni często podjeżdżają do przodu i wtedy trzeba też podjechać żeby zniwelować dziurę. W korku z powolnym toczeniem to samo, ruszasz, troszkę podjedziesz i stajesz i ruszasz... Gdy nie ma aktywnego auto-hold wystarczy tylko delikatnie zwolnić hamulec i samochód sam rusza. To mnie właśnie urzekło w automacie, gdy pierwszy nim jechałem. Między innymi dla tego zamówiłem wersję z automatyczną skrzynią biegów. 
Podczas parkowania w bardzo ciasnych miejscach, też ma to znaczenie. Gdy robisz dużo poprawek, do tyłu i do przodu, to za każdym razem łapie auto-hold. Żeby go zwolnić trzeba nacisnąć gaz i gdy zrobisz to odrobinę za mocno samochodem może szarpnąć i zamiast przejechania planowanych 10-20 cm zatrzymasz się na ścianie. Wolę nie ryzykować.  Bez auto-hold parkowanie jest dla mnie płynniejsze i delikatniejsze.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #26 dnia: 2018/07/08 20:36 »
Żeby go zwolnić trzeba nacisnąć gaz i gdy zrobisz to odrobinę za mocno samochodem może szarpnąć i zamiast przejechania planowanych 10-20 cm zatrzymasz się na ścianie. Wolę nie ryzykować.  Bez auto-hold parkowanie jest dla mnie płynniejsze i delikatniejsze.
Tok myślenia dobry,  ale żeby skoczyć więcej niż 10 no nawet 20 cm to bym nie przesadzał, chyba że ktoś jest przypadkowym kierowcą takiego Tiga i brak mu wyczucia.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #27 dnia: 2018/07/09 10:06 »
Dokładnie o to mi chodziło. Na światłach jeśli chcesz podjechać, wystarczy po prostu lekko nacisnąć gaz (krótkie/płytkie jednorazowe 'pyrgnięcie' też zadziała) i auto zaczyna pełzać w sposób identyczny jak przy puszczeniu hamulca. Zanim ruszy to bez problemu zdąży się nogę przesunąć na hamulec także mamy taki sam poziom kontroli. To kwestia wyczucia. A na światłach noga sobie odpoczywa.

Jak ktoś nie ma wyczucia, to klasyczne zachowanie jest dla niego łatwiejsze. Mój ojciec np. miał spore problemy, żeby zrozumieć/wyczuć jak łatwo ruszyć z autoholdem i rzeczywiście za mocno ruszał i musiał od razu ostro hamować.

Także niech każdy sobie wybierze co mu tam pasuje;)

Dodam tu tylko, żeby nie nadużywać pełzania. W ruchu stop'n'go jeśli non stop podjeżdżamy nie warto zamykać każdej małej szczeliny w ten sposób. Szczegóły w wątku 'Jak jeździć DSG'. Jednorazowe podjechanie jest ok:)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Dźwięki spod auta a jeżdżenie z autohold
« Odpowiedź #28 dnia: 2018/07/09 14:58 »
Dodam tu tylko, żeby nie nadużywać pełzania.

Osobiście od dłuższego czasu nie podążam za pełzakami. Podjeżdżam dopiero kiedy odległość jest na około długość auta, chyba że mówimy o 2-3 pojazdach do skrzyżowania, kiedy trzymanie się blisko + dynamika może ułatwić nam wyjazd.

Inaczej nie ma żadnego sensu. Wymaga cały czas skupienia uwagi na tym co się dzieje - bo jak nie, to ... sami popatrzcie ile jest drobnych stłuczek w korkach, które powodują giga wydłużanie się tych korków.