FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: rk w 2018/06/26 17:23

Tytuł: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 17:23
Zwykle piszę podsumowania, ale tym razem zapytam od razu o opinię.


Jak oceniacie zawieszenia w waszych autach. Napiszcie proszę czy macie DCC czy standardowe, jakie koła, jakie ciśnienie.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/27 10:47

DCC, koła 20"
Przejechałem w miesiąc 4k km i jak dla mnie adaptacyjne zawieszenie spisuje się na medal.
Na co dzień ustawienia normal/comfort w zależności czy jadę sam czy z rodziną.
Sport dla zabawy - jest naprawdę twardo, a i na kierownicy czuć solidny opór.
Różnice są wyraźnie odczuwalne na każdym z fabrycznych ustawień i można wybrać coś dla siebie w zależności od potrzeb i okoliczności przyrody.  Jak znajdę trochę czasu to spersonalizuję sobie swój profil. Na razie wykorzystuję ustawienia fabryczne i jest ok.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/06/27 11:16
Mój opis może się wydać banalny.
Tiguan standardowy krótki, wersja Comfortline z podstawowymi kołami alu 17", zawieszenie również standardowe.  Do codziennej jazdy jest wystarczająco komfortowe bo wysokość opony robi swoje.
Mam jedynie uwagę jak są jakieś nierówności na drodze, jakieś krzywe połączenie warstw asfaltu czy coś podobnego - przejazdy przez takie coś jest kompletnie niekomfortowy i zawieszenie pokazuje jak to w SUV'ie że jest twarde, nie ma nawet startu do większości samochodów kompaktowych które przez większość takich nierówności przejeżdżają prawie nieodczuwalnie. (Mój poprzedni Golf 6 miał bardziej komfortowe zawieszenie a myślałem że jest ono twarde jak na kompakta)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: AdekWykr w 2018/06/27 11:33
DCC, standard 18". Przeważnie jeżdżę w trybie Comfort. Jest super. Raz musiałem zmienić na sport w trasie na krętych górskich drogach (box na dachu) bo nam się zachciało ścigać z bmw pod górę.... Mina bezcenna.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/27 11:38
@AdekWykr  - Twoje 2.0 TDI/190 KM ma bardzo fajne możliwości, jak dorzuciłeś do tego Sporta to miny musiały być na serio ciekawe, taki maly Tiguanik... 8)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: topic75 w 2018/06/27 12:14
;Z mojego punktu widzenia zawieszenie na polskie drogi porażka. DCC w trybie komfort idealnie się spisuje na drodze delikatnie pofalowane i mniejszych nierównościach . Wtedy czuję się jak bym pływał. Na drogach dobrej jakości DCC jest idealne w każdym trybie.

Działanie DCC jest tak skonfigurowane ze zmienia siłę tłumienia.Nawet przy trybie komfort, przy dużych nierównościach zmienia tłumienie żeby się nie rozbujało w kierunku sport i żeby uniknąć dobijania przy większych dziurach. Sprawdzałem prąd na cewce amortyzatora i jest zmiana prądu do od 200mA do 1,4A. ( przedziały dla każdego zakresu podane w dokumencie dla DCC w Erwin)

Po godzinnej przejażdżce po sporych nierównościach jazda z tak zestrojonym zawieszeniem jest męcząca.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: westsajd w 2018/06/27 14:08
Tiguan standardowy krótki, wersja Comfortline z podstawowymi kołami alu 17", zawieszenie również standardowe.  Do codziennej jazdy jest wystarczająco komfortowe bo wysokość opony robi swoje.
Też mam taką konfigurację i ja bym powiedział, że ta zawiecha zachowuje się co najmniej dziwnie. Jazda po dziurach, przejazdy przez progi - sprawia wrażenie twardej natomiast przejazd po krętych krajówkach to znowu bujanie na boki niczym kontenerowiec na morzu. Być może to zależy od wysokich opon ale w poprzednim aucie miałem koła tej samej szerokości, profil tylko o 5 niższy i to była zupełnie inna jazda.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/06/27 14:15
Być może to zależy od wysokich opon ale w poprzednim aucie miałem koła tej samej szerokości, profil tylko o 5 niższy i to była zupełnie inna jazda.
Bardziej zależy od sylwetki Tiguana
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: zibi1303 w 2018/06/27 15:31
z tego co widziałem na testach to na przykłada Mazda CX-5 bardziej się bujała na boki niż TIG, choć tam były użyte mniejsze profile ale jednakowe w obu autach... Sądzę że jak komuś sie buja to wystarczy założyć 18" i niższy profil, albo 19" :) bo przy 20" to już DCC jest niezbędne inaczej tyłek rozboli od jazdy :)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: tiguan220 w 2018/06/27 16:36
DCC + 19" i wniosek jest tylko jeden - wszystko zależy od drogi. Na równej drodze krajowej czy autostradzie najlepszy jest tryb normal lub sport (ja mam indywidualny tryb z zawieszeniem sport ale uklad kierowniczy w normal bo za ciezko chodzi i dsg tez w normal). Do miasta najlepszy comfort. Na zimowkach mialem cisnienie komfortowe 2.3 ale na letnich podnioslem do 2.5
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/27 17:43
u mnie na Suzukach 20 nie buja.
Mam taki zakręt testowy i wszystkimi dostępnymi autami staram się tam przejechać.
Tiguan wchodzi (i wychodzi) idealnie.
Jadę 60 km/h i zdarzyło się, że wyższe auto z lekkim przodem wyjechało mi z zakrętu. Dobrze trzymają się inne 4WD a Tiguanem jestem mile zaskoczony
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Robert_em w 2018/06/27 18:00
Również zestaw 20" Suzuka plus DCC i zarówno na zimówkach, jak i na letnich - na ustawieniu Comfort najczęściej - super wystarczająco miękko na dziurach i łatach, ale nic nie buja.
Sport sporadycznie np. na szybkich łukach autostradowych w górzystym terenie.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/27 22:49
Co prawda ja zamówiłem auto bez DCC na kołach 18", ale tak z ciekawości zastanawiam się czy jest możliwość dołożenia tego systemu do auta, które go nie posiada.
Co trzeba by dołożyć, dokupić, przeprogramować? Czy to w ogóle by się opłacało?
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/28 09:36
Co trzeba by dołożyć, dokupić, przeprogramować? Czy to w ogóle by się opłacało?

wątpię czy to się będzie opłacało... poczytaj podpunkt Budowa w tym artykule:

http://moto.pl/MotoPL/1,88570,5867770,DCC___nowe_zawieszenie_Volkswagena.html (http://moto.pl/MotoPL/1,88570,5867770,DCC___nowe_zawieszenie_Volkswagena.html)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/28 10:26
Czytałem to :) , a nawet wczoraj znalazłem info, że można to zrobić w ASO za 12k.
Zupełnie nieopłacalne.

A może ktoś ma doświadczenia i porównanie z zawieszeniem pneumatycznym stosowanym np. VW Touareg, Porsche Cayenne czy Jeep Grad Cherokee?
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: flamecards w 2018/06/28 10:51
Temat wałkowany od dawna i w sumie po 1500km zaczynam czuć/słyszeć "walenie" przy policjantach czy ostrych dziurach, jak koło wpada w dziurę albo jak na policjancie podnosi się....Szkoda bo to moje pierwsze nowe auto i myślałem że będzie mega komfort a w swoim 10 letnim bmw e91 tłumienie jest o niebo lepsze...
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2018/07/24 15:47
Po dzisiejszej wizycie w ASO w Szczecinie, udało mi się "pokazać" dźwięki generowane na nierównościach - metaliczne dźwięki w kabinie. Szczęśliwie dla mnie nowe ASO jest niedaleko mojego "testowego" odcinka, więc tym razem udało się skutecznie zgłosić problem.

Poruszony został temat dźwięków zawieszenia, co do których nie są przekonani, bo według nich zawieszenie wygląda idealnie od strony mechanicznej ... a obce dźwięki w kabinie skutecznie zagłuszały cokolwiek innego, więc w moim aucie rozpoczynamy od tego problemu.

Ponieważ dialog z osobami zarządzającymi serwisem stał się w końcu merytoryczny - udało się "pokazać" to czego nie słyszeli przy moich wcześniejszych, wielokrotnych zgłoszeniach - mam ogromną prośbę do Was.


Proszę, aby osoby które zgłaszały w swoich serwisach problemy ze stukami lub innymi dźwiękami zawieszenia, wysłały do mnie PW z:

- nazwą serwisu
- numerem rejestracyjnym pojazdu

Ważne jest, aby Wasze zgłoszenia były odnotowane w serwisie - zawsze dostajecie kartkę z potwierdzeniem co zgłaszaliście i warto te kartki zachować.

Kierownik oraz mistrz mojego serwisu wykazali wstępną chęć omówienia tych problemów z innymi serwisami, a wskazanie im konkretnych serwisów i numerów rejestracyjnych Waszych pojazdów (zwłaszcza tych, w których wymieniono amortyzatory czy maglownice) może w końcu doprowadzić do podjęcia przez serwisy jakiegoś bardziej zorganizowanego działania.

Dodatkowo będę zgrywał na Vimeo z prywatnym dostępem wszystkie filmy które mam, na których udokumentowane są niepokojące dźwięki, nietypowe dla pracy zwłaszcza nowego auta.

Linki również trafią do ASO, także prośba do Was o opublikowanie i przesłanie linków do Waszych materiałów.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/08/11 17:01
To trochę moich obserwacji, jako, że u mnie działa ono całkiem nieźle. Co nie oznacza, że w pewnych warunkach nie ma niespodzianek. I chyba trafiłem lepiej niż część z was.

Mam DCC. Jeżdżę z ciśnieniem komfortowym 2.3 bara i zwykle ustawieniem komfort. Laczki 19'', 255/45 albo 235/50. Jest to zatem więcej masy nieresorowanej w stosunku do serii, co nie pomaga w tłumieniu nierówności.

Co warto zauważyć, zawieszenie inaczej zachowuje się po zimnym starcie (jest twardsze, jak jest rozgrzane jest bardziej miękkie). Współczuję komuś, kto ma pod domem drogę z dużą ilością dziur albo bardzo połataną. W autach bez DCC tej różnicy aż tak nie czułem (albo nie zwróciłem uwagi).

Różnicę między komfort / normal / sport da się wyczuć. Sport mocno ogranicza nie tak duże bujanie się auta (za to akurat plus dla zawieszenia), ale w pozostałych trybach też jest OK.

Na nierównej drodze ustawienie komfort i ciśnienie komfortowe sprawuje się całkiem nieźle, lepiej z miękkimi zimówkami 235/50.

Do wad należy zaliczyć fakt, że w przednim zawieszeniu lekko latają pewne elementy. Dodatkowo skok amortyzatorów jest dość krótki a w ostatniej fazie przed dobiciem tłumienie jest bardzo mocne . Łatwo też osiągnąć kraniec skoku, co kończy się uderzeniem (u niektórych kolegów połączonych z ponadprzeciętnie głośnym dźwiękiem). Daje się to mocno odczuć na drogach bardzo słabej jakości (dziurawych/połatanych/mocno spękanych) przy większych niż 50km/h prędkościach. Zadziwiająco duża różnica jest na śpiących policjantach - niektóre, zwłaszcza krótkie i pionowe sprawiają spore problemy, inne wręcz przeciwnie.

Jeśli pominiemy sytuacje ekstremalne to zawieszenie sprawuje się lepiej niż standardowe (tj. jeśli pracuje w granicach skoku). Stara, klawiszująca poniemiecka autostrada betonowa dała w kość XC90, mój Tiguan przelatywał te płyty szybciej i znacznie ciszej. To samo w ramach normalnej eksploatacji na powiedzmy niezłych drogach i w zakresie prędkości dozwolonych, wliczając kostkę brukową i cegłę brukową. Na kamieniach brukowych jest w miarę OK jeśli prędkość nie jest nadmierna.

Podsumowując jest OK (a nawet lepiej, biorąc pod uwagę duże koła), co nie oznacza, że VW nie ma pola do poprawy na przyszłość.


EDIT:
Dodam jeszcze, że warto testować tryby normal i komfort w DCC . Wydaje mi się, że w normal charakterystyka hałasów tych latających elementów zawieszenia jest inna (moim zdaniem jest ich mniej).
Miłą niespodzianką jest także zachowanie się auta jak jest dociążone pasażerami i bagażami.


Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: wachu w 2018/08/11 22:07
u mnie po 8tys zaczyna walić mocniej, felga 20", brak DCC


zmniejszę ciśnienie na 2,3 i zobaczę , na razie mam 2,5 bara
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: zibi1303 w 2018/08/12 07:58
A nie powinno być przypadkiem 2.6 bara ?
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/08/12 11:25
2.6 bar standard / 2.3 bar komfort więc 2.5 i 2.4 bar raczej krzywdy nie zrobia;)


Dodam jeszcze, że warto testować tryby normal i komfort w DCC . Wydaje mi się, że w normal charakterystyka hałasów tych latających elementów zawieszenia jest inna (moim zdaniem jest ich mniej).
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: już_nie_passat w 2018/08/12 11:47
Cześć,


To ja dodam swoje trzy grosze.
Na drogach dobrej jakości - właściwie rewelacja.
Na drogach gorszych - najgorsze zawieszenie z jakim miałem do tej pory do czynienia (a jeździłem naprawdę wieloma autami) ze względu na dźwięki jakie to zawieszenie generuje. Jak ostatnio dałem się przejechać koledze to po usłyszeniu tych hałasów stwierdził, że gdyby coś takiego usłyszał w swoim aucie to - stop, pomoc drogowa i laweta z obawy o bezpieczeństwo dalszej eksploatacji.


SUV'a kupuje się przecież po to, aby mieć większy komfort na gorszych drogach - a tu mamy zawieszenie gokarta.


Mam wersję z DCC.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/08/12 12:08
SUV'a kupuje się przecież po to, aby mieć większy komfort na gorszych drogach - a tu mamy zawieszenie gokarta.
SUVy mają wyższy prześwit. Co oznacza w praktyce wyższy środek ciężkości i większa masę od porównywalnego sedana/hatchbacka z segmentu (Tiguan>Golf). To oznacza, że zawieszenie musi być twardsze aby zapewnić porównywalne (zwykle i tak gorsze) prowadzenie. Co oznacza, że tłumienie będzie po prostu gorsze (mniej komfortowe, co oznacza też ekstra hałas).

Nie oznacza to jednak, że powinno napieprzać tak, jak w Żuku. Niepokojąca jest ilość przypadków hałasujących elementów bo z tego co koledzy pisali to hałasują:
- prowadnice zacisków hamulcowych
- przeguby wewnętrzne jak i zewnętrzne
- łożyska i gniazda mocowania amortyzatorów
- same amortyzatory
- przekładnia kierownicza

Przypuszczam, że zwłaszcza hałasująca przekładnia może powodować obawy o bezpieczeństwo. Chyba miałem farta, bo u mnie tylko lekko coś hałasuje (w granicach rozsądku), zawieszenie wydaje normalne, głuche odgłosy. Przypuszczam, że to zaciski ale w moim przypadku nie warte jest aby przy tym grzebać.

Nie chce nawet gdybać, co się dzieje jak ktoś wygra combo;)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/06/04 10:02
Poniewaz nie widze specjalnego watku odnosnie DCC, to napisze tu.
Czy warto brac DCC. Jakie są wasze doswiadczenai? Czy DCC tylko z 4motion?
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 10:20
DCC w tak średnio 90% albo lepiej sytuacji sprawi, że komfort jazdy jest znacząco lepszy. DCC najlepiej sprawuje się na nawierzchniach dobrych lub lekko uszkodzonych.  Niestety kiedy osiągniesz możliwości graniczne zawieszenia, wtedy robi się nieprzyjemnie. Wydaje mi się, że skok amortyzatorów jest krótszy i łatwiej osiągnąć moment gdy zawieszenie po prostu łupnie.

Amortyzatory do DCC są też droższe.

U mnie nie występują na chwilę obecną przesadne stuki, jest moim zdaniem OK (ale nie idealnie). Jak wiesz jak to da się wygenerować 'latanie' części zawieszenia w każdym egzemplarzu. Przeczytaj wątek o stukach, ale miej na uwadze, że nie wszyscy mają te problemy i efekty różnią się między autami użytkowników.

Sporo zależy też od rozmiaru kół i od twardości gumy. Tiguan jest standardowo dość twardo zawieszony (jak to SUV). Ja wziąłem u siebie z kołami 255/45 i 235/50 i mogło by być lepiej ciut. Na pewno wolę DCC niż standardowe zawieszenie.

Najlepsze ustawienie DCC dla mnie to 'normal'. W 'Comfort' jest przyjemniej ale łatwiej osiągnąć graniczne możliwości zawieszenia, poza tym 'normal' lepiej ogranicza kiwanie się budy na boki. Koledzy raportowali, że na wąskich górskich drogach 'sport' sprawuje się wyśmienicie, właśnie z tego powodu.

Tak jak zawsze polecam, najlepiej przetestować w warunkach opisanych wyżej i zobaczyć czy ci kombinacja zawieszenie/koła pasuje. Odbiór zawieszenie jest indywidualny i zależy też od stylu jazdy użytkownika. Cudów o Tiguana pod tym względem bym nie oczekiwał, z przodu jest kolumna MacPhersona z tyłu zawieszenie wielowahaczowe (4 wahacze wg VW, chociaż jak pobieżnie spojrzałem to 4 może są ale na obu stronach razem;)).


Co do pytanie o 4-motion to nie za bardzo je rozumiem. Miałeś na myśli czy DCC jest dostępne z 4-Motion czy też czy warto brać DCC tylko w połączeniu z 4-Motion.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/06/04 10:32
Miałem ba myśli czy jak brać DCC to z 4motion. Bo wtedy można mieć pełnie efektu.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 10:38
Możesz napisać co masz dokładnie na myśli ? Bo ja jakiegoś większego związku nie widzę.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Peterka w 2019/06/04 10:49
Może ja czegoś nie rozumiem. Wydaje mi się ze zawieszenia jest w jakiś sposób  z rodzajem napędu ( na jedna czy dwie osie). Stad zastanawiam się czy lepiej/bezpieczniej będzie się jeździć z DCC i 4motion ni wykorzysta się zalety jednego i drugiego ( DCC i 4 motion) . Czy nie według Ciebie to nie ma znaczenia o DCC z napędem na jedna oś czyli silnikiem 1,5 TSI jest ok.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/06/04 11:54
DCC nie ma żadnego związku z 4Motion


Działa tak samo w FWD jak i AWD czy RWD
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 11:58
Różnice w zawieszeniu (jego konstrukcji) pomiędzy rodzajami napędu (ale także zasadniczo w wypadku regulowanych lub nieregulowanych amortyzatorów) są małe i można je pominąć (oczywiście samego faktu przeniesienia napędu nie należy ignorować;) ).

Każde z tych rozwiązań poprawia bezpieczeństwo w pewnych określonych warunkach (ale może też je pogorszyć). DCC ma to do siebie, że na bieżąco reguluje ustawienia amortyzatorów, np. utwardzi je podczas gwałtownego hamowania czy wpadnięcia w dziury.

4-Motion mi w praktyce przydaje się przy:
- szybkim ruszaniu spod świateł bez poślizgu
- jw. ale jak nawierzchnia jest mokra
- wyjazd z garażu po nieodśnieżonym stromym podjeździe
- jeździe po nieodśnieżonej lokalnej drodze dojazdowej czy też błocie pośniegowym

Dodatkowo może się przydać w wypadku nagłej zmiany przyczepności (ale są też inne systemy jak EDS/XDS które w tym pomagają dla przedniej osi) jednego z kół.

W terenie nie jeżdżę, więc się nie wypowiem.

Na zakręcie czy przy hamowaniu ten system nie pomaga (a nawet przeszkadza biorąc pod uwagę jego masę).

Z 4-Motion trzeba się liczyć z ekstra skomplikowaniem i dość drogimi czynnościami obsługowymi co 60000 km. Napęd potrafi też wydawać z siebie dźwięki przy załączaniu. Istnieje też ryzyko dość drogiej usterki jak uderzy się w coś tylną osią.

Kwestia jest też taka jak eksploatujesz auto i przy ograniczonym budżecie czy nie lepiej zainwestować je w inne technologie bezpieczeństwa lub komfort.

Tiguanem bez DCC i z napędem na przód da się jak najbardziej jeździć:)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/06/04 12:12
Podsumowując DCC to zmiana charakterystyki amortyzatorów.
Przy wybieraniu profilu jazdy Eco, Comfort (profil dostępny tylko z DCC), Normal, Sport i Individual system inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, skrzynię DSG i włąśnie charakterystykę amortyzatorów.
Nie należy też mylić DCC z zawieszeniem pneumatycznym, bo to dwie różne rzeczy.

Tak jak koledzy napisali DCC i 4-motion to dwa niezależne systemy i należy je traktować osobno. Ja mam 4-motion, ale DCC nie brałem. Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 12:19
Warto też rozróżnić nastawy statyczne (profil) kontra fakt, że nawet w Comfort zawieszenie może się maksymalnie utwardzić, jak wymaga tego sytuacja.



Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/06/04 12:26
Dokładnie DCC to zawieszenie adaptacyjne.
Ustawienie danego profilu jazdy ustawia dane parametry, ale cały czas analizowane są dane z czujników. Jeśli czujniki skrętu kół wykryją ostry manewr (ominięcie jakiejś przeszkody) to system DCC natychmiast zareaguje miedzy innymi usztywniając zawieszenie. Po zakończeniu manewru wszystko wróci do standardowych ustawień wybranego profilu.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 12:27
Gdyby była opcja zawieszenia pneumatycznego to na pewno bym się skusił. ;)
Porządne, wielowahaczowe zawieszenia (głównie aluminiowe) oferują komfort i prowadzenie niespotykane przy tym co mamy w VW na platformie MQB (w sedanach ujdzie, w SUVach jest gorzej). Patrz Audi Q5 (nawet w wersji sportowej, bez DCC) czy BMW X3. Stanowi to dobry kompromis skomplikowanie/cena+obsługa/komfort. Fakt jest faktem, że jak kogoś stać i lubi mieć wygodnie to pneumatyka to jest to. I być może będę się takim cieszył już za tydzień.

Szkoda, że zawieszenie elektromechaniczne by Bose nie zostało skomercjalizowane.

Polecam obejrzeć całość, robi wrażenie:
https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY (https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/06/04 12:35
Ale czad z tym przeskakiwaniem przez belkę. ;)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 12:44
Albo jak koła pracują na nierównościach. Zero pochylenia na boki też robi wrażenie. Tak samo jak brak nurkowania przy hamowaniu.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/06/04 12:48
Może jednak coś w temacie się ruszy.
Podobno firma Clearmotion odkupiła prawa od BOSE i chcą to komercjalizować.
Jeśli tak faktycznie będzie to pewnie cena doposażenia i eksploatacji będzie kosmiczna. ;)

Ale wracając do rzeczywistości zawieszenie standardowe w Tiguanie jest całkiem spoko i da się normalnie jeździć, nawet w lekkim trybie offroad daje radę. :)
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 13:03
Tak dla zainteresowanych dobry materiał o zawieszeniach, rzadko niestety tego typu szczegóły są w testach internwetowych.

Tiguan Allspace (wersja USA).
https://www.youtube.com/watch?v=1NPLULHATPI&t=917s (https://www.youtube.com/watch?v=1NPLULHATPI&t=917s)

Audi Q5 z rynku USA dla porównania, video pokazuje różnice lepiej niż słowa:
https://www.youtube.com/watch?v=eDiFSr-qDAI&t=779s (https://www.youtube.com/watch?v=eDiFSr-qDAI&t=779s)

Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/06/04 17:47
nie wszyscy mają te problemy i efekty różnią się między autami użytkowników.

Nie wszyscy potrafią je wygenerować, a to jest różnica.
Tytuł: Odp: Zawieszenie standardowe / zawieszenie adaptacyjne DCC
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/04 18:01
No wszystkich Tiguanów nie przetestowaliśmy, ale może masz rację.


W tych co próbowaliśmy zawsze dało się wygenerować hałas, raz mniejszy raz większy ale się dało. Natężenie tych dźwięków nie było na pewno identyczne.