Autor Wątek: Zabezpieczenie karoserii i lakieru  (Przeczytany 56424 razy)

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« dnia: 2018/06/18 10:26 »
Advertisement
Nowe auto już niedługo do mnie trafi więc teraz jest czas na zastanowienie się w jaki sposób zabezpieczyć je z zewnątrz.
Pytanie czy nasze Tigi trzeba zabezpieczać czy po prostu zostawić tak jak fabryka dała i się nie przejmować.
  • Powłoka ceramiczna - Czy warto ją nakładać, jeśli tak to jaką? Z tego co się orientowałem to ok. 2K trzeba dać, aby to miało większy sens. Później co jakiś czas trzeba ją odnawiać, aby utrzmać ochronę. Nie wspomnę już o specjalnym myciu auta, aby nie "zeskrobać" ceramiki. :)
  • Oklejanie folią - Co prawda nie po to brałem kolor taki jaki chciałem, żeby go teraz zmieniać, ale jest to zabezpieczenie dużo lepsze niż powłoka ceramiczna i co jakiś czas możemy sobie zmienić kolor. Dodatkowo po zdjęciu folii lakier jest jak z fabryki. Koszty tutaj już dużo większe, powyżej 5K w zależności od zastosowanej folii. Można też oklejać wybrane elementy (zderzak, maska) folią bezbarwną.
  • Twardy wosk - Rozwiązanie dużo tańsze, ale raz na pół roku trzeba się trochę namenczyć, aby dobrze położyć i zabezpieczyć lakier. Efekt może nie taki jak po ceramice, ale też jest super.
  • Płynny wosk - To chyba najwygodniejsze rozwiązanie, tanie i łatwo położyć, niestety efekt krótkotrwały.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #1 dnia: 2018/06/18 10:46 »
Lakiery w nowych autach są słabszej jakości niż poprzednio (ekologia), co nie znaczy, że jest źle. Na pewno warto dopłacić do lepszego lakieru;). Te standardowe, których i tak nie bierze są kiepskie.

Mi udało się dobrej jakości powłokę uzyskać w okolicach 1 tys (Gyeon).

Wnioski po dwóch aplikacjach na Tiguanie i jednej na Nissanie Juke.
1. Brud łapie się mniej i łatwiej umyć, ale to nie zmienia częstotliwości mycia. Nie ma też znaczenia jak myjesz na myjce automatycznej.
2. Nie trzeba się tak spinać z ptasimi odchodami i komarami (to znaczy mogą poleżeć ciut dłużej). Komary usuwa się tak samo ciężko.
3. Ja z lenistwa jeżdżę często na myjnie automatyczne. Niby w teorii lakier jest przygotowany na takie zużycie, ale minimalnie to widać jednak (z ceramiką też). Nawet jak wybierzesz myjnie bez szczotek.
4. Auto wygląda super, ale bez przesady. Lepsze farby/lakiery firmowe też wyglądają dobrze.
5. Trzeba też czekać, aż powłoka się utwardzi a brak auta może być upierdliwy.

Wg. mnie przy kosztach typu 2 tys. to decyzja w większości wypadków nie ma sensu.Mówiąc wprost jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Najlepszą ochroną jest lakier. Zalet prawie nie ma. Stosunek możliwości do ceny jest beznadziejny. Wracam zatem do woskowania twardym woskiem 2 razy do roku.

Przy cenie typu 1 tys. PLN to decyzja jest mocno na styk. Dla leniwych, nie liczących każdej złotówki i nie mających czasu na woskowanie powiedzmy warto - jak masz czas na woskowanie lub mycie samodzielne to raczej nie. Podobny efekt dadzą 4 woskowania w roku. Bez wosku po 6 miesiącach będzie widać zużycie.  Gdyby powłoka  kosztowała 500 PLN miało by to większy sens.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie przeciwkorozyjne podwozia, to kolejna ściema. Myślę naturalnie o normalnej eksploatacji, a nie używaniu Tiguana jako solarki.
« Ostatnia zmiana: 2018/06/18 13:00 wysłana przez rk »
 

daniels

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line
  • Napęd: FWD
  • Skąd: KRK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #2 dnia: 2018/06/18 12:32 »
Powiem tak, jeżeli auto jest nowe i po wyjeździe z salonu to umówmy sie pracy nie jest jakoś specjalnie dużo, dekontaminacja, przepolerowanie w większości przypadków finishem, odtłuszczenie i powłoka. Inna sprawa kiedy auto ma juz nabity spory przebieg i było myte na szczotakch. W tym przypadku cena 2k i więcej jest zasadna ( tu jest inny nakład pracy i czasu). Jak słysze że studio woła  3k za powłoke na nowym aucie to mnie troche odpycha... Dla przykładu naprawde dobra powłoka na całe auto kosztuje 350 złotych plus powłoka na felgi 120. Środek to już w zależności jakie wykończnie ( materiał skóra) ale też max 200 . Wiadomo że studio ma swoje koszta ale robią takich aut kilkadziesiąt miesięcznie ..Jednocześnie nie polecam podchodzic do tematu samemu bez wcześniejszego dokształcenia i przynajmniej odrobiny praktyki. Nie każda powłoka wybacza błędy...
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #3 dnia: 2018/06/18 12:49 »
W wypadku gdyby ktoś sensowny robił to w cenie 350+120 z porządnym materiałem wolałbym to niż wosk (nawet wliczając upierdliwy proces schnięcia). Niestety nie mogę nikogo znaleźć w Szczecinie, kto by się na coś takiego zgodził. Oszczędziło by mi to kilku wizyt przy woskowaniu.

Piszesz rozumiem o cenie z robocizną czy tylko materiałem? I czy według Ciebie odnowienie takiej powłoki na aucie które miało powłoki od nowości ma sens w podobnej cenie?

Jak z twojej perspektywy widzisz trwałość powłok Gyeona na autach mytych na myjni automatycznej co powiedzmy 2-4 tygodnie?

No i ostatnie pytanie w temacie fuckupów - o ile mój Tiguan powłoki przyjmuje z godnością to ta sama technika na Nissanie Juke spowodowała niezłe problemy. Powłoka zaczęła po prostu lekko spływać i zastygła. Wyglądało to okropnie (zacieki jak po niedoschniętym malowaniu). Polerka pomogła, ale następne nałożenia tez miały do tego tendencję. Trzeba było 4 razy poprawiać. Żona miała niezłą spinkę;)
« Ostatnia zmiana: 2018/06/18 12:55 wysłana przez rk »
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #4 dnia: 2018/06/18 23:17 »
Jutro pierwsze mycie po nałożeniu ceramiki, wtedy się wypowiem.
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #5 dnia: 2018/06/19 09:05 »
kopia wpisu ze starych ,,śmieci''
również mnie namawiano na ceramikę według mnie bez większego sensu -po roku trzeba poprawić i oczywiście zapłacić - niektóre firmy twierdzą że tylko za materiał  ;)inne nie .
w moim wypadku przypadkowo natknąłem się na Polską firmę Tenzi cena bez porównania a komponenty w 90%te same co firm renomowanych a ochronę również zapewnia co sprawdziłem przez okres zimowy.
położyłem polimer 6/12 miesięcy jak podaje producent co któreś mycie wosk finisz na mokro (po spłukaniu wodą trzeba przetrzeć mimo wszystko bo zostają plamki ) i wygląda jak po ceramice zresztą tą też mają i to nie za 2tyś jak ktoś lubi i potrafi to sam położy
oczywiście muszę dodać iż auto wynajem długoterminowy ,ale nie wiem czy nie zostawię -kolejne auto i już kolejny raz nie wezmę się na ,, ale jak będziesz sprzedawał ...." srutututu, ile zyskasz? bo po podliczeniu kasy którą w niego włożysz to jedynie życzliwsze oko potencjalnego klienta reszta to strata- bądźmy realistami i nie oszukujmy się .
chyba że -że ktoś je traktuje dożywotnio to już inna bajka i rachunek zupełnie inny - jak dla mnie taki efekt wystarczy
Nano Ceramic Protect 9H
Coś takiego i jest bardzo zadowolony
« Ostatnia zmiana: 2018/06/19 09:09 wysłana przez WOLF »
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #6 dnia: 2018/06/19 22:41 »
Pierwsze mycie po tygodniu od nałożenia skończyło się tylko spłukaniem samą wodą. Wrzuciłem na myjni całe 5zł. Owady z kilku dni schodzą bez problemu pod ciśnieniem. Jeżeli taki sam efekt daje wosk to dla mnie by to wystarczyło i nie ma sensu przepłacać. Ja natomiast nakładałem ceramikę po kilkunastu tys przebiegu i lakier już był w złym stanie a ślady po owadach nie dawały się wyczyścić. Na razie jestem zadowolony, jutro z rana kolejna trasa tys km z czego większość autostrada - tutaj sama woda pod cisnieniem chyba nie da rady ;)
 

walszyn

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-LINE
  • Silnik: 2.0 TSI/180KM
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #7 dnia: 2018/06/20 11:54 »
Mi udało się dobrej jakości powłokę uzyskać w okolicach 1 tys (Gyeon

Nie wiem gdzie kupowałeś, ale Gyeon jest dużo tańszy, z 100 ml zrobisz 3 auta, Duraflex zupełna nowość z tego roku, Mosh stary dobry produkt,
robiłem i polecam

Gyeon One 30ml - 178zł
Gyeon Mohs 30ml - 300zł
Gyeon Mohs 50ml - 370zł
Gyeon Mohs 100ml - 570zł
 
Gyeon Mohs+ 50ml - 570zł
Gyeon Mohs+ 100ml - 860zł
Gyeon Duraflex 50ml - 630zł
Gyeon Duraflex 100ml - 900zł                                                                                                                                                                                     
Później co jakiś czas trzeba ją odnawiać, aby utrzmać ochronę.

W każdym pudełku Gyeon dodaje do konserwacji ceramiki GYEON Q2M Cure 100ml , a także inne akcesoria,
Cure starcza na długo
Aby było jasne nie reklamuję produktu, a także go nie sprzedaję. Jestem użytkownikiem zadowolonym z powłoki. Tyle i aż tyle.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #8 dnia: 2018/06/20 12:01 »
Ale ile potrzeba preparatu na położenie pierwszej warstwy, drugiej i może trzeciej?
Na pierwszą pewnie najwięcej pójdzie.
 

walszyn

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-LINE
  • Silnik: 2.0 TSI/180KM
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #9 dnia: 2018/06/20 14:30 »
Ale ile potrzeba preparatu na położenie pierwszej warstwy, drugiej i może trzeciej?

Dwie warstwy wystarczą. Kładziesz element (1minuta) i dokładnie polerujesz i następny element.Pomiędzy warstwami ok godziny.
Ale jak będziesz kładł elementami to całość zajmie ponad godzinę. Mikrofibry nówki, żadnych "koszul babci".
Przed powłoką obowiązkowo porządne odtłuszczanie. Gyeon Prep lub inna IPA. Korekta zalecana zawsze, także na nowych autach.
W pudełku jest instrukcja nakładania, powłoka,szmatki, zakraplacz, kostka, maska ochronna i 100ml Cure. 50 ml powłoki stanowczo wystarcza na całegoTiga.
Ilość nie przekłada się w jakość, ważniejsze jest dokładne pokrycie, kładziemy krzyżowo pionowo,poziomo. Dobre polerowanie to absolutna podstawa. Wróć trzykrotnie i zobacz czy jest ok, to co zostawisz już tylko polerka zdejmie. Gyeon jest do aplikowanie jedną z najłatwiejszych powłok na rynku. Super w aplikacji i polerowaniu.Wszystkie błędy o których pisali poprzednicy wynikają z pośpiechu i braku wiedzy. Ceramiki lubią spokój. Po nałożeniu auto utwardza się ok 12-15 godzin w temperaturze min 15 stopni. Po tygodniu, dwóch nałóż Cure otrzymanego w zestawie i nakładaj co dwa, trzy miesiące. Auto dostanie większej szklistości i większą głębię koloru. Chroni ceramikę.
Po dwóch latach, po korekcie możesz położyć kolejną ceramikę. Położyłem kiedyś innego producenta, absolutnie bezproblemowo.
Ciepła woda nie zmyje ceramiki, wosk zmyje.Jak zawsze decyzja należy do każdego z WAS.Nie oceniam tylko dzielę się wiedzą.
 
The following users thanked this post: MrBlacker

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #10 dnia: 2018/06/21 08:46 »
Osobiście zastanawiam się na położeniem właśnie powłoki ceramicznej, ale własnie za rozsądną ceną.
Nie jestem w tym temacie ekspertem i czy to mi położy studio czy osoba, która się na tym zna to co co to za różnica. Pewnie i tak nie zauważyłbym jakby coś po jakimś czasie działoby się złego (w temacie gwarancji). :)
Zastanawiałem się też czy może samemu nie położyć (dzięki @walszyn za podpowiedzi jak to zrobić), w końcu sam już woskowałem auto, ale trochę się boję.
Ale jak mam wydać kilkaset złotych zamiast 2k to jest nad czym się zastanawiać.
Z drugiej strony jak zrobi to ktoś polecony, kto się tym zajmuje codziennie (za przysłowiowe piwo, oczywiście + koszty materiałów) to dlaczego nie skorzystać z okazji.
 

walszyn

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-LINE
  • Silnik: 2.0 TSI/180KM
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #11 dnia: 2018/06/21 10:05 »
widzę że kolega znalazł kolejne forum

nie znalazłem, ale zostałem zaproszony, odpowiadałem na zadane pytanie merytorycznie,nie ma pół zdania hejtu, 
                                                                                                                                                                                                                                   
położę jak sknocę  ,,oj przepraszam'' bo ubezpieczenia zero
nic nikomu nie kładę, "sknocę" to już rodzaj pomówienia, interpretujesz swoje wizje nie fakty, na tym forum nie napisałem jednego słowa na ten temat, tym bardziej cwaniactwa,nie wypowiadam się wszędzie i na każdy temat, mam inne poglądy niż Twoje, ale ich nie oceniam, nie napisałem żadnego postu związanego z Twoją osobą, więc "o co kaman".
Potrafię sobie wyobrazić życie bez aktywności na forum, aby mnie urazić spróbuj podważyć fakty merytorycznie, a piszesz o rzeczach, które nie maja żadnego pokrycia w rzeczywistości ,cytując na czerwono zdanie, które akurat jest prawdziwe i absolutnie moje.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #12 dnia: 2018/06/21 14:56 »
Ma ktoś może jakieś doświadczenia z powłoką polimerową?
Czy jest to warte zastanowienia się?
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #13 dnia: 2018/06/21 17:01 »
Kurczę nie mogę wstawić foto jest tam gdzie nie chcemy do wglądu ☺️😢😬zastosowałem Tenzi tenzon 3 podobno na 12 miesięcy - potem quartz spray a ze mam problem z twardą wodą i zaciekami dokupiłem Tenzi szybki połysk oczywiście oddtłuściłem też Tenzi i za to co na myjce z nałożeniem poszło +- 260 zł tig + Smart samemu może ok 100 zł a satysfakcja bezcenna od kwietnia - bezobsługowa demineralizowana czasami nabłyszczacz zero śladu pazurów moich pań pod klamką na youtube jest Tenzi obejrzyjcie sobie zdziwiłem się ze nasz Polski producent mają również w dobrej cenie qwarc / ceramikę mamy kolegę ukłon zostawmy żale na boku niech idą sobie precz zaczynamy od nowa
Osobiście jest ok
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Zabezpieczenie karoserii i lakieru
« Odpowiedź #14 dnia: 2018/06/30 00:12 »
Kolejny tydzień i kolejne 2 tys km, z racji wolnego czasu i ładnej pogody postanowiłem umyć auto na podwórku, przy ceramice w zasadzie wystarczy pogłaskać gąbką. Mam jakiegoś budżetowego karchera ale tym razem wystarczył  wąż ogrodowy z końcówką z castoramy. Jak dla mnie to ceramika daje rade chociaż odprysków na masce i zderzaku przybywa. W najblizszym czasie planuje folie na zderzak i maske.