Zabezpieczenie karoserii i lakieru

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/18 10:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

W tym wątku masz więcej o macie.

A na pierwsze pytanie to może @arekp się wypowie. :)

TMP

Zazwyczaj maty VW pasują tylko do jednego położenia podłogi. Generalnie są ich 4 rodzaje, część z podwariantami. Numery części podaję dla krótkiego Tiguana, dla Allspace 5-drzwiowego zwykle trzeba zamienić literę A na L, a o 7-miejscowym się nie wypowiadam, może ktoś poszuka :)

  • Piankowa, elastyczna i zwijalna - 5NA 061 160

  • Sztywna z rantem i napisem Tiguan - występują w dwóch wersjach: do podłogi w położeniu wysokim 5NA 061 161, do podłogi nieregulowanej/lub w położeniu niskim 5NA 061 161A

  • Dwustronna z wywijaną końcówką - 5NA 061 210

  • Sztywna i wysoka wanna - wysoka podłoga 5NA061162/niska lub nieregulowana: 5NA061162A


W razie wątpliwości można wziąć wersję do podłogi niskiej (mniejsza powierzchnia), ale przy podniesionej pewnie będzie trochę dziwnie wyglądać...

Fircyk

Zima nam nie straszna 9.5 h z małymi przerwami. Pracownicy dostali dzień wolny a ja moglem w spokoju popracować.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Snooper

Jednak ładnie wyglada ten kolor, ręce nie bola?


Ja też odkurzam auto w hali produkcyjnej : D

Fircyk

#49
Ja traktuje takie czyszczenie jako relaks robię to srednio co 3-4 miesiące ale lakier jest tak gladki że  jaram się tym do następnego razu. Co tygodniowe mycie jest szybsze.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Szok dobrze  że  Q5 ma powłokę bo niestety bym nie zdążył.

spec556

Szanowni!
Przeczytałem cały wątek i powiem szczerze jestem rozdarty.
Zastanawiam się nad samodzielnym położeniem powłoki GYEON MOSH, 2 warstwy. W całym procesie od przygotowania do finału pomoże mi kolega, który ma doświadczenie w tym fachu. Samochód jest nowy, ma 4 tyś przebiegu, lakier zostanie przygotowany pod powłokę.
Prace planuje wewłasnym garażu przy temp. ok 11-14'C.


Proszę by wypowiedziały się osoby doświadczone, które samodzielnie kładły powłokę. Jakie są wasze rady? Na co zwrócić uwagę?
Proszę też o opinię co do samej powłoki. Najlepiej posiadaczy tej powłoki. GYEON MOSH podobno jest dobry, trwały, no i co ważne łatwy w dotarciu.
Może ktoś zechce polecić mi inna dobrą powłokę, którą można w takich warunkach wykonać?
Co o tym sądzicie?




MrBlacker

Ja nie mam doświadczenia więc swojej powłoki nie kładłem osobiście - trzeba wiedzieć jak to dobrze zrobić, bo jak źle położysz to kasa wyrzucona w błoto. Jeśli masz kolegę, który jest fachowcem to zapewne wszystko zakończy się sukcesem.
Nie wiem czy temperatura nie będzie za niska, aby w"wygodnie" pracować - osobiście bym się wstrzymał jak temperatury wzrosną powyżej 15 stopni.

Ja ma położoną powłokę Max Protect PRO ELITE w wersji na 4 lata. Na razie jestem zadowolony, ale co będzie za rok dwa lub trzy zobaczymy.

habanero

Ja mojego Allspace'a zawiozłem do detailera w Warszawie prosto z salonu. Na niebieskie elementy została nałożona folia ochronna bezbarwa (Suntek Ultra) + jeszcze progi wewnętrzne. Lusterka zostały oklejone tylko do połowy bo akurat taki wzór mieli w systemie. Jak pojadę robić jeszcze parę rzeczy to mi okleją całe.

Na pozostałe elementy (maska, felgi etc.) została położona położona powłoka ceramiczna HIKARI Pro.
Ogólnie jestem zadowolony chociaż jak odbierałem auto to zauważyłem że na drzwiach w paru miejscach jakieś paprochy zostały pod folią. Powiedzieli mi że ciężko się takie duże elementy jak drzwi klei, i trzeba by zrywać całą folię i robić jeszcze raz - a koszt samego materiału jest duży - co oczywiście jest prawdą i jestem w stanie te niedoskonałości przeżyć.

Kabe

Tak w temacie utrzymania lakieru,
pojechałem ostatnio do firmy detailingowej bo na moim zderzaku pojawiła się jakaś rysa (mniej istotne) i przy tej okazji rozmowa zeszła na temat lakieru, w jakim jest stanie, jak o niego dbać itp.
Ku mojemu zaskoczeniu osoba z którą rozmawiałem zdziwiła się że moje auto ma już ponad 2 lata i blisko 50tys przebiegu, dlatego, bo lakier na moim aucie jest podobno w zaskakująco dobrym stanie, który nie wskazuje na tak "zaawansowany" wiek i przebieg  ;)  (prywatna opinia mojego rozmówcy, który zajmuje się zawodowo dbaniem o lakier).
Powiedziałem mu oczywiście jaki mam na to specjalny sposób, poprostu bardzo rzadko myje mój samochód  ;D
Wbrew pozorom jest to jeden z lepszych sposobów by nie rysować i nie niszczyć lakieru - z czym mój rozmówca się w 100% zgodził. 
Naprawdę trzeba jeździć na dobrą i profesjonalną myjnie by nie zniszczyli nam lakieru na aucie ...



rk

Po co ci lakier w doskonałym stanie jak jest przykryty brudem?:)


Najlepszy sposób na doskonały lakier to wosk+plandeka i absolutnie nie jeździć autem;)

Kabe

Cytat: rk w 2019/03/23 23:03Po co ci lakier w doskonałym stanie jak jest przykryty brudem?
Wbrew pozorom bardzo ciekawe pytanie. 
Osobiście nie lubię zniszczonych przedmiotów, ale nie drażni mnie że auto nie jest super czyste. Zresztą przy obecnej atmosferze, smogu, pyle i kurzu przez cały rok w miastach moje auto dzień po wyjeździe z myjni wygląda na brudne (akurat parkuję cały rok na dworze).
Nie traktuję samochodu jako coś czym się chwalę wokoło ...

rk

Ja też nie wnikam w każdą plamkę i pyłek. Moje auto zawsze jest lekko brudne (mimo garażu). Samochód służy mi do jeżdżenia, a nie do szpanowania (do szpanowania T2 się raczej nie nadaje, to tak na marginesie).

Chodziło mi raczej o oczywistą oczywistość z Twojego posta - jak czegoś się nie eksploatuje to się mniej niszczy. Lakiery z VW bez problemu wytrzymują lata eksploatacji przy wykorzystaniu myjni automatycznych (tzn. są przygotowane na takie zużycie). Nie trzeba się spinać na 'dobra i profesjonalną' myjnię (większość myjni ze stacji benzynowych wystarczy). No chyba, że ktoś za wadę lakieru uznaje ryski widoczne tylko pod słońce z odległości 2 cm oglądane za pomocą lupy;)

Kabe

To ja jestem zdania że obecne ekologiczne lakiery nie wytrzymują aż tyle i rysują się od byle czego.
Podobnie zresztą jak szyby, kiedyś porzadnie musial walnąć kamień, a teraz mało kto ma idealną poprzednia szybę w aucie ...

Snooper

Dziś umówiłem się do detailiera, będę oklejał klamki (po tygodniu już widzę "pazurki"), ranty drzwi i progi (pomimo listew z przodu). Myślałem również o przednim zderzaku/spojlerze ale cena masakryczna. Ciągle myślę, czy by nie okleić całych boków w miejscu gdzie jest przetłoczenie (czerowony) - wystaje bardziej niż listwa powyżej (żółty) - moja konkluzja samochody podobnie jak ciuchy dla niemowląt - projektują ludzie, którzy z nich na co dzień nie korzystają...





Ceramika 3500 pln.



Do tego oglądałem BMW 7 z oklejonym zderzakiem i połową maski, niestety kiedy auto się przybrudzi ewidentnie widać odcięcie foli od reszty. mój pedantyzm mówi "nie" temu rozwiązaniu.

kabum

@Snooper

Tak z ciekawości ile Ci wycenili folie na przedni zderzak?