Autor Wątek: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?  (Przeczytany 822 razy)

vielebny

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM@210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« dnia: 2024/03/30 21:08 »
Advertisement
Witam i od razu pytam bardziej doświadczonych ode mnie: czy śruba zamontowana przez mechanika przy wymianie sworznia wahacza lewego jest powodem stuków w zawieszeniu na bruku albo większych nierównościach poprzecznych? I dlaczego jest ta szpara? Dla porównania jest też na zdjęciu prawy sworzeń z oryginalnymi śrubami (też był wymieniany jednoczasowo). Zdjęcie przy samochodzie na kołach, nie na lewarku.


Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź. Dodam, że po wymianie sworznia mechanicy wymienili mi już przeguby napędowe (wszystkie) i wszystkie tuleje wahacza - bez poprawy.

« Ostatnia zmiana: 2024/03/30 22:01 wysłana przez vielebny »
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #1 dnia: 2024/03/31 15:07 »
Na 99,9 % to nie może być śruba, która jest na maksa zawsze dokręcona, to sam sworzeń, tuleja wahacza, guma stabilizatora itp...
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #2 dnia: 2024/03/31 16:26 »
Lewa strona - masz pęknięty otwór mocowania sworznia do wahacza, dlatego założyli tam taka śrubę, oryginalnie śruby są wprasowane w mocowania na stałe, ja bym ten sworzeń wymienił. Skoro przeguby wymienione, tuleje, sworznie, to zostały amortyzatory i ich mocowania, łożysko na MacPhersona...
Masz zawieszenie DCC ?
 

vielebny

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM@210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #3 dnia: 2024/04/01 22:11 »
Na 99,9 % to nie może być śruba, która jest na maksa zawsze dokręcona, to sam sworzeń, tuleja wahacza, guma stabilizatora itp...
Ale łeb śruby o zwrotnicę może - są nawet ślady na zwrotnicy ale nie mam pewności czy własnie od łba czy od wymiany
 

vielebny

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM@210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #4 dnia: 2024/04/01 22:12 »
Skoro przeguby wymienione, tuleje, sworznie, to zostały amortyzatory i ich mocowania, łożysko na MacPhersona...
Masz zawieszenie DCC ?
DCC nie mam. Amortyzatory, sprężyny i ich mocowania wymienione na chwilę przed sworzniami
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #5 dnia: 2024/04/01 23:53 »
...wymień najpierw ten uszkodzony  sworzeń...
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #6 dnia: 2024/04/02 12:54 »
Nie wygląda na pęknięty tylko lekko szlifierką kątową podcięty, ktoś sie pewnie w przeszłości z nią dobierał do śruby
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Stuki w zawieszeniu - czy to śruba sworznia?
« Odpowiedź #7 dnia: 2024/04/02 15:28 »
...pęknięty czy nacięty w każdym razie uszkodzony i ktoś zrobił niezła fuszerkę montując taki sworzeń - podobno nowy.