FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
START => Forum ogólne => Wątek zaczęty przez: tiguan220 w 2019/04/05 15:32
-
Czy tiguan pozwoliłby staranowac szlaban? A może system awaryjnego hamowania nie pozwoliłby ruszyć?
https://youtu.be/ozjZggE_Nyc
-
Trudno to komentować, jak można będąc kierowcą zawodowym karetki postąpić tak jak na filmie, a do tego bez pomysłu manewrować karetką po torach w przód i tył. SZOK
-
@tiguan220 Jak przekroczysz kickdown, to te systemy nawet jakby interweniowały to przestaną. Biedni ludzie (wliczając maszynistę). Co kierowało kierowcą, trudno określić (mam tylko nadzieję, że to głupota a nie jakieś wywieranie presji przez przełożonych lub brak treningu). Człowiek, który ryzykuje życie aby ratować innych przyczynił się do śmierci tak samo postępujących kolegów - dramat :(
Szlaban to tylko kawałek łatwo łamiącego się plastiku...
-
do tego bez pomysłu manewrować karetką po torach w przód i tył
To niestety nie pierwszy taki przypadek, tak się dzieje regularnie. To samo było chociażby z autobusem Kolei Mazowieckich w Modlinie vs Pendolino. Nie pomógł też nagłośniony wypadek z udziałem polskiej ciężarówki w Studence w Czechach w 2016 r. Ludzie regularnie najpierw olewają migający sygnalizator, a potem się boją o lakier lub szlaban, który jest zaprojektowany tak, że wyłamuje się praktycznie od dotknięcia...
Co kierowało kierowcą, trudno określić
Kalkulacja zapewne jest taka, że jak się uda to nikt się nie dowie. Gorzej, że jak się nie uda to ludzie giną a szkody idą w miliony.
-
Ja mam tylko nadzieję, że systemy wspierające kierowcę są naprawdę gruntownie testowane, ale na końcu i tak okaże się że wajcha to i tak najbardziej niezawodny system