Autor Wątek: Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI  (Przeczytany 9583 razy)

Kubanda123

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Audi A6 C6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Nidzica
Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI
« dnia: 2021/06/08 00:17 »
Advertisement

Witam, mam problem z Audi A6 C6 2.0 TDI 136km BRF 2006r. Auto wchodzi w tryb awaryjny na 4,5,6 biegu przeważnie przy 3k obrotów. Przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła słychać świst. Przepływomierz już zmieniłem i nic się nie zmieniło. Na dodatek dzisiaj zaczęła kopcić na czarno (wcześniej zrobiłem 7 tysięcy km i nic nie kopciła). EGR jest czysty. Moc niby jest. Choć nie mam porównania do innego silnika brf w tej budzie to nie jestem pewien w 100%. Doradzi ktoś coś w tym temacie?
Dzięki z góry!
 

Kubanda123

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Audi A6 C6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Nidzica
Odp: Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/06/08 00:19 »
Błędy na kompie P0101 i P0234
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/06/08 13:55 »
Czyli tryb awaryjny podczas zwiększania obciążenia. W okolicy turbo są dwa elektrozaworki, nie pamiętam teraz numerów. Kiedys przy A3 miałem jeden z tych zaworków niesprawny i też były podobne objawy, niby moc była, ale tylko przy małym obciążeniu i niskich prędkościach.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/06/10 20:52 »
@Kubanda123  Sprawdź okablowanie przepływomierza, sprawdź jak mierzy masę powietrza podczas próby dynamicznej, błąd powstał od zbyt małej masy powietrza w stosunku do dawki paliwa. MOże tez być pochodną drugiego błędu podczas notlaufu czyli trybu awaryjnego


Odnośnie drugiego błędu najczęściej winna jest zablokowana geometria turbosprężarki, uszkodzony zawór N75 czy też nieszczelność w układzie podciśnienia. Sprawdź parametry doładowania w próbie dynamicznej, sprawdź jaki zakres pracy ma sztanga turbosprężarki
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/06/10 20:57 »
Moc niby jest

Jak może mieć moc skoro wchodzi w tryb awaryjny, podczas którego moc jest ograniczona. Sprawdź szczelność dolotu bo może ciągnąć lewe powietrze za przepływomierzem