START > Forum ogólne

Rozłączająca turbina audi A6 C6 2.0TDI

(1/1)

Kubanda123:

Witam, mam problem z Audi A6 C6 2.0 TDI 136km BRF 2006r. Auto wchodzi w tryb awaryjny na 4,5,6 biegu przeważnie przy 3k obrotów. Przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła słychać świst. Przepływomierz już zmieniłem i nic się nie zmieniło. Na dodatek dzisiaj zaczęła kopcić na czarno (wcześniej zrobiłem 7 tysięcy km i nic nie kopciła). EGR jest czysty. Moc niby jest. Choć nie mam porównania do innego silnika brf w tej budzie to nie jestem pewien w 100%. Doradzi ktoś coś w tym temacie?
Dzięki z góry!

Kubanda123:
Błędy na kompie P0101 i P0234

arekp:
Czyli tryb awaryjny podczas zwiększania obciążenia. W okolicy turbo są dwa elektrozaworki, nie pamiętam teraz numerów. Kiedys przy A3 miałem jeden z tych zaworków niesprawny i też były podobne objawy, niby moc była, ale tylko przy małym obciążeniu i niskich prędkościach.

Charls:
@Kubanda123  Sprawdź okablowanie przepływomierza, sprawdź jak mierzy masę powietrza podczas próby dynamicznej, błąd powstał od zbyt małej masy powietrza w stosunku do dawki paliwa. MOże tez być pochodną drugiego błędu podczas notlaufu czyli trybu awaryjnego


Odnośnie drugiego błędu najczęściej winna jest zablokowana geometria turbosprężarki, uszkodzony zawór N75 czy też nieszczelność w układzie podciśnienia. Sprawdź parametry doładowania w próbie dynamicznej, sprawdź jaki zakres pracy ma sztanga turbosprężarki

Charls:

--- Cytat: Kubanda123 w 2021/06/08 00:17 --- Moc niby jest
--- Koniec cytatu ---

Jak może mieć moc skoro wchodzi w tryb awaryjny, podczas którego moc jest ograniczona. Sprawdź szczelność dolotu bo może ciągnąć lewe powietrze za przepływomierzem

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej