Prawa kupującego a nieuczciwe praktyki dealera VW

Zaczęty przez Drivers, 2020/11/29 13:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Drivers

Witam, mam pytanie, czy ma ktoś z forumowiczów doświadczenia z rozwiązywaniem sporów ze sprzedającym (dealerem) WV. Przy zakupie przez Internet doszło wg mnie do próby zawyżenia kwoty za zakupywany nowy samochód VW Tiguana przez sprzedającego Cichy-Zasada z Poznania tuż przed podpisaniem umowy. Wszystkie dokumenty były przygotowane wraz leasingiem a tu nagle cena samochodu wzrosła o około 3 tyś. Sprzedający przyznał się do pomyłki lecz odmówił mi sprzedaży samochodu za ustaloną prędzej cenę. Zwróciłem się do Volkswagen Polska o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji ale spuścili mnie z wodą. Odpowiedz była lakoniczna, nikt nie podjął nawet próby wyjaśnienia niejasności, oświadczając że, Volkswagen Polska nie uczestniczył w negocjacjach i nie ponosi odpowiedzialności odsyłając mnie do sprzedawcy. Poprosiłem Volkswagen Polska o mediację w temacie i czekam na reakcję ale nie spodziewam się za wiele. Proszę o podpowiedz co powinienem zrobić, mam świadomość że nie pójdę do sądu bo nie stać mnie na prawników, ale z drugiej strony to sprzedawca czuje się bezkarny, pozdrawiam Ryszard z Bielska-Białej

mms1994

Dostałeś ofertę handlowa czy tylko wycinek?

Drivers

Pełna ofertę handlową, pierwsza podstawowa która była na otomoto 113710zł, druga obniżona o 400zł a jako prawidłowa, a trzecia zawyżona o około 3 tyś zł

Drivers


arekp

@Drivers VWP nie ma nic do tego, to nie oni są sprzedawcą.

Na jakim etapie jesteś? Piszesz, że leasing jest przygotowany. Podpisałeś jakieś dokumenty?

Drivers

Wszystko się odbywało na odległość przez Internet, przesłałem dokumenty z firmy, otrzymałem informację że bank zaakceptował dokumenty i wtedy otrzymałem inne wyliczenie z wyższą kwotą

Drivers

Jutro zadzwonię do PIH i Rzecznika Konsumenta, popytam o prawa kupującego. Myślę ze temat jest warty roztrząsania gdyż mam już kontakt z dwoma klientami co miało podobny przypadek tylko w innych markach, jeden z Renaultem a z Bielska kolega sąsiada z Fiatem

arekp

Nie jesteś konsumentem, tylko przedsiębiorcą. Nie zawracaj głowy Rzecznikowi Konsumentów.

Pamiętaj, że idąc na wojnę z dealerem, musisz się liczyć z ich "przychylnością" przez kolejne kilka lat podczas serwisowania auta. Polecam wyważenie działań.

Zamiast się rzucać, dowiedz się od dealera co zaszło. Skąd dokładnie ta różnica. Negocjuj jeśli nie obniżenie tej różnicy, to jej wyrównanie w akcesoriach typu belki, maty, chemia do pielęgnacji auta.

mms1994

Tak jak mówi @arekp jesli jesteś firma to nie masz żadnych praw :) Zmieni się to po 1.01 dopiero
Bez dobrej woli dilera nic nie wskórasz. Czemu nie zrezygnujesz z zakupu i nie kupisz u innego dilera?

Drivers

Ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić. Mnie bardziej chodzi o nieuczciwe praktyki stosowane przez sprzedawców które po zgłoszeniu pozostają bez odzewu. Importer otrzymując moje zgłoszenie powinien zrewidować czy konkretny dealer zachowuje się uczciwie w stosunku do kupującego (czy działa na korzyść czy przeciwko), a nie odsuwać od siebie problem. Obserwowałem oferty tego modelu od ponad trzech miesięcy, jak wszystko udało mi się ogarnąć w firmie, znaleźć ofertę która mnie satysfakcjonowała, dogadałem się ze sprzedawcą, uważałem że już gotowe to w bardzo perfidny sposób próbowano mnie naciągnąć. Jak chodzi o dogadywanie się ze sprzedawcą to niestety nikt nawet nie odpowiedział na moje uwagi co do działania konkretnego handlowca.

Jak chodzi o zakup u innego dealera to już nie ma w sprzedaży takich sztuk, z poprzedniej wersji z światłami LED TOP na których mi bardzo zależy. Bardzo dziękuję za podpowiedzi, myślałem że podpowiecie że są już przetarte szlaki w VW ale ja się myliłem, pozdrawiam

Mullrof

nie ma przetartych szlaków :(

ja sam kupowałem u dwóch różnych dealerów dwa samochody tylko dlatego, że raz dobrze było u jednego a za drugim razem beton i musiałem jechać do drugiego.
moje zdanie jest takie - może nie słuszne ale taką opinię sobie wyrobiłem przy próbie zakupu już kilku aut - wszyscy kłamią, grają przygłupów i sprawdzają ile sam wiesz z uśmiechem na twarzy czekając aż się odsłonisz po to by oni mogli działać. Dokumenty przygotowane są bardzo dobrze i w większości wypadków nawet jeśli doradca handlowy czy kto tam się pomyli to... nic LOL :D ROFL i ROFL2. Odpowiedzialność rozmyta i baw się chłopie w sądy z powództwa cywilnego które oni i tak mają w dupie choćby mieli to przegrać.
Jesteśmy obecnie na etapie sprzedaży samochodów gdzie nie ma czegoś takiego jak mega okazja albo mega promocja.
Wszystko jest ustawiane pod kontrolą opłacalności i tak schodzi a jeśli gdzieś coś jest niedopilnowane to dochodzi do takich sytuacji jak ty masz i... i nic. I proszę o dopłatę 3k albo do widzenia.

Nie chcę być zrozumiany źle. To moje zdanie wynikające z mojego prywatnego doświadczenia. Mogę się mylić dlatego proszę o rozwagę.

asta

Poczekaj do nowego roku i szukaj 2020 po FL

Drivers

Tak, tylko w tym wypadku trzeba kupić samochód ze światłami matrix, które są kolejne 8 tys. droższe, i chyba nie do końca lepsze, ze standardowymi światłami nic nie jest warty zakup, kicha na 100%.. Wracając do odpowiedzi z niedzieli, to nie jest tak że nie jestem konsumentem będąc firmą, do trzech dni będę znał szczegóły ale zapowiada się dobrze, napiszę jak coś ustalę z autoprawo.pl[/font]

Drivers

Witam, właśnie otrzymałem informację o prawach przy zakupie na odległość na zasadach konsumenta (kiedy jest się konsumentem a kiedy firmą), to przepisy jednoznacznie wskazują gdy: wystawiona FV za zakup lub podpisana umowa np. leasingowa jest wystawiona na firmę, to traci się statut  konsumenta. W moim przypadku jest zupełnie odwrotnie, FV i umowy brak, a oferta jest wystawiona imienna na mnie. Mam poczucie że idę w dobrym kierunku, czekam dalej na odpowiedz z BOK Volkswagen Polska

Drivers

W dniu wczorajszym Volkswagen Polska ponownie odrzucił moje żądanie wyjaśnienia sprawy, nic nie zrobił aby chociaż próbować wyjaśnić sprawę. Ponownie odesłał mnie do Dealera z którym również wczoraj rozmawiałem. W dniu dzisiejszym mam otrzymać informacje z ustaleniami oraz ponowną ofertę. Mam zamiar jeszcze interweniować u producenta pojazdu czyli Volkswagen-ie w Niemczech, chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie Importer nie jest zobligowany do sprawdzania, weryfikacji procesu sprzedaży produktu przez dealera w co mi się nie chce wierzyć.