OT ze Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II

Zaczęty przez Charls, 2019/06/29 05:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: Kabe w 2019/06/29 00:07Ale co by nie mówić,  auto duże
Jaką masz wagę w DR?

Kabe

Cytat: Charls w 2019/06/29 05:24Jaką masz wagę w DR?
Zajrzałem do mPojazd i Masa Własna 1415kg
Ale co ciekawe jest podane w Karcie Pojazdu średnie zużycie paliwa 5,7L/100km - no wszystko się zgadza  ;D 


Dla porównania zerknąłem w necie na dane dla Renault Clio Grandtour bo miałem okazję jeździć jakiś czas temu  i wiele mniej nie pali: masa własna od 980kg do 1199kg

Charls

Cytat: Kabe w 2019/06/29 08:06Zajrzałem do mPojazd i Masa Własna 1415kg
To niewiele, mój VW Golf 5 1.9 TDI miał 1424 kg a obecny Tig ma 1670 kg



Cytat: Kabe w 2019/06/29 08:06Dla porównania zerknąłem w necie na dane dla Renault Clio Grandtour bo miałem okazję jeździć jakiś czas temu  i wiele mniej nie pali: masa własna od 980kg do 1199kg
[/size]
Jaki silnik tam był? Zawsze jeszcze trzeba przeliczyć stosunek mocy do wagi


Snooper

Jak ja bym chcial miec 900 km na Istrie ^^


800 km na baku przy trasach rzedu 30-40 km, a nie wyjazdow do sklepu u mnie spokojnie da sie zrobic : )


Czy u was tez jak odkrecacie wlew to slychac mocne zassanie? Niezla proznia mi sie w baku robi...

Charls

Cytat: Snooper w 2019/06/29 10:18Czy u was tez jak odkrecacie wlew to slychac mocne zassanie? Niezla proznia mi sie w baku robi.
W żadnym samochodzie nigdy nie stwierdziłem czegoś takiego

Kabe

A ja mam często i to w różnych autach, w szczególności jak jest ciepło.
To chyba świadczy że odpowietrznik awaryjny nie bardzo działa ...

rk

To norma, miałem tak w każdym aucie w ostatnich kilkunastu latach, nie sądzę, żeby to była usterka. Raczej podciśnienie tworzone przez pompy paliwa (i inne czynniki). Pewnie częściej zdarza się tym, co tankują do pełna (albo i więcej;) )i jeżdżą do rezerwy.

Kabe

Cytat: rk w 2019/06/29 10:48Pewnie częściej zdarza się tym, co tankują do pełna i jeżdżą do rezerwy.
Czyli u mnie. Tankuję zawsze do pełna i zjeżdżam na stację jak zapala się rezerwa.

Charls

@rk ja też tankuje do pełna i w przeciągu prawie 30 lat nigdy nie słyszałem takiego zjawiska więc nie wiem czy to jest norma, jak jest sprawny system odpowietrzenia zbiornika to taki objaw nie powinien mieć miejsca

rk

Nie wiem, mam to w każdym aucie od 25 lat w tym kilka miało tak od pierwszego tankowania (chyba 6 z  samochodów było fabrycznie nowych).

Jak system byłby niesprawny nie dało by się zatankować do pełna.

Tiggy

Cytat: Charls w 2019/06/29 10:56
@rk ja też tankuje do pełna i w przeciągu prawie 30 lat nigdy nie słyszałem takiego zjawiska więc nie wiem czy to jest norma, jak jest sprawny system odpowietrzenia zbiornika to taki objaw nie powinien mieć miejsca
Ja jeż mam to właściwie we wszystkich autach VAG. W Tigu jest faktycznie to najbardziej słyszalne.Wg mnie to dobry objaw. Im więcej powietrza z zewnątrz w baku tym większe ryzyko wykraplania wody przy przejściu przez punkt rosy.


Kabe

Poczytałem i google mówi że prawie wszyscy tak mają we wszystkich markach. Zbiornik ma całkiem zaawansowany układ odpowietrzania i pochłaniania oparów paliwa by było EKO.

Trochę teorii tutaj: 
https://www.motofakty.pl/artykul/jak-dziala-uklad-odpowietrzania-zbiornika-paliwa.html


Podsumowując: podciśnienie musi być, to obiaw prawidłowy i służy odsysaniu paliwa z węgla, gdzie skraplają się szkodliwe opary paliwa.

Kabe

Jeszcze jedno pytanie. Czy takie podciśnienie występuje w dieslach? Bo w benzynie napewno.
Może tutaj jest jakaś różnica ...


Sam sobie odpowiem  :) 
Skoro @Snooper pierwszy pytał i pisał że tak ma, a jeździ TDI to znaczy że Diesla również dotyczy.

rk

Efekt miałem też w dieslu więc chyba tak (pewny nie jestem). Kolega @Charis być może wcześniej zalewa paliwo i ten efekt jest bardzo słaby.

Charls

Cytat: rk w 2019/06/29 11:03Jak system byłby niesprawny nie dało by się zatankować do pełna.
Tak miałem w golfie 5 i Touranie, musiałem usunąć ze zbiornika mechanizm odpowietrzenia bo nie dało się zatankować więcej niż 20 litrów