Autor Wątek: OFF ...  (Przeczytany 114834 razy)

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #120 dnia: 2022/05/03 19:51 »
Advertisement
Ze dwa razy użyłem B bo mnie wkurza i za bardzo hamuje. Można powiedzieć ze z 5min łącznie.
« Ostatnia zmiana: 2022/05/03 20:50 wysłana przez Smerfciamajda »
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #121 dnia: 2022/05/03 20:28 »
@Smerfciamajda , proszę o język... nie z rynsztoku. Jakby tak każdy zaczął k to k tamto, to zrobiłoby się bardzo niefajne forum. W regulaminie chyba coś o tym jest...
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #122 dnia: 2022/05/03 20:46 »
Ze dwa razy użyłem B bo mnie w....ia i za bardzo hamuje. Można powiedzieć ze z 5min łącznie.
Z tego co zauważyłem możesz regulować stopień rekuperacji pedałem gazu -troszkę go dodając a potem przełączać na D wtedy dojedziesz dalej .Trochę zabawy, ale można się przyzwyczaić .Korzyści to odzysk prądu i oszczędzasz klocki hamulcowe .Jeszcze się uczę jak tym jeździć  ,więc może to co napisałem zrobić się nieaktualne lub błędne ,ale nie za bardzo jest się kogo zapytać więc muszę sam dojść do pewnych wniosków .
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #123 dnia: 2022/05/03 20:53 »
Poprawiłem Panie Frodo

Co do B i poziomu rekuperacji to musze się douczyć jak to regulować. W elektrykach robi się to łopatkami przy kierownicy, w Tigu są dla mnie bezużyteczne.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #124 dnia: 2022/05/03 21:09 »
Tak jak pisałem wcześniej popróbuj pedałem gazu w trybie B i obserwuj zielony wskaźnik na obrotomierzu ,zobaczysz wizualne efekty .Jak za mocno zwalniasz i np.do samochodu przed tobą jeszcze jest trochę to trochę dodaj gazu . Jak wsiądziesz do auta to od razu to wyczujesz. Puki jesteś w zakresie zielony niebieski to paliwa nie zużywasz .Jak się włączy spalinowy to od razu daj na D i żeglowanie.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #125 dnia: 2022/05/03 22:00 »
Mniej spalin w powietrzu.
Mniej niz co? Samochody spelniajace standardy EURO6? Ja bym sie bardziej martwil iloscia starych diesli w Polsce. Oraz te jezdzace kominy, gdzie taniej jest wyciac filtr niz go naprawic.
Skoro spalanie paliwa wyszło o 8-10 litrów mniejsze to spalin proporcjonalnie tez mniej, bez względu jaką silnik spełnia normę. W zakorkowanych miastach, gdzie codziennie jest kilkadziesiąt tysięcy albo więcej włączonych silników to ta różnica około 10 litrów czyni nadzieje, że mniej będziemy szkodzić.
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Thanked: 66 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów II
« Odpowiedź #126 dnia: 2022/05/05 20:06 »
Po niecałych dwóch miesiącach od odbioru auta :) Mieszkam na terenie górzystym, więc ciągle pod górkę i z górki na pazurki  ;) cykl mieszany, ale głównie trasa. Różnica wzniesień na odcinku 80 km to z 500 m do 50 m.n.p.m.
Według mnie dobre spalanie  :)
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #127 dnia: 2022/05/05 20:14 »
Chyba najlepiej w obecnej sytuacji podwyżek stóp procentowych kupować za gotówkę i mieć święty spokój.
Nikt, mając działalność, nie kupi za gotówkę.
 
The following users thanked this post: BShKF, Dybik

wobary

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 76
  • Thanked: 43 times
  • zam. 06.07.2021
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #128 dnia: 2022/05/06 07:58 »
Chyba najlepiej w obecnej sytuacji podwyżek stóp procentowych kupować za gotówkę i mieć święty spokój.
Nikt, mając działalność, nie kupi za gotówkę.


To jest patologia polskiego systemu podatkowego. Ktoś kto ma działalność kupuje samochód tylko do celów prywatnych ponad 30% taniej niż etatowcy (lub analogicznie rata leasingowa będzie o tyle większa). Nie mówiąc już o dojeniu tych drugich na podatkach, zusach itp, które na działalności można łatwo obejść lub płacić najniżej jak się da.
 

_ad4m

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 84
  • Thanked: 17 times
  • Model: TIGUAN
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 4MOTION 140kW/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WWA 30.11.2021
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #129 dnia: 2022/05/06 08:26 »
To jest patologia polskiego systemu podatkowego. Ktoś kto ma działalność kupuje samochód tylko do celów prywatnych ponad 30% taniej niż etatowcy (lub analogicznie rata leasingowa będzie o tyle większa). Nie mówiąc już o dojeniu tych drugich na podatkach, zusach itp, które na działalności można łatwo obejść lub płacić najniżej jak się da.

Działalność to większe pieniądze, ale i większa odpowiedzialność. Te odliczenia samochodu przy mieszanym użyciu wcale nie są takie kolorowe i wychodzi jedynie trochę taniej. Kiedyś, gdy dało się odliczać pełny podatek, to była znacząca różnica, teraz raczej niewielka.

Na etacie masz spokój, dostajesz pensję i nie triggerujesz się ile musisz oddać Państwu. Na działalności sam płacisz podatki i widzisz ile oddajesz pieniędzy za to, że pracujesz + w każdej chwili możesz zostać dojechany przez Państwo lub zmieni się prawo i musisz kombinować. Coś za coś, spokój ducha albo trochę większe zarobki :)
 
The following users thanked this post: BShKF, Dybik, stawik, wobary

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #130 dnia: 2022/05/06 08:46 »
Chyba najlepiej w obecnej sytuacji podwyżek stóp procentowych kupować za gotówkę i mieć święty spokój.
Nikt, mając działalność, nie kupi za gotówkę.


To jest patologia polskiego systemu podatkowego. Ktoś kto ma działalność kupuje samochód tylko do celów prywatnych ponad 30% taniej niż etatowcy (lub analogicznie rata leasingowa będzie o tyle większa). Nie mówiąc już o dojeniu tych drugich na podatkach, zusach itp, które na działalności można łatwo obejść lub płacić najniżej jak się da.


Oj mało wiesz o prowadzeniu działalności. Nie patrz na działalność przez kolorowe okulary. Wielu Tobie powie ze wolałoby mieć Umowę o pracę i spokój niż firmę i wiele z tym związanych minusów. Przykładem jest l4 ... gdzie Ty jako etatowiec dostaniesz kasę jak sobie 2 tygodnie w łóżeczku poleżysz. Ktoś na działalności (Oczywiście chyba że odpowiednio się zabezpieczysz) dostanie tyle co nic...
Wymieniać można długo... ale to nie to miejsce. Ale zamiast pisać jak to inni mają dobrze, polecam przeczytać trochę o minusach prowadzenia działalności.


A żeby zostać przy temacie moto i minusów zakupu na firmę - tak łatwo auta nie sprzeda ktoś na działalności tak jak Ty kupując jako Kowalski.
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #131 dnia: 2022/05/06 09:25 »
dostajesz pensję i nie triggerujesz się ile musisz oddać Państwu. Na działalności sam płacisz podatki i widzisz ile oddajesz pieniędzy za to

Chyba nie widziałeś różnicy ile wynosi ZUS etatowca, a ile na DG. Ponadto każdy kto widział swój pasek RMUA triggeruje się dużo bardziej, bo nic nie może z tym zrobić. Ogólnie nie ma co wchodzić w porównania, bo obie strony barykady są równie podobnie d..ni przez państwo ;)

Sorry za offtop.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #132 dnia: 2022/05/06 09:58 »

A żeby zostać przy temacie moto i minusów zakupu na firmę - tak łatwo auta nie sprzeda ktoś na działalności tak jak Ty kupując jako Kowalski.



... dlaczego nie, jak firma jest właścicielem to sprzeda samochód tak samo jak Kowalski
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 418
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #133 dnia: 2022/05/06 11:02 »
Chyba najlepiej w obecnej sytuacji podwyżek stóp procentowych kupować za gotówkę i mieć święty spokój.
Nikt, mając działalność, nie kupi za gotówkę.


To jest patologia polskiego systemu podatkowego. Ktoś kto ma działalność kupuje samochód tylko do celów prywatnych ponad 30% taniej niż etatowcy (lub analogicznie rata leasingowa będzie o tyle większa). Nie mówiąc już o dojeniu tych drugich na podatkach, zusach itp, które na działalności można łatwo obejść lub płacić najniżej jak się da.
Śmiało, dołącz do tej krainy mlekiem i miodem płynącej. Może wtedy będziesz pisał z doświadczenia, a nie bzdury.
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: OFF ...
« Odpowiedź #134 dnia: 2022/05/06 12:13 »
Też mnie rozwalają osoby, które twierdzą, że jak ktoś ma auto "w lizing" to na pewno jeździ prawie za darmo. Ba, trafiają się osoby, które uważają, że to okradanie państwa i że inni podatnicy się na to moje auto składają.


Ale co się dziwić, skoro ponad połowa Polaków twierdzi, że nie płaci żadnych podatków. Wiedza ekonomiczna to nie jest niestety coś w czym jesteśmy mocni i jeśli sami się za to nie weźmiemy, to nikt tego nie zmieni. Rządzącym taka sytuacja jest baaardzo na rękę...