Motoryzacja - nowości i ciekawostki

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 10:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Czyli dla mnie dobrze, że zrezygnowałem z bliższego zapoznania się z tym A6 ;-) Jak wpuszczałem u siebie na parking, to ocierałem ślinę z kącików ust ;-) Pięknie się prezentuje.

Moją uwagę zwróciła praca silnika tego 3.0 TDI. Spodziewałem się większej kultury - na zewnątrz auta.

rk

Na zewnątrz to diesel i to bardzo głośny, w środku jest ciszej niż w Tiguanie 2.0 TSI 220 KM.


Ten silniczek buja ta limuzynę do setki w 5.5 sek.;)

rk

Wspomnę też, że diesel w Tiguanie wydaje się znacznie cichszy na zewnątrz.

arekp

CytatJak wyjaśniono, tych samochodów, których nie udało się sprzedać, "dealerzy zaczęli masowo rejestrować na siebie".
"Raz zarejestrowany samochód można bowiem sprzedać także po wyznaczonym przez Unię Europejską terminie" - dodano.
W sierpniu udział tych tak zwanych rejestracji dealerskich w rynku wyniósł ponad 28 procent (zazwyczaj jest to wynik jednocyfrowy).

Będzie sporo "drugich" właścicieli nowych aut ;-)

https://tvn24bis.pl/moto,99/w-sierpniu-zarejestrowano-prawie-57-tys-nowych-samochodow-osobowych,866483.html

asta

ale spadki
z marek popularnych to vw najgorzej przygotowany do nowych norm

rk

Wtopili na maksa. Obserwuję ostatnio dość często tą aktualizowaną codziennie listę:

https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovation/abgas/modelle_mit_euro_6d_temp/

Nie ma na niej bardzo dużej ilości modeli z grupy VAG. Tiguana ciągle brak w jakiejkolwiek wersji.

Nie chce mi się wierzyć w zapewnienia prezesa, że rozwiążą temat w dwa miesiące (jeden już minął).

TMP

Wygląda na to, że najszybciej dopuszczony zostanie 2.0 TDI 150KM - na motortalk ktoś już pochwalił się listem z VW z informacją o nowych wartościach spalania i emisji CO2 - ok. 20% wyższych niż przy starej normie. O innych silnikach cisza.

https://www.motor-talk.de/bilder/wltp-daten-fuer-tiguan-2-g79796350/smartselect-20180924-162734-drive-i209323842.html

TMP

Tiguan i Tiguan Allspace 2.0 TDI 150KM pojawiły się na liście ADAC.

rk

Niezła ofensywa - pojawił się też flagowiec Golf w wielu odmianach, w tym dwie benzyny 1.0 i 1.5 TSI a także 1.6TDI.


W Audi totalna bieda z benzynami, ale przynajmniej mają wszystkie modele (niekoniecznie wszystkie nadwozia). Seat też bieda, oprócz Leona. Skoda już zaczyna dobrze wyglądać modelowo/silnikowo.




MrBlacker


rk

Akurat Cloud mają w wielu aspektach bardzo dobry (technicznie). Praktyki cenowe pozostawię bez komentarza.

Porsche ma dopiero pierwszy model na liście, benzynowego Macana. Aż dziw bierze, że taka duża grupa nie była w stanie tych badań zorganizować (a może właśnie dlatego mają problemy, że jest duża). Prezes VAG jakiś czas temu wspomniał, że uciekło im dużo ludzi po aferze z silnikami i utracili część kompetencji. Podobno główny problem to brak ludzi, którzy asystowali by technicznie przy testach i dostosowywaniu silników. Z idących zmian związanych z WLTP to Audi Q5 podobno będzie miało 245 koni zamiast 252 w starej wersji silnikowej TFSI.

Jestem ciekaw czy te problemy to główny powód, czy chodzi tu również o stanowiska do testowania, których podobno mają za mało. No i jak zmieni się 2.0 TSI 220KM w temacie mocy/momentu/spalania.


Kolejny aspekt to jak spalanie w WLTP będzie się miało do rzeczywistości.




Kabe

Cytat: rk w 2018/10/02 15:31Akurat Cloud mają w wielu aspektach bardzo dobry (technicznie)
Potwierdzam Microsoft ma bardzo dobre rozwiązanie techniczne dla Cloud jakim jest OneDrive, co więcej Google zmienia właśnie swoją nazwę usługi z Google Drive na Google One :-)
A tak przy okazji,  nie wiem czy zdajecie sobie sprawę że usługę "chmurową" iCloud dla Apple dostarcza jako podwykonawca ... Google  ;D ;D >:( . Taki jest dziwny ten świat technologii.

asta


Kabe

Pierwsza jazda Škodą Scalą: nowy kompakt zdradza aspiracje Czechów

https://autokult.pl/32338,pierwsza-jazda-koda-scala-nowy-kompakt-zdradza-aspiracje-czechow

Ponadto Scala ma oferować w standardzie możliwość prostego łączenia telefonu przy użyciu CarPlay, Android Auto czy MirrorLink. Co ciekawe, Czesi zdecydowali się na dużo nowsze, bezprzewodowe rozwiązanie. Ponownie – jest to coś, co dotychczas było dostępne tylko w dużo droższych samochodach. Do tej samej kategorii wpada użycie gniazd USB typu C. Naliczyłem ich aż cztery. Dwa są pod konsolą centralną, a dwa przy wylotach powietrza z tyłu.