Systemy bezpieczeństwa a skrajne sytuacje drogowe

Zaczęty przez tiguan220, 2019/04/05 15:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Czy tiguan pozwoliłby staranowac szlaban? A może system awaryjnego hamowania nie pozwoliłby ruszyć?
https://youtu.be/ozjZggE_Nyc

Kabe

Trudno to komentować,  jak można będąc kierowcą zawodowym karetki postąpić tak jak na filmie,  a do tego bez pomysłu manewrować karetką po torach w przód i tył. SZOK

rk

@tiguan220 Jak przekroczysz kickdown, to te systemy nawet jakby interweniowały to przestaną. Biedni ludzie (wliczając maszynistę). Co kierowało kierowcą, trudno określić (mam tylko nadzieję, że to głupota a nie jakieś wywieranie presji przez przełożonych lub brak treningu). Człowiek, który ryzykuje życie aby ratować innych przyczynił się do śmierci tak samo postępujących kolegów - dramat :(


Szlaban to tylko kawałek łatwo łamiącego się plastiku...

TMP

Cytat: Kabe w 2019/04/05 17:05do tego bez pomysłu manewrować karetką po torach w przód i tył
To niestety nie pierwszy taki przypadek, tak się dzieje regularnie. To samo było chociażby z autobusem Kolei Mazowieckich w Modlinie vs Pendolino. Nie pomógł też nagłośniony wypadek z udziałem polskiej ciężarówki w Studence w Czechach w 2016 r. Ludzie regularnie najpierw olewają migający sygnalizator, a potem się boją o lakier lub szlaban, który jest zaprojektowany tak, że wyłamuje się praktycznie od dotknięcia...

Cytat: rk w 2019/04/05 17:30Co kierowało kierowcą, trudno określić
Kalkulacja zapewne jest taka, że jak się uda to nikt się nie dowie. Gorzej, że jak się nie uda to ludzie giną a szkody idą w miliony.

tiguan220

Ja mam tylko nadzieję, że systemy wspierające kierowcę są naprawdę gruntownie testowane, ale na końcu i tak okaże się że wajcha to i tak najbardziej niezawodny system