Ładowanie indukcyjne - ma sens?

Zaczęty przez tiguan220, 2019/02/05 11:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Tak z ciekawości - czy osoby mające ładowanie indukcyjne w wyposażeniu samochodu są z tego rozwiązania zadowolone i czy warto za to dopłacać?
Pytam bo sam korzystam z ładowania indukcyjnego ale z uchwytu, który mam zamontowany w kratce nawiewu. Telefon mam zawsze przed oczami, często korzystam z nawigacji w tel, spotify i nie wyobrażam sobie odkładania tel w miejsce gdzie nie widać jego ekranu. Dodatkowo jak używam nawigacji w tel to bateria szybciej się rozładowuje i logicznym jest żeby wtedy tel się doładowywał.
A może osoby mające ład indukcyjne w wyposażeniu i tak dodatkowo mają uchwyt i ładowarkę po kablu?

arekp

Z ciekawości, ile jest dopłaty podczas zamawiania samochodu?

W 2016 nie rozważałem takiej opcji, a jako że ostatnio zmieniłem telefon na wspierający ładowanie bezprzewodowe rozważam retrofit.

TMP

W obecnym cenniku instalacja telefoniczna Comfort to 2010 zł (a Business 2030), dwa lata temu było nieco taniej. Przy czym oprócz ładowania indukcyjnego w jej skład wchodzi też wzmacniacz sygnału i anteny GSM za tylnym zderzakiem, stąd też wymóg trzymania telefonu na półce pod którą znajduje się w/w wzmacniacz i jednocześnie ładowarka indykcyjna.

Sam zastanawiałem się nad częściowym retrofitem tj. nad dołożeniem samej funkcji ładowania indukcyjnego do istniejącej instalacji Business - niestety w Tiguanie VW nie oferuje obu funkcji naraz (w przeciwieństwie do Audi czy Tuarega). Przy wykorzystaniu oryginalnego sprzętu wymagałoby to wymiany całej konsoli środkowej, w wersji z ładowarką konsola ma przygotowane zagłębienie pod półką przy gniazdach USB/AUX/12V. Mówimy o całej obudowie od panelu klimatyzacji aż po nawiew dla tylnych siedzeń - może i nie jest to bardzo skomplikowane, ale póki co perspektywa demontażu połowy wnętrza nie była zachęcająca. Są też rozwiązania chińskie polegające na przymocowaniu od spodu półki lub położeniu na wierzch maty ładującej podłączonej na stałe pod bezpiecznik lub gniazdo 12V.

Co do samego problemu odłożenia telefonu na półkę to nie sądzę by każdy miał potrzebę trzymania go na widoku - w razie korzystania z fabrycznej nawigacji i połączenia BT lub poprzez App-Connect (Android Auto/CarPlay) raczej nie trzeba obserwować ekranu.

MrBlacker

Korzystam, działa poprawnie i nie narzekam. ;)
Korzystam z fabrycznej NAVI, muzyka z karty SD, a czasami z Apple Music po BT, więc nie korzystam z ekranu telefonu podczas jazdy. Jak dla mnie rozwiązanie idealne.

Przy CarPlay jest konieczność podłączenia kabelkiem i wtedy ładowanie indukcyjne jest zbędne.

rk

Warto pamiętać, że App-Connect wymaga kabla. Więc w sytuacjach mocnego korzystania z tej funkcji ładowanie indukcyjne mija się z celem. Tak samo jak ktoś korzysta z RSAP. W momencie gdy ma się szybę ogrzewaną (tłumiąca promieniowanie elektromagnetyczne) niestety trzeba wybrać jedno z dwóch rozwiązań.

Rozwiązanie dobre, jak pisze kolega @TMP jest w Audi i Touaregu (gdzie również można mieszać ładowanie indukcyjne i RSAP, czego nie da się zrobić w Tiguanie). Rozwiązanie prawie idealne to ładowanie indukcyjne + (Android Auto lub CarPlay) po WiFi. Na to chyba sobie jeszcze jakiś czas poczekamy (w autach, telefony już są gotowe). O kombinacji indukcja+RSAP (telefony z AA wyłączają RSAP po włączeniu AppConnect)  +WiFi już nie wspomnę.

Jak ktoś ma uchwyt na telefon z ładowaniem indukcyjnym i korzysta się z tego często, to dokupienie instalacji Comfort mija się z celem IMHO. Jak rzadko lub wogóle, to odłożenie telefonu na półkę zwykle jest szybsze, więc jak najbardziej ma to sens (mniej promieniowania w klatce Faradya i lepszy zasięg).

bartw

Cytat: rk w 2019/02/05 14:03Jak ktoś ma uchwyt na telefon z ładowaniem indukcyjnym i korzysta się z tego często, to dokupienie instalacji Comfort mija się z celem
Niekoniecznie. Dla mnie największą korzyścią z instalacji Comfort jest zdecydowana poprawa jakości połączenia GSM. Ten wzmacniacz sygnału robi robotę, dla kogoś kto dużo korzysta z telefonu podczas jazdy to jest must. Zdarzają mi się przerywane połączenia podczas jazdy tylko wtedy gdy... zapomnę wrzucić telefonu do schowka...

Pozdr!

Snooper

Ja dodałem instalacje biznes ze wzgledu na mozliwosc wlozenia karty sim - auto bedzie niezalezne. Ładowarka w miejscu gdzoe nie widze ekranu jest dla mnie zbedna.
Do telefonu obecnie uzywam ottie (mam po lewej stronie) do tego mam puszczony 2 metrowy kabel od gniazdka (rozwiaznie tragiczne bo dlugosc kabla wplywa na moc ladowania, obecnie jest zadne i dalsze trasy robie z powerbankiem)


Do tiga planuje wymienic na ottie z indukcja ale chyba niestety moj tel sie w niego nie zmiesci : /

tiguan220

#7
Na pewno dużo zależy od tego kto jak używa telefonu. Pytanie jeszcze jaki tel mieści się na tej indukcji - wielkość? Ja mam note 8 i bez indukcji ledwo wchodzi w to miejsce, z indukcją jest go chyba jeszcze mniej? Ogólnie nie chciałem indukcji w wyposażeniu bo wiedziałem, że i tak tel będzie w uchwycie, ale jakby była seryjnie to pewnie raz na ruski rok by się przydała. Natomiast teraz jest mnóstwo uchwytów z indukcją i dlatego zastanawiam się nad sensem tego rozwiązania. Bo mówienie, że "wziąłem indukcję bo była w zestawie z hakiem" to ok, ale dla samej indukji naprawdę warto?


Indukcja w tiguanie obsługuje szybkie ładowanie?

MrBlacker

Cytat: tiguan220 w 2019/02/05 18:58Pytanie jeszcze jaki tel mieści się na tej indukcji - wielkość? Ja mam note 8 i bez indukcji ledwo wchodzi w to miejsce, z indukcją jest go chyba jeszcze mniej?

Jest tyle samo co bez. Cały moduł jest schowany po plastikową półką. Jak zdejmiesz gumową wkładkę to jest tam taka plastikowa zaślepka. Po jej zdjęciu pod spodem jest zamontowany moduł indukcji chyba razem ze wzmacniaczem sygnału anteny.

Barkon

Jest jeszcze jedna kwestia której nikt nie poruszył,  mianowicie prąd ładowania.  Jest na pewno mniejszy niż szybkie ładowarki. Jak telefon nie jest podpięty kabelkiem, świeci ekran i jeszcze np. słucham muzy to nie nadąża ładować..
W związku z tym póki co powrócilem do uchwytu z kablem..
Plus jest taki że podobno lepszy zasięg przy ogrzewanej przedniej szybie.

tiguan220

czyli nie ma szybkiego ładowania...
tym bardziej zastanawiają mnie takie oferty:
https://pl.aliexpress.com/item/Dla-Volkswagen-Tiguan-MK2-Allspace-2017-2018-10-W-samochod-w-QI-bezprzewodowa-adowarka-szybkiego-adowania/32901240631.html
jeżeli jest to proste w montażu i faktycznie ma szybkie ładowanie to chyba warto?

MrBlacker

@Barkon nie prąd ładowania jest najważniejszy, ale napięcie ładowania. Standardowe ładowarki to 5V/1A czyli moc 5W, lepsze to 5V/2A czyli moc 10W. Lepsze szybkie ładowarki indukcyjne wykorzystują napięcie 9V przy 1,6-2A. co daje 15-18W.
A w jakim celu "świecisz ekranem" jak telefon jest w schowku?

@tiguan220 zmierzyłem dzisiaj prędkość ładowania dla iPhone'a 8 i jest to 30%-38% na godzinę, zależy jak się telefon położy (załączam screen). Mierzyłem bez i z założonym cienkim etui i różnic nie było.
Są jednak małe wątpliwości:

  • Nie wiem na ile wiarygodna jest ta apka.
  • Nie pamiętam jak iOS zarządza ładowaniem baterii i czy przypadkiem po osiągnięciu jakiegoś progu nie zwalnia procesu ładowania.
  • iPhone z tego co pamiętam ma programowo ograniczoną moc ładowania w stosunku do maksymalnej mocy standardu Qi. Więc z może z Androidem będzie szybciej.
W domu mam ładowarkę Fast Charcher SIGEN F301W z zasilaczem 9V/1,67A lub 5V/2A (ładowarka jest na 9V więc automatycznie włącza tryb szybkiego ładowania) i ta aplikacja pokazuje mi prędkość ładowania ok. 40-50% na godzinę w zależności od ułożenia telefonu.

tiguan220

Cytat: MrBlacker w 2019/02/06 10:10@tiguan220 zmierzyłem dzisiaj prędkość ładowania dla iPhone'a 8 i jest to 30%-38% na godzinę
No i to jest ogromna różnica bo u mnie w godzinę ładuje się 80% baterii. Jak miałem podpięty tel kablem z USB samochodu to przy włączonej nawigacji procentów ubywało.

Barkon

Cytat: MrBlacker w 2019/02/06 10:10
@Barkon nie prąd ładowania jest najważniejszy, ale napięcie ładowania. Standardowe ładowarki to 5V/1A czyli moc 5W, lepsze to 5V/2A czyli moc 10W. Lepsze szybkie ładowarki indukcyjne wykorzystują napięcie 9V przy 1,6-2A. co daje 15-18W.
A w jakim celu "świecisz ekranem" jak telefon jest w schowku?


Pewnie i napięcie,  chodziło mi o to że indukcyjnie jakoś dużo wolniej się ładował telefon, a okazało się że bez zerkania co chwilę na ekran nie ma życia   :)


A to maile - oczywiście żart, :)
A to yanosik, a to google maps od którego jakoś nie mogę się uwolnić, a to player itp.. a jak próbowałem z tego zrezygnować, zostawić tel w schowku i korzystać z ekranu DP, to jakoś ciężko,  a jak po godzinie takiego ładowania w schowku tel mi  "powiedział że nie ma prądu", to się wk.. i tel wrócił na uchwyt gdzie go co chwila mogę "macać";).
Z ładowania bezprzewodowego będzie korzystać żona w wolnych chwilach.. :)

VENOM

U mnie, mój osobisty pasażer podrzca mi na indukcje swojego iphona i z tego co zaobserwowalem ładowanie jest dosyć sprawneł.