Gwarancja mobilności VW

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/12/04 12:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Miałem okazję wczoraj skorzystać z tego dobrodziejstwa. :)

Ale może zacznijmy od tego co to takiego?

Gwarancja Mobilności VW pomoże w razie awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu (np. rozładowania akumulatora, uszkodzenia pojazdu przez gryzonie, zagubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w pojeździe kluczyków służących do jego uruchomienia, przebicia opony, braku paliwa w zbiorniku pojazdu albo zatankowania niewłaściwego paliwa).

Przede wszystkim mamy możliwość skorzystania z holowania do najbliższego Autoryzowanego Serwisu Volkswagena.
Po odholowaniu samochodu do Autoryzowanego Serwisu Volkswagena przysługuje nam samochód zastępczy, samolot, pociąg, nocleg w hotelu, bezpłatna pożyczka gotówkowa lub taksówka.
Oczywiście są pewne ograniczenia, o którym więcej na stronie VW TUTAJ.

Niestety musiałem wczoraj osobiście skorzystać z tej usługi. Wydawałoby się, ze wszystko jest proste i piękne, ale nie do końca tak było.
Dzwonię i zgłaszam awarię, podaję wszystkie konieczne dane wraz z numerem telefonu, który dyktowałem dwukrotnie. Miła Pani przyjęła zgłoszenie na holowanie i powiedziała, że do godziny podjedzie laweta. Coś mnie jeszcze tknęło, aby zweryfikować mój numer telefonu i okazało się, że źle zanotowała - więc pierwsza korekta (a będzie ich kilka). :)
Po 40 minutach laweta przyjechała, auto zapakowane i jedziemy. Podczas rozmowy z laweciarzem okazało się, że dostał zły numer telefonu i nie mógł się do mnie dodzwonić. Dzwonię ponownie w celu zamówienia auta zastępczego na infolinię, okazuje się, że mój numer nie został poprawiony, więc druga korekta. Auto zamówione i czekam na info zwrotne.
Po 3 godzinach oczekiwania znowu dzwonię na infolinię i okazuje się, że podobno wysłali mi sms'a o przygotowanym aucie na następny dzień. Nic nie dostałem, wiec pytam się na jaki numer wysłali - oczywiście zły. Trzecia korekta i teraz podczas rozmowy ponowna wysyłka i mam sms'a. :)
Na drugi dzień rano czekam na umówione auto, ale go nie ma i nikt nie dzwoni (dziwne, bo korzystałem już kilka razy i zawsze dzwonią z wypożyczalni), więc znowu telefon na infolinię VW. Okazuje się, że do wypożyczalni podali zły numer do mnie, więc znowu korekta (czwarta). Na szczęście za chwilę dzwoni gość, że ma małe opóźnienie bo stoi w korku.
Po prostu jakaś masakra.

A tak na marginesie, gwarantują auto w tej samej klasie (tą informację dostałem na infolinii VW), a dostałem Toyotę Corollę bez tempomatu i navi, co akurat na jutrzejszy wyjazd potrzebne.
Toyota Corolla to segment C kompaktowe, a VW Tiguan to segment SUV średnie. Wydawałoby się, że powinienem dostać auto z segmentu D lub SUV.
Mam jednak nadzieję, że dzisiaj odbiorę już swoje auto i wygodnie udam się w podróż. :)

vicek

Wow! Nie wiedziałem że coś takiego jest w cenie auta :-)

Rocko

@vicek jest chyba dożywotnio o ile robisz przeglądy w ASO na czas 🙂 ma to też Skoda i powinien mieć również Seat

batwomen

Ciekawa jestem jak długo czeka się na karnister z paliwem... Ostatnio miałam sytuację, że jechałam na rezerwie i pech chciał, że był wypadek na drodze, ponieważ nie chciało mi się czekać którąś godzinę, wybrałam drogę objazdową, daleką od głównej... na szczęście po 40 min stacja paliw się znalazła, ale przemknęło mi przez głowę, że jest tak opcja... obym nie musiała z niej korzystać.
Czyżby auta vw były tak mało awaryjne, że tylko @MrBlacker korzystał z tej opcji darmowej pomocy czy nie wiele osób tu zagląda??

tiguan220

Fajnie to wygląda na papierze niestety rzeczywistość wszystko weryfikuje. Mi zdarzyło się dwa razy zostawić auto w serwisie na dłuższy czas (nie vw) i za każdym razem dostałem auto zastępcze. W jednym przypadku miałem limit kilometrów chyba 200! a w drugim nie - mazda 6 z przebiegiem ~10tys a ja dołożyłem 8tys w 3 tygodnie ;)

batwomen

Domyślam się, że obietnice serwisów są podobne do obietnic ubezpieczycieli - do momentu podpisania wszystko pięknie brzmi, a różnie wychodzi. Wg mnie limit kilometrów to kpina! Nie powinno się ograniczać kogoś z powodu usterki np technicznej.  Aczkolwiek taka 'gwarancja mobilności' przynajmniej w momencie odbierania auta z salonu podnosi Klienta na duchu, że jest zabezpieczony.

asta

Cytat: batwomen w 2019/10/30 16:02Domyślam się, że obietnice serwisów są podobne do obietnic ubezpieczycieli
a ja akurat uważam, że dobry ASISTANCE w ubezpieczeniu spełnia swoją rolę