Autor Wątek: Auto miejskie/podmiejskie: Volkswagen Polo, Seat Ibiza czy Skoda Fabia  (Przeczytany 30061 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Advertisement
No i stało się. Kupione Polo, 2016, 66kW (90KM) 1.2 TSI w wersji Highline. Trasa zrobiona, kula się znośnie - choć na zimowych laczkach przy 30 stopniach nie było to przyjemnym doświadczeniem.

Więcej później, w dedykowanym wątku, jak się ogarnę z zaległościami w pracy.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Jak za 3 letnie auto to trochę drogo, ja w tej cenie po rabacie kupiłem nowe z czujnikami, Bluetooth i pełna elektryka łącznie z lusterkami, i ledy do jazdy dziennej. Bagażnik większy i miejsca w środku też więcej. O wyglądzie nie wspomnę bo to polo ma już 10lat i tak wygląda.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
@tiguan220 nie pisałem za ile kupiłem, tylko do jakiego progu szukałem.

Ponieważ wychodzi, że byłeś na podobnym etapie, podziel się proszę co kupiłeś. Ten wątek pomoże kolejnym, którzy będą potrzebowali małego/średniego autka. Ja powody wyboru Polo jak i powody odrzucenia innych "wydawałoby się" lepszych opcji pisałem wyżej.


EDIT: przepraszam, zapomniałem że pisałeś już o 208. U mnie odpadła.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Na dzisiaj kupilbym zonie Dustera, z dieslem i 4x4 i przebieg do 100tys. Rewelacyjne auto do miasta. Zawieszenie to bajka, oczywiście do takiej jazdy po dziurawej drodze. Właśnie szukam fajnego egzemplarza do 40tys. Wydaje mi się że to najlepsza propozycja budżetowa dla żony, miejsca sporo wszędzie zaparkuje i nie szkoda. Idealne auto na miejskie i podmiejskie trasy. Obecnie jest kompakt za 100tys+ ale żona po przejechaniu się 10letnim dusterem stwierdziła że woli takie auto.


EDIT: polo z tego co pamiętam strasznie plastikowe w środku, podobnie jak Fabia i dlatego swego czasu wybór padł na 208 - najlepiej wykończony w tym segmencie
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Zrobiłem Polo nieco ponad 700 przez 3 dni - trasy i trochę miasta.

Plastiki przyjemne jak w Tiguanie, nic nie trzeszczy, a obicie drzwi pomiędzy rączką, a szyba przyjemniejsze niż w Tiguanie - obite grubą tkaniną i jak pukam kostką palca, to nie słyszę tekturowego dźwięku jak w Tiguanie, a do tego zawieszenie na drodze pod domem, które w Tiguanie wydaje metaliczne dźwięki, tu cichutkie.

Niestety, ten zakup spowodował, że Tiguan stracił kolejne punkty u mnie.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Chyba te tiguany z pierwszego wypustu były felerne. 4 latA wstecz jezdzilem tym polo i zawieszenie wg mnie było kiepskie na dziurawe drogi. Tiguan jest nieporownywalnie bardziej komfortowy i nie chodzi tu o przeskok o jedną klasę tylko ze trzy. Chodzi mi o komfort akustyczny jak i subiektywne odczucie z jazdy. Wnioski mam takie że lepszy jest tig I po lifcie od tiga II z początku produkcji. Coś musi byc na rzeczy...
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Wnioski mam takie że lepszy jest tig I po lifcie od tiga II z początku produkcji

Chętnie się zamienię z wami :-)

U mnie przy kołach 19"  niestety słowo komfort nie występuje
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Skąd: ERA
Co człowiek to opinia.
Ja mam Tiga z początku produkcji, ba na 20" i uważam, że komfort jest fantastyczny.
Kilka dni temu jechałem nowym Polo, roczne auto z 1.0 95KM i co do szeroko rozumianego komfortu jazdy w porównaniu z Tigiem - przepaść na korzyść Tiguana!
Dodam więcej; patrząc na podobną klasę pojazdu - jeździłem nowym X3, nowym XC60, RR Evouqe i w tym porównaniu lepszy komfort od mojego Tiga miało tylko X3.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
@Robert_em nie chodzi o ogólny komfort, tylko ciszę z zawieszenia czy obity welurem boczek. Ogólna przepaść na korzyść Tiguana jest tak duża, że miary braknie. Tylko będę cały czas powtarzać to samo. Skopali detale - ale jak dziś napisałem w innym wątku, nie ma innych problemów, to się detali czepiamy ;-)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Co człowiek to opinia.
Ja mam Tiga z początku produkcji, ba na 20" i uważam, że komfort jest fantastyczny.

Zgadza się, dla jednego wóz drabiniasty dla innego pływająca limuzyna, komfort to odczucie subiektywne i każdy odbiera go inaczej. W X1 przy kołach 18 RF też nie było komfortu
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
@arekp te różnice w detalach na niekorzyść Tiguana to kwestia tylko i wyłącznie ekonomii. Gdyby ceny Tiguana zaczynały się od kilkudziesięciu tysięcy więcej to mało kto zainteresowałby się tym autem nawet z tymi dodatkowymi detalami.

Jest wiele detali, które występują w Polo, Golfie czy Passacie, a nie nie ma ich w Tiguanie. Dlaczego?
Spokojnie mogłyby być również dostępne w Tiguanie w standardzie, ale auto musi być atrakcyjne cenowo. Większość takich braków już opisywaliśmy na forum, a część nawet sami uzupełnialiśmy domowymi sposobami.
Z drugiej strony jest wiele różnych gadżetów, które rekompensują istniejące braki.

Trzeba się przyzwyczaić do tego co jest, a jak czegoś nam brakuje to pozostaje kwestia dorobienia tego we własnym zakresie, tak jak wielu z nas to już zrobiło.:)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Ja wiem. Do tego Tiguan skoczył do poziomu "od 101 tysięcy", mimo że EUR poleciało w dół.

Kończymy OT. To zostawiamy dla tych, co chcą o autkach miejskich debatować - Tiguan to przecież ofrołdowy drapieżca ;-)
 

Revo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 73
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Skąd: WP
...
Kilka dni temu jechałem nowym Polo, roczne auto z 1.0 95KM i co do szeroko rozumianego komfortu jazdy w porównaniu z Tigiem - przepaść na korzyść Tiguana!
..


Zastanów się proszę, czy to był nowy samochód czy roczny.. Nowy samochodowe to taki do 6 miesięcy oraz maksymalnie 6 tys km przebiegu.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
...
Kilka dni temu jechałem nowym Polo, roczne auto z 1.0 95KM i co do szeroko rozumianego komfortu jazdy w porównaniu z Tigiem - przepaść na korzyść Tiguana!
..


Zastanów się proszę, czy to był nowy samochód czy roczny.. Nowy samochodowe to taki do 6 miesięcy oraz maksymalnie 6 tys km przebiegu.
Ja nowe Polo rozumiem jako aktualnie dostępny w salonach model, tutaj @Robert_em miał na myśli roczne auto o czym napisał
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Jakiekolwiek by to Polo nie było to porównywanie go z Tiguanem nie jest trafionym pomysłem