Autor Wątek: Akumulator - żywotność  (Przeczytany 3364 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • Thanked: 121 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Akumulator - żywotność
« dnia: 2020/04/28 23:07 »
Advertisement
Jak u Was z akumulatorami? W ostatnich dwóch miesiącach, dwóch moich kolegów z autami VW młodszymi o rok niż moje, miało wymienione akumulatory w ramach gwarancji.


Pod młotek poszły aku z Passata oraz Tourana, oba rocznik 2017, oba TSI 1.8 z DSG.


Mamy okres, gdzie kończą się przedłużone gwarancje do naszych Tiguanów (2+2). Czy ktoś z Was miał problemy z aku?
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 730
  • Thanked: 64 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/04/30 23:38 »
U mnie aku ma się na razie dobrze,  było podejrzenie że jest z nim coś nie tak, ale okazało się ostatecznie że to był problem z jedną złączką we wiązce kabli, a aku okazał się sprawny (opisałem to w jednym poście) 
U mnie minęły 3 lata i 2 miesiące, a gwarancję mam na 5 lat.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Thanked: 88 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/01/13 18:51 »
Przypomniałem sobie o tym temacie po tym, gdy właśnie samemu przytrafiła mi się wymiana gwarancyjna akumulatora, rocznik 2017 (rozszerzona gwarancja). Fabrycznie zainstalowany był SeBang 69Ah/680A, wymieniony na Moll 70Ah/700A, oba z oznaczeniami nr części VAG.

Według pomocy drogowej Starter obsługującej "gwarancję mobilności" nic nadzwyczajnego w tym wieku, co jednak mnie nieco zdziwiło biorąc pod uwagę poprzednią 7-letnią eksploatację auta innej marki z systemem start/stop.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 896
  • Thanked: 31 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/01/13 20:51 »
Aktywny start-stop nie pomaga w żywotności akumulatora, każdy aku jest obliczony na ilość cykli. Poza tym wiadomo, jakość to równia pochyła tyle ze nie w tę stronę co trzeba
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • Thanked: 121 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/01/14 23:28 »
@TMP z ciekawości, garażujesz auto czy nocuje pod chmurką? Jaki masz stan licznika?
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Thanked: 88 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/01/17 16:10 »
Garaż, przebiegi roczne rzędu 10k km, więc nieszczególnie wysokie. Po dwutygodniowym postoju w garażu samochód już nie odpalił, wcześniej nie było żadnych znaków ostrzegawczych.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • Thanked: 121 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/01/17 19:14 »
Nie zostawiłeś czegoś podłączonego? Kamerka wpięta w stałe zasilanie czy może jakiś monitoring GPS? (oczywiście nie musi być ze szczegółami ;-) ) W garażu auto zamykasz czy stoi otwarte? Robiłeś jakiś retrofit typu hak?

Pytam z ciekawości, gdyż u mnie zaraz 75k km i leci 5-ty rok z autem, więc naturalnie pojawia się obawa o niespodziewany serwis aku, aczkolwiek auto zdecydowanie większość przebiegu zrobiło w trasie.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Thanked: 88 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/01/17 20:00 »
Samochód zamykany wraz ze składaniem lusterek (hala garażowa), z retrofitów elektrycznych tylko ledowe oświetlenie bagażnika, brak dodatkowych podłączonych akcesoriów poza VW Dataplug (który nie świeci przy wyłączonym zapłonie, więc mam nadzieję że nie jego wina). W We Connect Go napięcie akumulatora wynosiło zwykle ponad 13V. Może pechowa partia...
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/05/28 20:02 »
Ja zmieniałem rok temu. Moim zdaniem ewidentnie wada fabryczna. Niestety assistance VW odpalił auto z boostera, auto zalogowało za duże napięcie i mi VW odmówił uznania tego na gwarancji. Akumulator już przed użyciem boostera moim zdaniem lekko 'gazował'. Padł po 20 minutach postoju z włączonym zapłonem. Później działał 2 miesiące i znów padł, tym razem bez ostrzeżenia. Po tym odpalenie z assitance (z jego akumulatora) i od razu wizyta w ASO.

Dodam, że używałem kamerki dawno temu w trybie postojowym (zasilanej z głównego aku) ale później przestałem.

W końcu machnąłem na to ręką , ale korci mnie aby się na to poskarżyć. W sumie VW assistance powinno przestrzegać procedur co do joty.

Wniosek jest taki, albo od razu laweta albo odpalać DOKŁADNIE jak to jest opisane w instrukcji (zalecam nagranie). Nigdy nie odpalać z boosterów (miewają problemy), minimum to inne auto. I od razu do ASO na sprawdzenie.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Thanked: 88 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Akumulator - żywotność
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/05/28 20:34 »
Zgadza się, na motor-talk znalazłem później kilka wpisów odnośnie wymienianych na gwarancji akumulatorów SeBang.

Cenna uwaga odnośnie boostera - w moim przypadku mechanik z assistance (Starter) najpierw mierzył napięcie, a potem  uruchomienie odbywało się przez kable podłączone do akumulatora w jego Caddym. Właściwie nawet byłem wtedy zdziwiony że w ten sposób, a jak widać można się łatwo narazić na problemy w ASO...