Fora techniczne > AUDI

Silniki 2.0 TFSI - opinie

(1/3) > >>

Charls:
Witam załogę. Najprawdopodobniej stanę się właścicielem A4 B9 Allroad z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252hp  kod CYMC. Ktoś zna ten silnik i ma wiedzę na temat jego wad, rzeczy na które trzeba zwrócić baczną uwagę itd... Pytam o wady ponieważ zalety znam.

Adek99:
252 KM czyli jak się domyślam przedlift. Ten model to moje małe marzenie, rozważałem go jako używkę, jednak ciężko było mi znaleźć krajowy egzemplarz z ledami matrix i rozsądnym przebiegiem, a to dla mnie "must have". Ostatecznie pod koniec ubiegłego roku zamówiłem Tiga II FL.
Co do silnika to trochę czytałem na jego temat i z mojego rozeznania jednostka raczej bezproblemowa (ta sama "rodzina" co 2.0 TSI w Tiguanach II przed liftem), tradycyjnie zalecana tylko wymiana oleju max co 15 000 km.

Charls:

--- Cytat: Adek99 w 2024/01/19 08:33 ---252 KM czyli jak się domyślam przedlift.
--- Koniec cytatu ---
Od paru ładnych lat nie siedzę w Audi (wczesniej miałem A4 B8 FL CJCA) i nie bardzo wiem kiedy był lift i co wnosił. Auto jest z USA po pełnej konwersji, lekko uszkodzone przodem, maska do wymiany, zderzak i jeden reflektor, oba błotniki tj. prawy i lewy nie draśnięte, dla mnie to nie jest przeszkoda, przebieg 130 tys. km, wg historii serwisowej w USA olej wymieniany co 10 tys. km więc to już mega duży plus. Podobno piętą achillesową tych silników jest przeciekająca pompa wody, niestety kosztuje 2 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że olej wymieniany co 10 tys. km to rozrząd może przeżyje do 200 tys. km a że robię obecnie około 8 tys. km rocznie to parę lat powinien jeszcze posłużyć ale wiadomo, to wszystko teoretyzowanie.



Kolor moonlight blue

arekp:
Ja w Tiguana wsiadłem po A4 B8 Avant z silinikiem diesla, CAGA. B9 uznałem za model "nie dla posiadacza B8". Gigantyczna dopłata za niewielką zmianę zewnętrzną, więc szukalem dalej. Pamiętam, że wrzucenie do B9 zaledwie diesla 2.0 oraz quattro dawało przy Avancie kwote ponad 200 tysięcy pln. Bez navi, panoramy, skór czy dosłownie czegokolwiek.


Mniej kosztował wchodzacy, już fabrycznie super doposażony Tiguan II.

Za niewiele ponad 200 tysięcy otrzymywałeś, jak mi to w salonie opisano zamówienie @rk "łatwiej jest wymienić czego nie klient nie wsadził do konfiguracji: webasto" ;-)

https://motofakty.pl/audi-a4-b9-2019-co-zmienia-lifting/ar/c4-16275735

rk:
Kolega miał po 3 latach w A4 wymienianą (na gwarancji) DSG (Diesel). Auto jeździło normalnie, zapaliły sie po prostu czerwone lampki, które znikły po ponownym uruchomieniu.


Pompy wody (wymieniane jako blok z termostatem) faktycznie są drogie. Tak samo jest w Tiguanie. Mi padła po 120 tys. km.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej