Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie

Zaczęty przez rk, 2019/06/16 15:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Snooper

@rk pytanie z ciekawosci i lenistwa - head up jest wysuwany, czy audi juz potrafi wyswietlac na szybie? No i czy sie czym rozni?

arekp

Cytat: Snooper w 2019/06/20 13:45
head up jest wysuwany, czy audi juz potrafi wyswietlac na szybie? No i czy sie czym rozni?

Wyświetla się na szybie. Różnicy nie ma, bo to całkiem inny poziom zajebistości - nie do porównania ;-)

rk

W zasadzie różni się tym, że jest na szybie. Co oznacza że można mieć go wyżej - jest to istotne szczególnie dla wyższych osób. Jakość/jasność jest podobna. Można go także lekko obrócić. No i plastikowa szybka nie intryguje pasażerów i przechodniów;)

Różnic w sensie zawartości nie ma za dużo. Zauważyłem trzy:
- wygląd skrzyżowań ma więcej szczegółów i jest kolorowy
- informacja o ustawieniu tempomatu znika jakiś czas po ustawieniu ale pojawia się ponownie, jak tempomat przejmie prędkość sczytaną ze znaku drogowego po czy znika. Tutaj również kolory oznaczają ręczne/automatyczne ustawienie.
- informacja o odległości i wykryciu linii rozdzielających jest na stałe i pokazuje też ostrzeżenia o za małej odległości od poprzedzającego pojazdu. Jest mniejsza niż w Tiguanie. Notabene, można regulować jaki odstęp system uznaje za niebezpieczny.

Wydaje mi się, że prędkość i znaki są ciut większe, ale to może wrażenie. Ogólnie chyba całe pole HUD jest minimalnie większe.

Z kolejnych ciekawostek:

Audi po uruchomieniu testuje więcej elementów układu hamulcowego, co kończy się interesującym dźwiękiem po przejechaniu krótkiego dystansu. To może niektórych denerwować;)

Bieg jałowy jest dostępny w każdym trybie jazdy (a nie tylko eco/efficiency).

Tempomat/ACC ma kilka dodatkowych funkcji:
- przy mniejszych prędkościach (50 km/h) rozpoznaje stojące pojazdy (np. na światłąch), także jak pojazd przed nami zmieni pas a następny stoi
- zasięg radaru tempomatu jest znacząco większy (ponad 200 m, może i 250), tak jak na długość jak i na szerokość, tempomat łatwiej rozpoznaje wcinające się na pas auta
- jak pisałem wyżej, tempomat może pobierać dane o prędkości z nawigacji. Zatem jak np. za górką jest ograniczenie 50km/h, auto zwolni (skrzynia ustawi odpowiedni bieg lub bieg jałowy bo ma informacje o profilu drogi) i na wysokości np. obszaru zabudowanego będziemy jechać 50 km/h. Tempomat uwzględnia prędkość z tolerancją co nie znaczy, że da się ustawić +10km/h, po prostu można na ograniczenie wpaść z ciut wyższą/niższa prędkością. Można też tolerancję lub rozpoznawanie prędkości wyłączyć. Jeśli jest nowy znak to tempomat rozpozna ograniczenie po przejechaniu obok znaku, ew. jeśli ten znak wykryło już kilka innych samochodów to dane zostaną wysłane online (podobno - instrukcja wspomina też, że najnowsze dane o prędkościach w rejonie są rozsyłane również online, więc w teorii dane na mapie nie są już tak istotne). Działa to nieźle, ale i tak co jakiś czas trzeba to skorygować ze względu na problemy z danymi/systemem. No i te nieszczęsne +10km/h jako opcja, która jest np. w BMW. Dodatkowo, tempomat może brać dane o łukach, skrzyżowaniach, rondach, wzniesieniach i odpowiednio ustawiać prędkość (np. zwolnić na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim, przed skrętem w lewo lub w prawo, wolniej jechać na rondzie, dostosowywać prędkość do zakrętu lub rampy zjazdowej/wjzdowej.

Kabe

Czyli Tempomat/ACC ma kolejny poziom "inteligencji" bardzo fajnie. Do Tiguana dotrze pewnie po FL

Snooper

Dzięki za odp w sprawie HUD'a :) obecnie jak jeżdże to mam dylemat - okulary przeciwsłoneczne czy HUD, ostatnio zauważyłem, że wolę się marszczyć ale widzieć HUD'a, wygodne to choć mankameny ma, bo w dodatku ten z TIGa lubi sobie zaskrzypieć nawet jak jest schowany ;/

Cytat: rk w 2019/06/20 14:23- informacja o ustawieniu tempomatu znika jakiś czas po ustawieniu ale pojawia się ponownie, jak tempomat przejmie prędkość sczytaną ze znaku drogowego po czy znika.

Jeżdżę maksymalnie na tempomacie ale to już dla mnie za dużo :)   a i uważaj na 40 na autostradach na zjazdach :)

Cytat: rk w 2019/06/20 14:23Tempomat/ACC ma kilka dodatkowych funkcji:
To jest ciekawe, bo oglądałem ten system "przewidywania" itp dla Porsche chyba ze dwa lata temu, widzę, że Audi nie gorszą technologią dysponuje wow.


Kabe

Cytat: Snooper w 2019/06/20 21:18Cytat: rk w Dzisiaj o 14:23
- informacja o ustawieniu tempomatu znika jakiś czas po ustawieniu ale pojawia się ponownie, jak tempomat przejmie prędkość sczytaną ze znaku drogowego po czy znika.

Jeżdżę maksymalnie na tempomacie ale to już dla mnie za dużo    a i uważaj na 40 na autostradach na zjazdach 
No w PL dostosowanie ACC do znaków to jest pomyłka. Widzę jak obecnie rozpoznaje Tig znaki i albo ten system jest do dupy, albo znaki w PL są do dupy. 

rk

Cytat: Kabe w 2019/06/20 23:59
No w PL dostosowanie ACC do znaków to jest pomyłka. Widzę jak obecnie rozpoznaje Tig znaki i albo ten system jest do dupy, albo znaki w PL są do dupy. 
Dane w DP i MMI Plus są z Navteqa, may Here w moim regionie przynajmniej mają jakość w miarę OK. DM niestety miał mapy z Navteqa, teraz ma z TomToma i chyba coś tam nie do końca wyszło z konwersją danych. Bo żeby był dramat to ja z ich nawigacji tego nie pamiętam. System czasami jest nadgorliwy w próbie wykrywania skrzyżowań kasujących ograniczenia i nie wygładza ładnie w sytuacji jak przed długim skrzyżowaniem jak i za nim jest ten sam znak.

Cytat: Snooper w 2019/06/20 21:18
Dzięki za odp w sprawie HUD'a :) obecnie jak jeżdże to mam dylemat - okulary przeciwsłoneczne czy HUD, ostatnio zauważyłem, że wolę się marszczyć ale widzieć HUD'a, wygodne to choć mankameny ma, bo w dodatku ten z TIGa lubi sobie zaskrzypieć nawet jak jest schowany ;/
Mój HUD w T2 nie skrzypi, ale T2 mają tendencję do skrzypienia z deski z przodu pomiędzy w okolicy między nawiewem a AIDem i kiedyś podejrzewałem HUDa. Temat był znany mojemu serwisowi.
Cytat: Snooper w 2019/06/20 21:18
Jeżdżę maksymalnie na tempomacie ale to już dla mnie za dużo :)   a i uważaj na 40 na autostradach na zjazdach :)
Dzięki. DP/MIB High robi fuzję danych całkiem sprawnie i rozpoznanie 40stki na zjeździe nie jest u mnie zbyt częste. Te ustawienie na tolerancję nie powoduje mocnego hamowania w takiej sytuacji i można pedałem/wajchą podnieść prędkość.

Snooper

Cytat: rk w 2019/06/21 00:41Mój HUD w T2 nie skrzypi, ale T2 mają tendencję do skrzypienia z deski z przodu pomiędzy w okolicy między nawiewem a AIDem i kiedyś podejrzewałem HUDa. Temat był znany mojemu serwisowi.



Sorry za offtop ale mam wrażenie, ze ten HUD reaguje na temperatury. Nie jest to nieustanne skrzypienie na nierownosciach itp tylko pojedynczy trzask, tak jakby plastik sie dopasowywał/przeskakiwał. Jak dla mnie tak jakby to reagowało na zmiany temperatur od slonca lub od klimy gdy zaczynam mocniej schaladzac.


A jak z jakoscia radaru? W tigu irytuje mnie, ze radar nie traci z oczu auta, ktory zjeżdza na lewy pas do skretu i mocno hamuje, tigu jadac dalej pasem na wprost hamuje wprost propprcjonalnie do tego auta, w takim wypadku reakcja na gaz jest zerowa (mija chwila zanim auto zniknie z radaru). Jadacym za mna na pewno sie to niezbyt podoba.

rk

OK, u mnie to było nieustanne skrzypienie zależne od temperatury.

Q5 ma dwa radary, więc z takimi sytuacjami radzi sobie lepiej (ma większą rozdzielczość na szerokość). Każdy z radarów ma 4 nadajniki. Ich pola widzenia pokrywają się częściowo w ramach radaru jak i między radarami. Także w teorii, nawet jak jesteśmy dość blisko radar powinien być w stanie rozróżnić auta jadące innymi pasami. W odległości 30 metrów ten system widzi już 3 pasy. W praktyce muszę to dokładnie sprawdzić. Auto jest jeszcze w pierwszych 1500 km, także praktycznie nie jeżdżę na tempomacie. Jak zdobędę trochę doświadczenia dam znać.

rk

Wydaje mi się też, że tempomat jest dłużej aktywny i częściej sam podjeżdża. Muszę to dokładnie sprawdzić. Na pewno do oceny czy ruszyć używane są czujniki parkowania i kamera i jak coś jest w okolicy auta to auto nie ruszy, jak tylko jeden z tych systemów wykryje problem auto rusza, ale wolniej.

Z ciekawostek, na ekranie nawigacji są dodatkowo oznaczone symbole korków, które aktualna trasa unika. Brakowało mi tego w Tiguanie. Działa to tak:
- jak wybrana jest oryginalna trasa (z częściowym uwzględnieniem korków) to symbole te się nie pojawiają, nawet jak ona unika pewnych korków
- w wypadku zmiany trasy z powodu korka, są one dalej widoczne w kolorze z symbolem przypominającym strzałkę od backspace

W najnowszym sofcie AUDI jest też ten sam błąd co w T2, gdzie czasami w wypadku jak zmian trasy jest dużo nagle z jakiś powodów prowadzi ona standardowa trasą, mimo, że nawigacja widzi te korki i prawidłowo oblicza czas przejazdu.Naturalnie trasa alternatywna jest dużo (np. 30 minut szybsza). W niczym nie pomaga tu ponowne wpisanie celu. Po wyłączeniu zapłonu, zaryglowaniu i ponownym uruchomieniu auta problem znika.

rk

#25
Audi przycięło i jedyną nieLEDową lampką w moim aucie jest ta w schowku po stronie pasażera, słabo;) Wyeliminowali nawet halogeny zastępując je LEDami w trybie złej pogody.

Druga ciekawostka, Audi nie pokazuje spalania od ostatniego tankowania, ma tylko długo i krótkoterminowe. Bez sensu zupełnie.

Q5 można wyposażyć w oświetlenie kabiny uruchamiane dotykiem (lampki do czytania zapalają się po ich dotknięciu), jest to całkiem sympatyczne.

Wycieraczki chodzą dużo ciszej od T2, który chyba jest jednym z gorszych aut, jeśli o to chodzi. Szumy w Q5 słychać tylko na postoju z wyłączonym radiem.

arekp

Cytat: rk w 2019/06/22 16:47Druga ciekawostka, Audi nie pokazuje spalania od ostatniego tankowania, ma tylko długo i krótkoterminowe. Bez sensu zupełnie.

Da się włączyć ;-)

Snooper

Cytat: rk w 2019/06/22 16:47Wycieraczki chodzą dużo ciszej od T2, który chyba jest jednym z gorszych aut, jeśli o to chodzi. Szumy w Q5 słychać tylko na postoju z wyłączonym radiem.

U mnie w ogole ich nie slychac ale moze to przywilej wieku mlodzieńczego : )

Kabe

Bo masz nowe  :D 
Ja w ostatni piątek zakupiłem i zmieniłem pióra wycieraczek w Tigu. Wybrałem takie jak były fabrycznie, robi je dla VW Bosch: model A244s.
Różnią się tylko tym że mają dodatkowo napis Bosch

rk

U mnie nowe w Tigu szumią znacznie mocniej niż nowe w Q5.