W zasadzie różni się tym, że jest na szybie. Co oznacza że można mieć go wyżej - jest to istotne szczególnie dla wyższych osób. Jakość/jasność jest podobna. Można go także lekko obrócić. No i plastikowa szybka nie intryguje pasażerów i przechodniów;)
Różnic w sensie zawartości nie ma za dużo. Zauważyłem trzy:
- wygląd skrzyżowań ma więcej szczegółów i jest kolorowy
- informacja o ustawieniu tempomatu znika jakiś czas po ustawieniu ale pojawia się ponownie, jak tempomat przejmie prędkość sczytaną ze znaku drogowego po czy znika. Tutaj również kolory oznaczają ręczne/automatyczne ustawienie.
- informacja o odległości i wykryciu linii rozdzielających jest na stałe i pokazuje też ostrzeżenia o za małej odległości od poprzedzającego pojazdu. Jest mniejsza niż w Tiguanie. Notabene, można regulować jaki odstęp system uznaje za niebezpieczny.
Wydaje mi się, że prędkość i znaki są ciut większe, ale to może wrażenie. Ogólnie chyba całe pole HUD jest minimalnie większe.
Z kolejnych ciekawostek:
Audi po uruchomieniu testuje więcej elementów układu hamulcowego, co kończy się interesującym dźwiękiem po przejechaniu krótkiego dystansu. To może niektórych denerwować;)
Bieg jałowy jest dostępny w każdym trybie jazdy (a nie tylko eco/efficiency).
Tempomat/ACC ma kilka dodatkowych funkcji:
- przy mniejszych prędkościach (50 km/h) rozpoznaje stojące pojazdy (np. na światłąch), także jak pojazd przed nami zmieni pas a następny stoi
- zasięg radaru tempomatu jest znacząco większy (ponad 200 m, może i 250), tak jak na długość jak i na szerokość, tempomat łatwiej rozpoznaje wcinające się na pas auta
- jak pisałem wyżej, tempomat może pobierać dane o prędkości z nawigacji. Zatem jak np. za górką jest ograniczenie 50km/h, auto zwolni (skrzynia ustawi odpowiedni bieg lub bieg jałowy bo ma informacje o profilu drogi) i na wysokości np. obszaru zabudowanego będziemy jechać 50 km/h. Tempomat uwzględnia prędkość z tolerancją co nie znaczy, że da się ustawić +10km/h, po prostu można na ograniczenie wpaść z ciut wyższą/niższa prędkością. Można też tolerancję lub rozpoznawanie prędkości wyłączyć. Jeśli jest nowy znak to tempomat rozpozna ograniczenie po przejechaniu obok znaku, ew. jeśli ten znak wykryło już kilka innych samochodów to dane zostaną wysłane online (podobno - instrukcja wspomina też, że najnowsze dane o prędkościach w rejonie są rozsyłane również online, więc w teorii dane na mapie nie są już tak istotne). Działa to nieźle, ale i tak co jakiś czas trzeba to skorygować ze względu na problemy z danymi/systemem. No i te nieszczęsne +10km/h jako opcja, która jest np. w BMW. Dodatkowo, tempomat może brać dane o łukach, skrzyżowaniach, rondach, wzniesieniach i odpowiednio ustawiać prędkość (np. zwolnić na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed nim, przed skrętem w lewo lub w prawo, wolniej jechać na rondzie, dostosowywać prędkość do zakrętu lub rampy zjazdowej/wjzdowej.