Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie

Zaczęty przez rk, 2019/06/16 15:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Ktoś jest zainteresowany bardziej szczegółowym porównaniem Audi Q5 i Tiguana II ? Mam oba więc myślałem o takim wątku, gdzie na bieżąco mogę opisać różnice na plus każdego modelu (po kilka per post).




arekp

Mnie urzekła podczas wczorajszych oględzin i wycieczki testowej różnica w jakości zawieszenia - przyjmowania zwłaszcza niewielkich nierówności, które mam okazję pokonywać każdego dnia, a które powodują "dzwonienie" zawieszenia w Tiguanie.

rk

Poduszkowiec to nie jest, ale fakt, że zawieszenie pneumatyczne zwłaszcza w wypadku dużych nierówności tłumi je lepiej. Koła 235/55/R19 wQ5, 255/45/R19 w T2.

Nawet zawieszenie sportowe w Q5 miało tą cechę. Nie miałem okazji testować standardowego ani odpowiednika DCC (regulowane amortyzatory), ale jest to zapewne dobry kompromis (zwłaszcza zawieszenie standardowe) dla skomplikowanej pneumatyki.

Po krótkich testach wydaje mi się, że bywały sytuacje gdzie Tiguan zachowywał się lepiej (poprzeczne nierówności przy większych prędkościach, typu płyty betonowe itp). Q5 w trybie komfort dość mocno porusza się na boki (jak dla mnie nie nadaje się do miasta, tylko na trasy autostradowe). W ustawieniu auto osiągnięto bardzo dobry balans.

Podsumowując zawieszenie Tiguana jest naprawdę OK (zwłaszcza biorąc pod uwagę cene). Zmieniłem o nim zdanie na plus, ale to w Q5 jest naprawdę ekstra i wygrywa głównie na drogach słabej jakości.

Kabe

Czy możesz opisać różnice w systemach Infotainment?   

rk

#4
Generalnie rozwiązanie Infotainment jest dość podobne.

Jest więc MIB2 w dwóch wersjach, ekwiwalent DM i DP (różnią się wielkością ekranu). Ja porównuje DP z przyciskami do wersji MMI Plus w Audi.

1. Brak ekranu dotykowego w Audi (przydałby się, jest to dość dobre na postoju). BMW ma i pokrętło i ekran dotykowy w nowych autach.
2. W wersji MMI Plus z S-Tronic'iem (ekwiwalent DSG) mam pole dotykowe (touchpad z kilkoma wbudowanymi przyciskami)przed dźwignią zmiany biegów oraz pokrętło, które jest joystick'iem. Jest to super wygodne w trakcie jazdy, nadgarstek spoczywa na małym, płaskim lewarku a ręka na pokrętle lub touchpadzie. Na touchpadzie można pisać palcem, wybierać, powiększać, przesuwać mapę, wybierać na nie cele (np. korki) itp., pokrętłem zoomować, przesuwać opcje w menu. Joystick włącza szybkie menu wybierania muzyki, manu opcji i menu akcji. Generalnie, rozwiązanie zdecydowanie lepsze w trakcie jazdy ale wolniejsze na postoju.
3. Niby części AID miały być te same, ale chyba coś zmieniono. Ekran wygląda zdecydowanie lepiej (rozdzielczość/antyaliasing). AID (Virtual Cockpit w Audi) i MMI działają bardzo płynnie i szybko (różnicę widać gołym okiem, szczególnie z mapami Google). Ekran MMI też wygląda dużo lepiej niż w moim DP, różnica pomiędzy nowym DP bez przycisków jest mniejsza ale też jest. Na niekorzyść Audi - ekran nie jest wkomponowany w deskę i ma obleśną, szeroką ramkę. Łatwiej się za to cofa samochodem, bo można jednocześnie patrzeć na lusterko i ekran kamery cofania. Ekran można też wyłączyć, a muzyka będzie grała/nawigacja działała.
4. AID ma taki sam jak MMI układ menu, tylko obcięty i lekko dostosowany (mała ilość dodatkowych opcji specyficznych dla AID). Taka unifikacja jest bardzo fajna.
5. AID jest duży i można zmniejszyć zegary do minimum, wtedy mamy pełen widok również na boki. Można też włączyć widok satelitarny w AID/Virtual Cockpit.
6. Jest dostępna baza danych Gracenote online (albumy, tagi, opisy utworów). Jak na razie nie widzę specjalnie różnicy dla moich mp3.
7. W trybie muzyki ikony albumów są dość małe i większość ekranu MMI nie jest używana. To samo tyczy ikon radiowych. W T2 podoba mi się to bardziej.
8. Jest dostępny program guide dla stacji DAB. Można także wyświetlić podsumowanie wysyłanych wiadmości tekstowych (dla DAB i FM).
9. Nazwy programów FM chyba są znajdowane automatycznie i nie zmieniają się jak zmienia się opis RDS. W Tiguanie musiałem je zapamiętać we właściwym momencie.
9. Pokaz slajdów dla stacji DAB niby jest dostępny z automatu ale musiałem go wywoływać ręcznie.
10. Dostępne są radia internetowe, skrzynka mailowa i inne. Audi Connect (Car-Net) ma dodatkowe opcje jak rozkłady jazdy pociągów, odloty/przyloty samolotów, dostęp do maila.
11. Jest inna filozofia obsługi, sporo opcji pojawia się wielokrotnie w miejscach w których mogą być przydatne. To trochę przytłaczające. W T2 stosowano podobny trik (np. ustawienia dźwięku były w kilku miejscach). Układ menu jest chyba prostszy, ale często w T2 trzeba się więcej naklikać. W Audi wszystko, co ma związek z bieżącą funkcją jest szybko znajdowalne/wybieralne.
12. Wiele opcji menu można przyporządkować do przycisków szybkiego wybierania, np. stacje radiowe, kontakty telefoniczne itp.

W wypadku systemu B&O jest 19 głośników (10 w T2 w DYNAUDIO), system na podstawie balance/fadera przesuwa scenę (zmienia opóźnienie kanałów) a także zmienia się automatycznie equalizer wraz ze zmianą głośności (mniej basów jak głośniej, więcej jak ciszej itp. - dźwięk brzmi tak samo niezależnie od głośności). Mikrofon w aucie ocenia poziom hałasu i zwiększa głośność (GALA plus). Całkiem OK jest też dźwięk surround. Wrażenia są lepsze niż z DYNAUDIO, ale różnica nie jest jakaś kolosalna. W T2 była tylko możliwość regulacji opóźnienia w DYNAUDIO.

Nawigacja pamięta takie rzeczy jak ustawienia widoku trasy, więc ekran MMI zawsze może taki widok pokazywać (bez konieczności ingerencji użytkownika). Zoomowanie też jest lepiej rozwiązane - jeśli używamy 2 funkcji autozoom na podstawie typu drogi lub tylko przy skrzyżowaniu, nawet jak zmienimy zoom to po chwili wraca on do ustawień domyślnych bez ingerencji użytkownika. Można to też wyłączyć. Zoomować można na AID (przycisk na kierownicy) i na MMI oddzielnie.

Kolory nawigacji są bardziej wyraźne, jest też specjalny tryb dla ruchu drogowego. Trasy alternatywne to najszybsza, druga to alternatywna, trzecia to EKO. W T2 alternatywna chyba jest najkrótsza.

Audi ma update'y map zintegrowane na stronie WWW myAudi (odpowiednik portalu WWW Car-Net) (obecnie widać tylko odpowiednik DM). Co ciekawe odpowiednik DM w Audi ma ciągle mapy NavTeqa a nie TomToma (pobieżnie je porównując). Mimo, że mapy są dostępne na stronie ich instalator to jakiś wynalazek w Javie. Działa nieźle, ale chwile zajmuje domyślenie się jak go w ogóle odpalić. Jak wrzucą mapy do MMI Plus, jestem ciekaw czy pojawią mi się na stronie. Update online do map 2019/2020 jest aktualnie dostępny (więc jest bardzo wcześnie).

Z innych rzucających się w oczy różnic.

Obraz z kamer jest obłędny w porównaniu do T2 (tu chyba też coś zmieniono, bo na testach nie wyglądało to dobrze), tylna kamera działa też bardzo dobrze w nocy. Kamery 360 stopni dają w widoku rybiego oka znacznie szerszy i mniej zniekształcony obraz. Przemieszczenie się między widokami zajmuje chwilę (pokrętło) Na niekorzyść Audi - nie ma widoku ze zbliżeniem na koło (koła), nie mam pojęcia czemu. Jest tylko widok z góry, który jest czytelny ale czasami widok na koła przydaj się bardziej. W Q5 brak możliwości opcji trailer Assist, natomiast sterownik potrafi wykryć czy masz przyczepę czy bagażnik rowerowy (podobno) :)


EDIT: dla kamer 360 stopni nie ma też widoków góra-przód i góra tył (osobiście przeze mnie nie używanych).

Kabe

Bardzo fajny opis i porównanie. Dzięki

TMP

Również dziękuję, szczególnie za informacje o których nie wspomni nigdy sprzedawca ani folder reklamowy - czyli dość zaskakujące ograniczenia kamer 360 stopni (brak widoku na prawe koło, c'mon...).

Co do Infotainment to opis brzmi zupełnie jak MMI Plus Touch w aktualnym A4 - rzeczywiście pokrętło i touchpad są fajne np. do wpisywania liter, ale brak ekranu dotykowego pod koniec drugiej dekady XXI wieku jest decyzją dość ekscentryczną. O ile UI jest takie jak w A4, to trzeba się też nauczyć jakie opcje są w lewym, a jakie w prawym menu kontekstowym. Cóż, może kiedyś "MMI Touch Response" trafi i do "niższych" modeli :).

rk

Ciekawą funkcją jest brak bagnetu oleju. Auto wyposażone jest w czujnik, dane są też dostępne online. Wymuszenie sprawdzenia poziomu oleju polega na zaparkowaniu auta z rozgrzanym silnikiem, wyłączeniu silnika, włączeniu zapłonu i po 2 minutach jest wynik. Czasami te informacje są chyba aktualizowane automatycznie. Auto podaje też ile oleju dolać jak zacznie go brakować;) Serwis ma specjalny bagnet serwisowy, który umożliwia sprawdzenie ręczne.

Te elementy kontrolne o których piszesz @TMPsą wspólne dla platform MQB i MLB w Audi (częściowo), ale chyba te duże touchpady są tylko w serii Q (na pewno Q7 i Q5). W A4 touchpad jest zintegrowany w pokrętle/joysticku.

Co do obu menu kontekstowych to jest tam jakaś logika. Dość szybko można to załapać.

MMI Touch Response też nie jest idealny (sporo to testowałem w A6) i miałem problemy z trafianiem (mimo dużych przycisków i haptic feedbacku). Z ciekawostek te pola haptic feedback są konfigurowalne, i jak w danym trybie nie ma gdzieś przycisku to nie ma feedbacku:) W trakcie jazdy nie wygrasz z pokrętłem/touchpadem.

Z interesujących niespodzianek związanych z myAudi (odpowiednik Car-Net).
- jest instrukcja obsługi po Polsku, bez możliwości ściągnięcia ale jest wyszukiwarka
- myAudi przez WWW nie ma lokalizacji auta
- myAudi nie ma danych o podróżach, spalaniu itp. WTF??!?
- myAudi przez WWW u mnie (u innych akurat jest) nie ma danych o serwisie - elektroniczna ksiązka adresowa (można tylko umawiać i zobaczyć ostatnie wizyty). W aplikacji jest dostępna elektroniczna książka adresowa oraz co ile km/lat wymieniać elementy eksploatacyjne (u mnie akurat pokazuje błąd serwera:) ) - mam nadzieje, że po pierwszym przeglądzie EKW się pojawi przez WWW
- myAudi ma dane o gwarancji, wyposażeniu auta, dane techniczne (w tym spalanie) i wykupione pakiety oraz pełny widok auta wliczając wnętrze
- myAudi ma w apce informacje o korkach i łatwiej znaleźć POI (są symbole)
- myAudi umożliwia wysyłanie punktów tylko przez apkę, chyba nie można wysyłać całych tras
- myAudi nie ma informacji do kiedy ważne są licencje na Audi Connect WTF?!?!?! i nie ma na razie opcji odnowienia
- w myAudi można umówić termin wizyty w serwisie, nie tylko w wypadku przeglądów - pewnie nie działa w praktyce tak samo jak w wypadku CarNetu:)

Dla uzupełnienia, ekrany w Audi mają podświetlenie i nie zapewniają poziomów czerni jak w BMW.


EDIT: co do kamer, brak widoku na koła jest normą w chyba każdym Audi jakie testowałem do tej pory a które miało kamery 360 stopni.

rk

Kilka wkurzających cech Q5 w stosunku do Tiguana:
- hałaśliwe otwieranie się zamka klapy bagażnika
- próg załadowczy, no bez jaj, niski i niby nie przeszkadza ale jednak. Ma za to ładną aluminiową listwę.
- ma roletę, którą słychać (rzadko, ale jednak)
- chyba mocniej czuć uruchomienie silnika jak auto jest w pozycji P
- przy sporych skrętach (o 90 stopni) i łagodnym łuku już ze 2-3 razy nie wyłączył mi się kierunkowskaz
- otwieranie gestem wymaga pociągnięcia z piszczela w zderzak, w T2 jest to łatwiejsze, może to kwestia przyzwyczajenia
- brak zamykania po oddaleniu się od bagażnika (zamykać można gestem)
- klapa na maxa otwiera się ciut wyżej i czerwona linia przy cofaniu (przy użyciu kamery cofania) jest dość daleko (dalej niż w Tiguanie gdzie klapa prawie ociera się o ściane, w Q5 pozwala stanąć za klapą). Może to być istotne dla tych którzy parkują tyłem do ściany.
- lusterka nie otwierają się po odryglowaniu auta (co może też być zaleta dla zapominalskich)
- nie ma poduszki kolanowej kierowcy
- 2 bieg wentylatorów klimatyzacji jest stosunkowo głośny, w Tiguanie mogłem non stop jeździć na auto a tutaj zmieniam ręcznie na 1 bieg, łatwiej też wywołać świszczenie przy przykręceniu nawiewów
- podobne poziomy trzasków tapicerki, no ale to wymaga odrobiny czasu by je namierzyć. Porównuje z wyprowadzonym z trzasków Tiguanem:)

Dość wyraźnie słychać też toczące się opony, chyba z tyłu, nie wiem czy to kwestia opon, tego, że kabina jest mega cicha czy TTTM. Przy działającej klimie lub radiu nie słychać tego za bardzo, ale jak ktoś jeździ bez powinien się zastanowić, czy mu to nie przeszkadza. Musze przetestować na czułym uchu @arekp ;)

Kilka zalet Q5:
- super zawieszenie
- siedzenia tylne można podnieść około 45 stopni z bagażnika, ale to różnie działa, tak samo jak składanie (czasami dobrze, czasami fotele ledwo się ruszą)
- tylne siedzenia mają dźwignię, a nie bezsensowny pasek, co niestety trochę utrudnia prowadzenie pasów bezpieczeństwa, można je za to schować w szczelinie między siedzeniem a tapicerką słupka C
- porządny HUD
- dużo cichszy od Tiguana przy prędkościach powyżej 100 km/h, przy 140km/h nie słychać za bardzo powietrza, jak już będę miał okazję pojechać z większą prędkością to dam znać czy jest to taki sam bardzo dobry poziom
- pali mniej przy silniku 245 KM i masie większej o 200 kg
- można mieć ładowanie indukcyjne połączone z RSAP w telefonie, ew. kartę SIM+antena indukcyjna+ładowanie indukcyjne, nice....
- skrzynia sama przełącza się w P (po wyłączeniu silnika)
- można przejść z R do D bez naciskania przycisku blokującego, ale nie odwrotnie (całe szczęście ;) )
- nie ma efektu wagonikowego tak jak w DSG w Tiguanie, na pewno nie słychać tego w kabinie, mam nadzieję, że tak pozostanie. Do tej pory słyszałem załączające się sprzęgła raz w garażu ale dźwięk był stłumiony.
- można mieć jeden z uchwytów na napoje podgrzewany/chłodzony. Wyłożony jest metalem, także nie ma problemu ze skraplająca się wodą.
- roleta szyberdachu może być całkowicie zamknięta a dach otwarty, to samo tyczy się trybu uchylenia
- można mieć rolety w tylnych oknach

Udało mi się też 2 razy zdławić silnik jak start stop go włączył ponownie, nie jest to zbyt fajne, muszę zaobserwować kiedy to się dzieje i czy da się go szybciej uruchomić). Jeżdżę Q5 bez AutoHolda, w T2 z i nie zdarzyło mi się to ani razu.

Kabe

Widać że to jedna rodzina, a różnice no muszą być by auta się czymś wyróżniały

Fircyk

#10
Czytam te opinie  o Q5 i o dziwo mogę  się  zgodzić  ze wszystkim  co napisał kolega " rk ".
Dodam tylko że  samo zawieszenie w mojej ocenie to w Q5 jest cichsze i bardziej sprężyste  z powodu wielowahacza zdecydowanie na plus.

Ekran nawigacja  w mojej ocenie brak dotyku porażka  natomiast  i w tiguanie zdarzyło  się że pokrętło  by się  przydało, chodź  wolę  rozwiązanie VW z dotykiem i ekranem wbudowanym.

Co do tylnej kanapy i jej obsługi, miałem przyjemność  wozić  znajomych i rodzinę  oraz sam sccxx szzzxxwqjechać oboma autami. Sama obsługa zero problemów, a to najważniejsze.

Bagażnik w Q5 jest ładniej wykończony  i na tym koniec półka  w Tiguuanie jest jak dla mnie bardziej praktyczna bo jest bezobsługowa, a roleta wiecznie otwieranie-zamykanie ( albo raczej niezamykanie)  i wydaje się  że  z tyłu  w Q5 jest głośniej. 

Kabina Q5 wykładzina na podłodze  jest fajniejsza i łatwiejsza w sprzątaniu.

Mniej słychać  szumy powietrza przy podmuchach i wietrze. Jeśli chodzi o podłogę  to jest podobnie. Ale sam tył  auta jest w Q5 głośniej.

Sam silnik mam Tdi to Q5  190 Hp w środku wygrywa jest ciszej ale na zewnątrz  to Q5 chodzi jak traktor a TIGUAN 150Hp jest cichutki. 

Pozycja za kierownicą  w Q5 jest super. Można oprzeć  ręce o podłokietnik trzymając kierownicę. 
Tiguan ma bardzo wysoko kierownicę  oraz cały kokpit ( jest bardziej przestronny)

Virtual Cockpit to trudna decyzja ale jednak Tiguan wygrywa za bardziej czytelne wskazania zatankowania auta i temp. W Q5 zasłania kierownicą

Same fotele to PORAŻKA (wąskie  twarde jakieś  takie kąciate )  i przy wsiadaniu progi (  ten plaski plastik) jest cały brudny porysowany od butów  ale pionowa część  jest lepiej osłonięta.

Oba auta mam z automatem i klasyczny lewarek bardziej mi przypadł  do gustu oraz domownikom.

Pedał gazu i jego reakcja to w mojej ocenie w obu autach PORAŻKA
Tiguan  pedały  i jego reakcja a raczej  jej brak  (opóźnienie) jest jeszcze znośny bo jak już  działa  to robi to bardzo płynnie Kick Down   jest tam gdzie powinien być.
Audi brak reakcji  a następnie przyspiesza bardzo mocno z szarpnieciem albo odrazu Kic  Down  jest to bardzo dziwne i tylko Teść  jest zadowolony bo twierdzi że  idzie jak wyścigowa, reszta ma ochotę  się  oczyścić po takiej jeździe.
Tiguan jest bardziej przewidywalny i płynnie się  go prowadzi mimo mniejszej ( jeszcze ) mocy.

  Tylna klapa Tiguan wygrywa możliwość zamknięcia klapy przed wyjąć  bagażu.

Bardzo dobre hamulce  po prostu żyleta jeszcze się nie ugotowały. Tiguan niestety już  ugotowany.

W Q5 System bezkluczykowy na wszystkich drzwiach

arekp

Jeśli idzie o ilość szumu na tylnej kanapie w Q5, to tego nie da się uniknąć nawet dzięki dużo lepszemu wykończeniu i wyciszeniu strefy bagażowej. Winna jest ta roletka, która nie oszukujmy się, jest kawałkiem zwijanej folii - jak w Tiguanie wiozę koła na wymianę i mam zdemontowaną półkę + położone fotele, to też wszystko słychać.

Moje odczucia z pierwszego styku z Q5 u Roberta to "o kurde, jaki mały bagażnik". Ilość miejsca na nogi dla tylnych pasażerów w Tiguanie jest ogromna, w Q5 przypominają mi się czasy A4 - z przodu komfort lub "po japońsku" dla przodu i tyłu, czyli jako-tako.

Kwestia reakcji na pedał przyśpieszenia, jeszcze nie miałem okazji jechać Q5, ale te 45KM różnicy między moim Tiguanem, a Roberta robiło sporą różnicę - zwłaszcza w jeździe miejskiej, więc do obecnych 245KM w Q5 spodziewam się przepaści, bo już Robert sam zauważył że przyśpiesza przyjemnie. Tyle, ze mówimy o TSI.


W Tiguanie korci mnie przeróbka na 4x Keyless ;-)

rk

#12
No mi również wypada się z kolegą @Fircyk zgodzić, wspomnę tylko o pewnych różnicach o mojej ocenie, które mogą wynikać np. ze względów anatomicznych lub zwykłych ludzkich preferencji. Warto o nich wspomnieć, co mam nadzieję ułatwi dobry zakup lub uniemożliwi zakup auta które nam nie pasuje. Sporo z tych szczegółów zauważyłem po tygodniowej jeździe, wcześniejsze testy weekendowe i 200 km nie wystarczą, więc auta lepiej brać do sprawdzenia na dłużej.

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Sam silnik mam Tdi to Q5  190 Hp w środku wygrywa jest ciszej ale na zewnątrz  to Q5 chodzi jak traktor a TIGUAN 150Hp jest cichutki. 
Muszę przetestować moje TSI z zewnątrz, ale wewnątrz to go w wielu sytuacjach nie słychać w ogóle, ew. bardzo delikatny, basowy pomruk. Wyciszenie kabiny na plus, Tiguan potrafił wyć czasami podczas przyśpieszania.

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Pozycja za kierownicą  w Q5 jest super. Można oprzeć  ręce o podłokietnik trzymając kierownicę. 
Tutaj należy zwrócić uwagę, że ja np. jestem dość wysoki i lepiej jak przesunę podłokietnik (chociaż od biedy można bez). Niestety nie mogę tego samego zrobić z podparciem w drzwiach, chociaż zwykle kładę tam całą rękę (W Tiguanie jest ciut lepiej ale nie tak dobrze jak np. w Golfie). Ale ogólnie zgadzam się, pozycja jest w Q5 lepsza. Jestem też w zasięgu touchpada (w miarę).

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Virtual Cockpit to trudna decyzja ale jednak Tiguan wygrywa za bardziej czytelne wskazania zatankowania auta i temp. W Q5 zasłania kierownicą
Akurat tu mam przeciwne zdanie, bo w T2 ciągle przegapiałem rezerwę (jakiś taka słaba pomarańczowa lampka, większość osób jednak nie widziała problemu) a przy mojej pozycji w Q5 wszystko widać (kierownica nie zasłania bo jest bardzo wysoko i jest super widoczna żółta lampka plus czerwona dioda). Nie żebym miał cokolwiek do AID w T2, jest naprawdę super.

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Same fotele to PORAŻKA (wąskie  twarde jakieś  takie kąciate )  i przy wsiadaniu progi (  ten plaski plastik) jest cały brudny porysowany od butów  ale pionowa część  jest lepiej osłonięta.
Też mam sportowe fotele i musiałem się nagimnastykować, żeby to dobrze ustawić. Skończyło się lekkim podniesieniem frontu siedziska, czego nie lubię. Ciągle jednak mam wrażenie, że moje lewe udo jest za mocno naciskane (przez przednią część lewego boczku siedziska) a martwy pedał jest za bardzo w lewo i stopę mam lekko pod kątem. W T2 i skórzanych fotelach jest idealnie (chociaż człowiek jeździ na boki). Przed zakupem warto pojeździć minimum 2-3 godziny, żeby się nie naciąć.

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Oba auta mam z automatem i klasyczny lewarek bardziej mi przypadł  do gustu oraz domownikom.
U mnie jest w rodzinie odwrotnie, mogę zmieniać tym lewarkiem szybciej biegi i podpiera nadgarstek jak grzebie pokrętłem/touchpadem. Jak widać to mocno sprawa gustu.

Cytat: Fircyk w 2019/06/19 02:49
Pedał gazu i jego reakcja to w mojej ocenie w obu autach PORAŻKA
Tiguan  pedały  i jego reakcja a raczej  jej brak  (opóźnienie) jest jeszcze znośny bo jak już  działa  to robi to bardzo płynnie Kick Down   jest tam gdzie powinien być.
Audi brak reakcji  a następnie przyspiesza bardzo mocno z szarpnieciem albo odrazu Kic  Down  jest to bardzo dziwne i tylko Teść  jest zadowolony bo twierdzi że  idzie jak wyścigowa, reszta ma ochotę  się  oczyścić po takiej jeździe.
Tiguan jest bardziej przewidywalny i płynnie się  go prowadzi mimo mniejszej ( jeszcze ) mocy.
Musi to zatem mocno się różnić w benzynach, co w wypadku Tiguana sporo osób zauważyło (narzekają głównie dieslowcy). W wypadku benzyn TSI cały napęd jest zestrojony lepiej w Q5 i wspomniana przez Ciebie płynna jazda (zwłaszcza momentem) jest dużo łatwiejsza niż w T2. Chociaż po przyzwyczajeniu dało się T2 też w miarę płynnie jeździć. Dobra uwaga, każdy kupujący powinien to sobie dokładnie przetestować, bo to mocno zależy od stylu jazdy.

rk

Cytat: Kabe w 2019/06/18 21:35
Widać że to jedna rodzina, a różnice no muszą być by auta się czymś wyróżniały
Dokładnie, takich samych produktów z innym logo nie da się sprzedać, kiedyś widziałem taką próbę i sieć handlowa odrzuciła konkurencyjny produkt bo za mało się różnił.

Widać tutaj mocne, czasami wręcz chamskie pozycjonowanie (np. Skoda ma dane nawigacyjne skompresowane ZIPem, VW 7z, Audi ma szybko updaty online itp.). Z drugiej strony jak piszesz, pewne funkcje zarezerwowane są dla danej marki (Skoda - fajne, praktyczne gadżety i więcej miejsca w środku kosztem np. plastików, Seat - ładniejszy i odważniejszy design niż reszta grupy, Audi lepsze prowadzenie, zawieszenia i zestawy silników (chociaż VW też ma dobry wybór) a takżę wykończenie i kilka ekstra asystentów.

Co do asystentów, Audi ma 4, których nie ma w T2.
- asystent skrętu w lewo na skrzyżowaniu, przy niskich prędkościach i aucie jadącym z przeciwka auto zahamuje samo
- asystent omijania (jak się zagapimy i zaraz się komuś władujemy w tyłek, po próbie ucieczki na sąsiedni pas asystent pomaga się nam wpasować
- side assist ostrzega o rowerzystach, samochodach przy próbie otwarcia drzwi
- podobno, jak jakieś inne audi wpadnie w poślizg, stoi na awaryjnych lub gwałtownie hamuje to dostajemy informacje online o niebezpieczeństwie

Z przyjemnych rzeczy, kierownica (jeśli jest elektrycznie sterowana i się to włączy) przesuwa się do góry przy wsiadaniu, przesuwania fotela do tyłu nie zauważyłem ale mam go ustawionego mocno do tyłu.

Audi nie ma też z Matrix LEDami halogenów, jest tryb świateł do złej pogody, który skraca zasięg prawej części świateł asymetrycznych by zrównać go z lewą częścią i się sam wyłącza przy wyższych prędkościach.

rk

#14
Z dobrych patentów - tylne światła są wkomponowane w klapę, więc jak się podniosą razem z nią to świecą tylne światła w zderzaku. Co ciekawe, to samo dzieje się w wypadku awarii tylnych modułów LED. Niestety wymiana świateł w zderzaku to prosty, ale jednak demontaż modułów.