Fora techniczne > AUDI Q5

Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie

<< < (2/19) > >>

Kabe:
Bardzo fajny opis i porównanie. Dzięki

TMP:
Również dziękuję, szczególnie za informacje o których nie wspomni nigdy sprzedawca ani folder reklamowy - czyli dość zaskakujące ograniczenia kamer 360 stopni (brak widoku na prawe koło, c'mon...).

Co do Infotainment to opis brzmi zupełnie jak MMI Plus Touch w aktualnym A4 - rzeczywiście pokrętło i touchpad są fajne np. do wpisywania liter, ale brak ekranu dotykowego pod koniec drugiej dekady XXI wieku jest decyzją dość ekscentryczną. O ile UI jest takie jak w A4, to trzeba się też nauczyć jakie opcje są w lewym, a jakie w prawym menu kontekstowym. Cóż, może kiedyś "MMI Touch Response" trafi i do "niższych" modeli :).

rk:
Ciekawą funkcją jest brak bagnetu oleju. Auto wyposażone jest w czujnik, dane są też dostępne online. Wymuszenie sprawdzenia poziomu oleju polega na zaparkowaniu auta z rozgrzanym silnikiem, wyłączeniu silnika, włączeniu zapłonu i po 2 minutach jest wynik. Czasami te informacje są chyba aktualizowane automatycznie. Auto podaje też ile oleju dolać jak zacznie go brakować;) Serwis ma specjalny bagnet serwisowy, który umożliwia sprawdzenie ręczne.

Te elementy kontrolne o których piszesz @TMPsą wspólne dla platform MQB i MLB w Audi (częściowo), ale chyba te duże touchpady są tylko w serii Q (na pewno Q7 i Q5). W A4 touchpad jest zintegrowany w pokrętle/joysticku.

Co do obu menu kontekstowych to jest tam jakaś logika. Dość szybko można to załapać.

MMI Touch Response też nie jest idealny (sporo to testowałem w A6) i miałem problemy z trafianiem (mimo dużych przycisków i haptic feedbacku). Z ciekawostek te pola haptic feedback są konfigurowalne, i jak w danym trybie nie ma gdzieś przycisku to nie ma feedbacku:) W trakcie jazdy nie wygrasz z pokrętłem/touchpadem.

Z interesujących niespodzianek związanych z myAudi (odpowiednik Car-Net).
- jest instrukcja obsługi po Polsku, bez możliwości ściągnięcia ale jest wyszukiwarka
- myAudi przez WWW nie ma lokalizacji auta
- myAudi nie ma danych o podróżach, spalaniu itp. WTF??!?
- myAudi przez WWW u mnie (u innych akurat jest) nie ma danych o serwisie - elektroniczna ksiązka adresowa (można tylko umawiać i zobaczyć ostatnie wizyty). W aplikacji jest dostępna elektroniczna książka adresowa oraz co ile km/lat wymieniać elementy eksploatacyjne (u mnie akurat pokazuje błąd serwera:) ) - mam nadzieje, że po pierwszym przeglądzie EKW się pojawi przez WWW
- myAudi ma dane o gwarancji, wyposażeniu auta, dane techniczne (w tym spalanie) i wykupione pakiety oraz pełny widok auta wliczając wnętrze
- myAudi ma w apce informacje o korkach i łatwiej znaleźć POI (są symbole)
- myAudi umożliwia wysyłanie punktów tylko przez apkę, chyba nie można wysyłać całych tras
- myAudi nie ma informacji do kiedy ważne są licencje na Audi Connect WTF?!?!?! i nie ma na razie opcji odnowienia
- w myAudi można umówić termin wizyty w serwisie, nie tylko w wypadku przeglądów - pewnie nie działa w praktyce tak samo jak w wypadku CarNetu:)

Dla uzupełnienia, ekrany w Audi mają podświetlenie i nie zapewniają poziomów czerni jak w BMW.


EDIT: co do kamer, brak widoku na koła jest normą w chyba każdym Audi jakie testowałem do tej pory a które miało kamery 360 stopni.

rk:
Kilka wkurzających cech Q5 w stosunku do Tiguana:
- hałaśliwe otwieranie się zamka klapy bagażnika
- próg załadowczy, no bez jaj, niski i niby nie przeszkadza ale jednak. Ma za to ładną aluminiową listwę.
- ma roletę, którą słychać (rzadko, ale jednak)
- chyba mocniej czuć uruchomienie silnika jak auto jest w pozycji P
- przy sporych skrętach (o 90 stopni) i łagodnym łuku już ze 2-3 razy nie wyłączył mi się kierunkowskaz
- otwieranie gestem wymaga pociągnięcia z piszczela w zderzak, w T2 jest to łatwiejsze, może to kwestia przyzwyczajenia
- brak zamykania po oddaleniu się od bagażnika (zamykać można gestem)
- klapa na maxa otwiera się ciut wyżej i czerwona linia przy cofaniu (przy użyciu kamery cofania) jest dość daleko (dalej niż w Tiguanie gdzie klapa prawie ociera się o ściane, w Q5 pozwala stanąć za klapą). Może to być istotne dla tych którzy parkują tyłem do ściany.
- lusterka nie otwierają się po odryglowaniu auta (co może też być zaleta dla zapominalskich)
- nie ma poduszki kolanowej kierowcy
- 2 bieg wentylatorów klimatyzacji jest stosunkowo głośny, w Tiguanie mogłem non stop jeździć na auto a tutaj zmieniam ręcznie na 1 bieg, łatwiej też wywołać świszczenie przy przykręceniu nawiewów
- podobne poziomy trzasków tapicerki, no ale to wymaga odrobiny czasu by je namierzyć. Porównuje z wyprowadzonym z trzasków Tiguanem:)

Dość wyraźnie słychać też toczące się opony, chyba z tyłu, nie wiem czy to kwestia opon, tego, że kabina jest mega cicha czy TTTM. Przy działającej klimie lub radiu nie słychać tego za bardzo, ale jak ktoś jeździ bez powinien się zastanowić, czy mu to nie przeszkadza. Musze przetestować na czułym uchu @arekp ;)

Kilka zalet Q5:
- super zawieszenie
- siedzenia tylne można podnieść około 45 stopni z bagażnika, ale to różnie działa, tak samo jak składanie (czasami dobrze, czasami fotele ledwo się ruszą)
- tylne siedzenia mają dźwignię, a nie bezsensowny pasek, co niestety trochę utrudnia prowadzenie pasów bezpieczeństwa, można je za to schować w szczelinie między siedzeniem a tapicerką słupka C
- porządny HUD
- dużo cichszy od Tiguana przy prędkościach powyżej 100 km/h, przy 140km/h nie słychać za bardzo powietrza, jak już będę miał okazję pojechać z większą prędkością to dam znać czy jest to taki sam bardzo dobry poziom
- pali mniej przy silniku 245 KM i masie większej o 200 kg
- można mieć ładowanie indukcyjne połączone z RSAP w telefonie, ew. kartę SIM+antena indukcyjna+ładowanie indukcyjne, nice....
- skrzynia sama przełącza się w P (po wyłączeniu silnika)
- można przejść z R do D bez naciskania przycisku blokującego, ale nie odwrotnie (całe szczęście ;) )
- nie ma efektu wagonikowego tak jak w DSG w Tiguanie, na pewno nie słychać tego w kabinie, mam nadzieję, że tak pozostanie. Do tej pory słyszałem załączające się sprzęgła raz w garażu ale dźwięk był stłumiony.
- można mieć jeden z uchwytów na napoje podgrzewany/chłodzony. Wyłożony jest metalem, także nie ma problemu ze skraplająca się wodą.
- roleta szyberdachu może być całkowicie zamknięta a dach otwarty, to samo tyczy się trybu uchylenia
- można mieć rolety w tylnych oknach

Udało mi się też 2 razy zdławić silnik jak start stop go włączył ponownie, nie jest to zbyt fajne, muszę zaobserwować kiedy to się dzieje i czy da się go szybciej uruchomić). Jeżdżę Q5 bez AutoHolda, w T2 z i nie zdarzyło mi się to ani razu.

Kabe:
Widać że to jedna rodzina, a różnice no muszą być by auta się czymś wyróżniały

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej