Autor Wątek: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie  (Przeczytany 1757 razy)

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #45 dnia: 2019/07/04 20:26 »
Advertisement
System Auto Start Stop aktywuję się przy prędkościach w okolicach 100 km/h

A co ze wspomaganiem układu kierowniczego i hamulcowego ? Gdyby nagle trzeba było wykonać awaryjne hamowanie ?
Nie jestem pewien czy postęp w dziedzinie oszczędności spalania i emisji zmierza w dobrym kierunku.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #46 dnia: 2019/07/08 23:55 »

Perwsza aktywacja SS przy takiej prędkości wprawiła mnie w lekkie zdziwienie.

Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne, także powinno być OK. Wydawało mi się, że działało (do ponownego potwierdzenia). SS chyba tylko na prostych się aktywuje.


Co do hamulców mam podobne wrażenia, że działały normalnie, ale przy okazji przetestuję.


Wracając do konkretnych różnic - Audi ma wlew do płynu do spryskiwaczy z lewej krawędzi komory silnia i jest on dość mały. Wlew w Golfie czy T2 jest zdecydowanie wygodniejszy. Poza tym w Audi po wyświetleniu alarmu, weszło mi niecałe 4l (odrobina płynu została). W T2 wchodził cały baniak.


Z rzeczy śmiesznych - do schowka pod kierownicą wchodzi mi ręka aż do łokcia, spokojnie można tam zmieścić parasolkę;) Jak to odkryłem to było małe WTF.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #47 dnia: 2019/07/16 08:26 »
Hmmm... w sumie to racja, da się zrobić.
Wspomaganie kierownicy już od dawna jest elektryczne.
A elektryczne wspomaganie hamulców Bosch robi od 2016 (chyba). Jeżeli w Q5 jest własnie taki wynalazek to rzeczywiście z technicznego punktu widzenia SS w czasie jazdy da się bezpiecznie zrobić.
Mimo wszystko nadal jestem zdania, że wysiłki (i koszty) projektantów i producentów w tym przypadku skierowano w co najmniej dziwnym kierunku. Bo jaki procent paliwa i emisji szkodliwych substancji można zaoszczędzić w skali roku w przypadku przeciętnego użytkownika dzięki temu systemowi ?? A ile to kosztowało ?? Nie lepiej tych zasobów (ludzi i kasy) przekierować w inny obszar, gdzie praktyczna efektywność będzie większa ?
To raczej jedna z tych pseudo-innowacji VAG'a. Można się pochwalić na papierze a praktyczne zastosowanie prawie żadne.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 267
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #48 dnia: 2019/07/16 23:35 »
wysiłki (i koszty) projektantów i producentów
ja bym nie przesadzał, to prosty algorytm, może niewiele daje ale nie szkodzi, tak jak piszesz można się pochwalić na papierze
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #49 dnia: 2019/07/31 11:52 »
Musze sprawdzić jak często ASS aktywuje się w dłuższej trasie - obecnie w mojej okolicy same korki.

Rozpięcie napędu ma moim zdaniem sens również na dłuższych trasach - w mieście hamowanie silnikiem daje mi takie same rezultaty a nie muszę jeździć tak przewidująco.

Inna sprawa, że oszczędności są raczej marginalne.

Z kolejnych ciekawostek:
- w mojej wersji Q5 głośniczki od czujników parkowania są tylko z przodu, nie żeby to był jakiś większy problem ale jak działają jednocześnie czujniki przednie i tylne czasami ciężko się zorientować o co chodzi.  W moim T2 z 2016 roku działa to lepiej, no ale nwosze już mają je tylko z przodu. Jak dla mnie WTF.
- Android Auto mimo braku ekranu dotykowego można całkiem sprawnie obsłużyć joystickiem-pokrętłem.
- system Bang & Olufsen jest pierwsza klasa. To brzmi zdecydowanie lepiej niż moje kino domowe (5.1 Marantz NR 1604 + głośniki Cambridge Audio) - koszty porównywalne. Dynaudio nie jest złe, ale B&O to czysta przyjemność. B&O umożliwia dźwięk przestrzenny w 2 płaszczyznach, można ustawić scenę z przodu, tyłu lub obie (default, najlepsze ustawienie). System koryguje tak jak Dynaudio opóźnienia dźwięku, tak, aby dotarł on do nas w tym samym momencie. Dodatkowo, euqalizer/balans działa dynamicznie w zależności od prędkości (jest mikrofon mierzący poziom dźwięku).
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Audi Q5 vs Tiguan II - porównanie
« Odpowiedź #50 dnia: 2019/08/19 15:54 »
Jedną z interesujących niespodzianek jest fakt, że w Audi Q5 (a także niektórych innych modelach od 2019 roku) nie można wieszać przednich tablic rejestracyjnych z wykorzystaniem ramek (z i bez reklam). W wypadku Q5 oznacza to tylko jedną opcję - nitowanie.
Związane jest to z działaniem systemu ochrony pieszych i potencjalną utratą homologacji, jeśli auto jest przerobione w zakresie który wpływa na system (ramka jest traktowana jako przeróbka). Jest na to nawet TPI;)


Pozostaje zatem mała szara strefa, gdzie nie wiadomo jak do tego podejdzie np. Policja (w praktyce nie ma podobno problemów, jak nity nie ograniczają czytelności tablic). Problematyczne są również sytuacje, gdy trzeba pojawić się w wydziale komunikacji z oryginałem tablic. Po pierwsze trzeba rozwiercić nit i zanitować ponownie (potrzebne narzędzia). Po drugie, urzędnicy różnie traktują takie tablice i niektórzy się czepiają.